Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb al jaren een prepaid GSM, maar ik ben echt toe aan een nieuw telefoontje.

Ik ben verschillende winkels langsgeweest om daar naar gratis telefoons te kijken icm een abonnement.
Echter wordt mij daar duidelijk dat er verschillen zijn tussen de winkels als het om het merk/type telefoon en de bijbehorende abovorm gaat. Ook op internet zijn er aanbiedingen te vinden die je niet ziet in een normale winkel.

Voorbeeld. Ik ben erg gecharmeerd van de Nokia N70. Bij de T-Mobile shop is deze gratis icm een relax web 150 abo (16,50 euro) te krijgen (via internet site). Echter bij de verschillende winkels is deze telefoon pas vanaf 20 euro p/m bij TMobile te krijgen. Dat is een behoorlijk verschil en ik vraag mij af waarom. Het zijn toch allemaal TMobile abo's ? Of rekenen winkels extra commissie kosten erbij ?

Waarom zou je überhaupt (eh germanisme) dan in zo'n winkel iets kopen als je via internet het voor veel minder krijgt ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is dat niet het hele principe van online je aankopen doen?

Ze hoeven voor de website de telefoons niet in een voor overval gevoelige winkel te leggen, er hoeft geen 3 man personeel te staan om jou te adviseren, de etaleur wil ook nog wat geld, een winkel in een béétje winkelstraat kost al meer dan 1500 euro per maand...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tja, anders zou Telecomvergelijker nutteloos zijn.
Dezelfde reden zit achter de prijsverschillen voor computerhardware tussen verschillende winkels... dat is om de T.net Pricewatch levend te houden natuurlijk.
En we hebben ook salarisverschillen voor dezelfde functies, anders zou het topic Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) nooit aan het tweede deel zijn geraakt.

Nee, serieus, telecomdealers krijgen voor elk verkocht abonnement een vergoeding van de provider. Die vergoedingen kunnen nogal verschillen afhankelijk van de afspraken met de providers. Je kunt je voorstellen dat een keten als Belcompany andere afspraken met T-Mobile heeft dan een vanuit een garage opererend eenmanszaakje. Datzelfde geldt ook voor de inkoopprijzen van de toestellen.

Verder zijn er zoals al genoemd de variabele kosten voor personeel, winkelpand, webhosting of wat dan ook en bepaalt een winkelier in een vrije markt zelf hoeveel marge hij wil maken op de verkoop van een product :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Dat er verschillen zijn in prijzen van éénmalige uitgaven is uiteraard logisch. Echter wat ik dus niet wist is dat je dus een bedrag extra betaald per maand, in mijn voorbeeld dus 3,50 euro.

Zit er ook verschil tussen de kosten per minuut (buiten de bundel) ?

Ik stap dus nooit meer zo'n winkel binnen, je bent een dief van je eigen portemonnaie als je daar een telefoon of abo neemt.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

Piggen

Lekker bakkie

Xymox schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:11:
Ik stap dus nooit meer zo'n winkel binnen, je bent een dief van je eigen portemonnaie als je daar een telefoon of abo neemt.
Dat vind ook weer overdreven. Belcompany heeft ook vaak erg leuke acties. Zo heeft mijn broertje een tijdje geleden een Sony Ericsson W810 gratis gekregen bij een Telfort 100 (16 in de maand). Dat was online echt niet gelukt.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Bergie

Lekker belangrijk...

Xymox schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:11:
Dat er verschillen zijn in prijzen van éénmalige uitgaven is uiteraard logisch. Echter wat ik dus niet wist is dat je dus een bedrag extra betaald per maand, in mijn voorbeeld dus 3,50 euro.

Zit er ook verschil tussen de kosten per minuut (buiten de bundel) ?

Zo denk jij er over. Maar sommige mensen hebben gewoon behoefte aan een extra stukje service en advies bij aankoop. Ook het niet hebben van een adres waar je heen kan stappen bij problemen is iets wat veel mensen tegenhoud om via internet te bestellen.

Persoonlijk ga ik ook voor de laagste prijs, en bestel dus ook via internet maar er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.

Yamaha MT-09

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xymox schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:47:

Voorbeeld. Ik ben erg gecharmeerd van de Nokia N70. Bij de T-Mobile shop is deze gratis icm een relax web 150 abo (16,50 euro) te krijgen (via internet site). Echter bij de verschillende winkels is deze telefoon pas vanaf 20 euro p/m bij TMobile te krijgen. Dat is een behoorlijk verschil en ik vraag mij af waarom. Het zijn toch allemaal TMobile abo's ? Of rekenen winkels extra commissie kosten erbij ?
Volgens mij is dat omdat er een verschil zit tussen de Relax en Flex abonnementen van T-mobile. Ze voeren ze nog allebei, het omslagpunt van duurdere toestellen ligt bij Relax lager dan bij Flex heb ik het idee. Bij Flex worden toestellen vanaf Flex 20 ineens drastisch goedkoper, bij Flex is dat al vanaf 150 zo. Terwijl er inderdaad een verschil zit, €16,50 of €20,- per maand. En wat iedereen boven mij al zegt, er zitten inderdaad verschillen tussen omdat de ene shop meer erop gooit als de ander :)

Waarom zit er bijv. ook zoveel verschil tussen een Hi 20 abonnement icm een Qtek S200 en een Vodafone 22,50 abonnement met hetzelfde toestel? Dat scheelt tot €200,-. Ook tussen winkels onderling, bij de ene winkel krijg je het toestel gratis en bij de ander betaal je er €150,- voor bij.. Goed uitzoeken is dus het devies :)
Pagina: 1