Toon posts:

[2003] Gebruiker maar 1 maal inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik wil op ons netwerk de policy instellen dat gebruikers maar op 1 PC mogen inloggen. Welke PC maakt niet uit maar ze mogen niet op PC112 inloggen EN op PC046.

Wanneer ik zoek naar sessies of inloggen krijg ik alleen maar resultaten van terminal server.
Dat is hier dus niet het geval.

Ook bij de eigenschappen van de gebruikers zie je wel iets over de sessie tijd en zo maar dit is alleen maar terminal server.

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zorg ervoor dat er maar 1 persoon een connectie kan maken met de homefolder.

Dus, in de eigenschappen van de Homefolder share, niet unlimited, maar slechts 1 verbinding.

Als de gebruiker deze dan ook las homefolder heeft staan dan kan hij deze niet meer verbinden. Als het goed is wordt je dan ook weer uitgelogd :)

Move naar WSS overigens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 06-06-2006 12:14 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Equator schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:14:
Als het goed is wordt je dan ook weer uitgelogd
Da's niet standaard, je krijgt alleen geen Home-drive. Wat vaak toegepast wordt is de home-drive via een logonscript mappen. Tijdens het mappen van de home-drive vang je de errorlevel af. Mappen gefailed --> logof procedure. Dit idee dus:

code:
1
2
net use H: \\fileserver\%username%$
if errorlevel 1 goto logoff

Overigens heeft MS ook een aparte tool ontwikkeld om dit op een andere manier af te vangen. Deze tool voert een schemamodificatie uit om een extra propertie "logoncount" aan een userobject te hangen. Via een apart logon / logoff script wordt dit propertie uitgelezen, danwel gezet.

Ik heb deze tool nog nooit in de praktijk ingezet gezien. Ik zie de problemen ook wel voor me als mensen niet goed uitloggen, waardoor het logoff script niet draait :X. Counter wordt niet gereset --> mensen kunnen niet meer inloggen... Maar, mocht je je vervelen: Limitlogon uitgelegd

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B