Ik heb twee keer 200gig aan me pc hangen via een promise raid controller. De schijven zijn geformateerd in ext3. Me gentoo installatie draait op een aparte schijf. Het mounten van de 200gig schijven gaat onder linux allemaal prima. Ze moeten alleen automatisch gemount worden. Dit krijg ik op geen enkele manier voor elkaar. Dit is de regel uit me fstab:
Zodra ik de "0 0" verander in "0 1" dan krijg ik tijdens het booten de melding dat schijven niet gevonden kunnen worden of dat het mogelijk een swap partitie is. Een swap partitie is het zeker niet. De schijven heb ik al een keer opnieuw geformateerd en gepartitioneerd. Ik kan nu wel een scriptje maken wat de schijven elke keer mount tijdens het opstarten, maar inprinciepe is de fstab hiervoor.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
code:
1
| /dev/sda1 /mount ext3 defaults 0 0 |
Zodra ik de "0 0" verander in "0 1" dan krijg ik tijdens het booten de melding dat schijven niet gevonden kunnen worden of dat het mogelijk een swap partitie is. Een swap partitie is het zeker niet. De schijven heb ik al een keer opnieuw geformateerd en gepartitioneerd. Ik kan nu wel een scriptje maken wat de schijven elke keer mount tijdens het opstarten, maar inprinciepe is de fstab hiervoor.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?