ASROCK KT400A herkent Maxtor SATA II niet

Pagina: 1
Acties:

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Mijn nog nieuwe ASROCK KT400A moederbord kan niet goed overweg met een Maxtor Diamond MAX 10 250GB Sata II

Na uitgebreid speurwerk wat ongedocumenteerde jumpers op de Maxtor schijf geconnect (In SATA I mode geplaatst)

Ja er zitten 4 connectors op deze SATA schijf

Echter de Sata bios herkende de Maxtor Sata schijf nu wel, maar ik kon deze verder niet configureren, laat staan installeren onder windows.

Laatste Bios versie op het moederbord geplaats edoch geen resultaat.

Iemand bekend met dit probleem ? (Het is dus geen NFORCE chipset)

Zoewel Maxtor als ASROCK maken geen meldingen van problemen hieromtrent.

Grapppige is dat deze schijf wel werkt op een (wat ouder Sata I supported) ) Abit moederbord met een NFORCE chipset.

Ook nog geprobeerd op een ander KT400A Asrock moederbord, met hetzelfde negatieve resultaat.

• _Dune_
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je precies met configureren onder Windows? Probeer je Windows te installeren op deze schijf of is het gewoon een extra data schijf. Heb je overigens wel aan de drivers gedacht van je S-ATA controller? Windows XP kent namelijk standaard geen S-ATA controllers.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• marcelhijma
Ja heb ik aan gedacht.

Maar daarvoor gaat het al mis in de zg bios van de sata (je weet wel waar je raid kunt configgen)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Wat valt er in de bios van de SATA controller te configureren dan ??

Kijk eens bij Control Panel > Administrative Tools > Computer Management
Daar ga je naar Storage > Disk Management

Staat je disk daar wel tussen? Als hij daar staat, moet je gewoon een drive letter koppelen en je kan hem bereiken vanuit Windows

• marcelhijma
Ik installeer op nieuw met een nieuw moederbord en een nieuwe schijf.

Ik kom nog geen eens aan het operating systeem toe ...

Bij de bios init gaat het al fout...

Ik moet die schijf kunnen bewerken met de Sata raid setup

• marcelhijma
Kan iemand mij helpen: Een andere sata (I) disk erin + ander moederbord: nog dezelfde problemen.

De VIA bios (sata) setup werkt niet: Ik kan alleen de bios beeindigen en niets checken of instellen en deze ziet nu slechts 127 GB van de totale 160 GB..

Bij de windows installatie (na install van de sata driver) loopt de install vast op een zwart scherm (ide drive uiteraard losgekoppeld) => Driver diskette al 2x opnieuw aangemaakt, laatste versie ook van de ASROCK site gehaald.

Ik heb nu een ASROCK KT400A pro moederbord + een Seagate Sata I Barracuda van 160 GB.

Hardware verder: AMD 2400 + 1024 MB Kingston PC2700 geheugen (echter fsb 133*2)

De maxtor schijf inmiddels verplaats naar een moederbord van abit (met nforce2 dacht ik) en die werkt als een speer)

[ Voor 17% gewijzigd door marcelhijma op 07-06-2006 20:42 ]

• marcelhijma
Tjonge de install loopt: Op de gok 2 jumpers geconnect op die Seagate.
Ide schijf losgekoppeld

• marcelhijma
Uiteindelijk was dit nog niet goed.

Het blijkt dat via de bios instellen van mijn processor op een AMD 2400 (welke erin zit), de boel stagneert.
Laat ik de bios op defaults dan gaat het goed.
Zet ik de processor via de manuele settings op AMD 2400 dan gaat het mis (FSB geheugen snelheid staat overigens op een correct 133)

Weird ...

[ Voor 4% gewijzigd door marcelhijma op 09-06-2006 08:49 ]

Pagina: 1