Geschikte laserpinter voor coderegel acceptgiro

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik ga de coderegel onder acceptgiro zelf printen. Aangezien hier nogal weinig marge is qua afwijking zoek ik een printer die heel consequent is en gewoon goed recht kan printen.
Ik heb de postbank gebeld, die zeggen dat vrijwel alle HP laserjet printers voldoen. Nou heb ik zelf de HP laserjet 1020 maar als ik hetzelfde blaadje 2 keer beprint dan trekt ie hem er soms zo scheef doorheen (ik zie flinke afwijkingen) dat ik bijna zeker weet dat dat fout zal gaan bij de coderegel.

Weet er iemand een HP laserjet (!) waarvan ik er wel vanuit kan gaan dat ie consequent op dezelfde plaats op het papier print en de blaadjes er niet af en toe schuin doorheen trekt?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Volgens mij maakt dat niet uit dat die code scheef is, ze kunnen toch ook scheef scannen? Of zeg ik nou iets doms...?

edit
Google verteld me dit:

Definition: The maximum angle different from 90 degrees that a bar-code label may be rotated horizontally with respect to the bar-code reader and still be read. Often the skew may be as high as 45 degrees.
(Synonyms: barcode skew angle)

@onder mij: Ok :) Ik dacht dat er een barcode bedoeld werd. Nu ik het nogmaals lees denk ik opeens aan de regel welke altijd onderaan de accept giro's staat ;)

[ Voor 73% gewijzigd door m33p op 06-06-2006 11:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je weet dat het zelf printen van die coderegel alleen interessant is als je dat in groot volume kunt doen? Wij zijn momenteel ook bezig met de ontwikkeling van OLA's, en wil je dat goedgekeurd krijgen door de bank dan moet je toch aan maandelijkse volumes van 3000 OLA's of mer denken. Daaronder is het financieel niet interessant om het te doen. Bovendien moet je een proefinzending doen van een batch van 500.
Dus nou wil ik niet heel vervelend doen, maar die HP1020 van jou is nou niet echt geschikt voor grote volumes volgens mij ;) Dan moet je meer richting een 4050TN oid gaan denken, oftewel: de grootvolume-printers :)

Edit: @hierboven: een coderegel is even iets anders als een simpele barcode ;) Dus je hebt op zich wel gelijk, alleen is het in dit geval niet echt relevante info ;)

@TS: Je weet dat je voor het zelf afdrukken van OLA's het OCR-B lettertype nodig hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 06-06-2006 11:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
De 1020 lijkt me eerder een personal printer dan een zakelijke werkgroep printer

Abort, Retry, Quake ???

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
De bijlagerijke acceptgiro's gaan vervallen en we hebben besloten dit niet uit te besteden.. qua volumes heb je gelijk en ik wil er een betere en snellere printer voor aanschaffen die geen probleem heeft met volumes.
...maar aangezien ze zeer kritisch zijn wat betreft de afwijkingen moet het dus een zeer nauwkeurige (laserjet) zijn.
Ik weet dat de HP1020 meer een personla printer is ja. :D

Heeft iemand een suggestie v.w.b. een ander type van HP? Hij hoeft alleen zwart/wit overigens...

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb zoiets een tijdje geleden ook moeten testen alleen dan voor kleine kaartjes (bidprentjes)

Klant had een HP 4050 staan waarop geprint moest worden.
De eerste paar kaartjes had de printer geen moeite mee maar zodra er meer dan 10 tegelijk werden afgedrukt trok hij de kaartjes scheef.

Na een hoop testen heb ik het opgelost door in de printereigenschappen te spelen met de papiertypen en afdruksnelheid.
Zodra de snelheid lager werd gezet ging alles er kaarsrecht doorheen :*)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 22:10

pietje63

RTFM

Wat ook vaak scheelt is de papiervoorraad goed zetten. Je hebt daar vaak van die schuifdingen voor het papier, verder je houden aan het maximum aantal enzo..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1