Gewoonlijk werk ik met Oracle DB's op mijn werk. Nu ik bezig ben aan een website moet ik het echter stellen met MySQL v3.??.??. Dit is tenopzichte van Oracle (of MySQL 5) pre-historisch. Zo heb ik al zitten vloeken dat ik niet gebruik kan maken van sub-query's en views. Maar goed ...
Situatie:
--> Hierin staan alle producten
--> CNR is de link naar volgende tabel
--> Hierin staan alle categorieën, hierin zouden quasi een oneindig aantal subcategorieën in kunnen staan.
Probleem:
Ik zoek een query waarin ik kan opvragen welke producten bij welke categorie hoort.
VB:
SubSubCat 1.2.1 --> PNR's: 1,3,5
SubSubCat 1.1.1 --> PNR's: 2,4
MAAR OOK !!!
SubCat 1.1 --> PNR's: 2,4
Categorie 1 --> PNR's: 1,2,3,4,5
Heeft iemand hier een oplossing voor? Let op dat ik enkel met een join kan werken in MySQL 3! Of zit ik verkeerd met de opbouw van mijn DB?
Situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| PRODUCTEN PNR | Naam | CNR ---------------------- 1 | Product 1 | 5 2 | Product 2 | 3 3 | Product 3 | 5 4 | Product 4 | 3 5 | Product 5 | 5 |
--> Hierin staan alle producten
--> CNR is de link naar volgende tabel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| CATEGORIEEN CNR | Naam | ParentCNR ----------------------|----------- 1 | Categorie 1 | 2 | SubCat 1.1 | 1 3 | SubSubCat 1.1.1 | 2 4 | SubCat 1.2 | 1 5 | SubSubCat 1.2.1 | 4 |
--> Hierin staan alle categorieën, hierin zouden quasi een oneindig aantal subcategorieën in kunnen staan.
Probleem:
Ik zoek een query waarin ik kan opvragen welke producten bij welke categorie hoort.
VB:
SubSubCat 1.2.1 --> PNR's: 1,3,5
SubSubCat 1.1.1 --> PNR's: 2,4
MAAR OOK !!!
SubCat 1.1 --> PNR's: 2,4
Categorie 1 --> PNR's: 1,2,3,4,5
Heeft iemand hier een oplossing voor? Let op dat ik enkel met een join kan werken in MySQL 3! Of zit ik verkeerd met de opbouw van mijn DB?