Mijn nog nieuwe ASROCK KT400A moederbord kan niet goed overweg met een Maxtor Diamond MAX 10 250GB Sata II
Na uitgebreid speurwerk wat ongedocumenteerde jumpers op de Maxtor schijf geconnect (In SATA I mode geplaatst)
Ja er zitten 4 connectors op deze SATA schijf
Echter de Sata bios herkende de Maxtor Sata schijf nu wel, maar ik kon deze verder niet configureren, laat staan installeren onder windows.
Laatste Bios versie op het moederbord geplaats edoch geen resultaat.
Iemand bekend met dit probleem ? (Het is dus geen NFORCE chipset)
Zoewel Maxtor als ASROCK maken geen meldingen van problemen hieromtrent.
Grapppige is dat deze schijf wel werkt op een (wat ouder Sata I supported) ) Abit moederbord met een NFORCE chipset.
Ook nog geprobeerd op een ander KT400A Asrock moederbord, met hetzelfde negatieve resultaat.
Na uitgebreid speurwerk wat ongedocumenteerde jumpers op de Maxtor schijf geconnect (In SATA I mode geplaatst)
Ja er zitten 4 connectors op deze SATA schijf
Echter de Sata bios herkende de Maxtor Sata schijf nu wel, maar ik kon deze verder niet configureren, laat staan installeren onder windows.
Laatste Bios versie op het moederbord geplaats edoch geen resultaat.
Iemand bekend met dit probleem ? (Het is dus geen NFORCE chipset)
Zoewel Maxtor als ASROCK maken geen meldingen van problemen hieromtrent.
Grapppige is dat deze schijf wel werkt op een (wat ouder Sata I supported) ) Abit moederbord met een NFORCE chipset.
Ook nog geprobeerd op een ander KT400A Asrock moederbord, met hetzelfde negatieve resultaat.