stekkerdoos met IEC-C14 plug?

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik wil een kleine stekkerdoos op een UPS gaan aansluiten ivm. beveiliging tegen stroomuitval. Ik heb eigenlijk nog nooit stekkerdozen gezien met een female powerplug (IEC-C14), dus ik wil er eigenlijk gewoon zelf eentje gaan opzetten. Ik heb een simpele stekkerdoos en een gewoon power verlengkabel die ik kan gebruiken.

Misschien een hele eenvoudige vraag, maar ik wil gewoon even zeker weten of dit goed gaat. Ik zou eigenlijk niet kunnen verzinnen waarom niet, maar better safe than sorry.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.
Wel een beetje fatsoenlijke 'stekkerdoos' gebruiken.

Enige wat ik kan bedenken is dat je het risico loopt te veel aan je UPS te gaan hangen, waardoor je met een stroomuitval erg snel door je accu capaciteit heen bent.

Abort, Retry, Quake ???

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 18:29
Dit gaat goed, mits je niet te veel zooi er op zet.

Ik heb het ook :7

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• QuarK
Naja, als een UPS een PC + monitor van stroom kan voorzien voor enkele kritische minuten dan kan er ook wel een klein beetje randapparatuur bij...

BTW, wat bedoel je met een fatsoenlijke stekkerdoos?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
QuarK schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:01:
Naja, als een UPS een PC + monitor van stroom kan voorzien voor enkele kritische minuten dan kan er ook wel een klein beetje randapparatuur bij...

BTW, wat bedoel je met een fatsoenlijke stekkerdoos?
Sorry wilde net een voorbeeld geven maar moeder natuur dwong me andere dingen bij conrad even zoeken naar 620289. Dat moet hem zijn, zie ook de tweede afbeelding.

verdwaalde ict'er op elektro!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Niet zo'n geval wat je voor een euro bij de bouwmarkt koopt en wat net de technische keuring doorkwam.

Van dat plastic waar je normaal je boterhammen in zou doen als het een zakje was.
Waar je na drie keer een stekker plaatsen het idee krijgt dat je er doorheen aan het prikken bent.

Niet zo één dus :P

Abort, Retry, Quake ???

• QuarK
5mebibyte schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:09:
[...]

Sorry wilde net een voorbeeld geven maar moeder natuur dwong me andere dingen bij conrad even zoeken naar 620289. Dat moet hem zijn, zie ook de tweede afbeelding.
Ah wist niet dat er al kant-en-klare waren.. handig! Nu alleen nog eentje vinden met een powerswitch erop.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

QuarK schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:53:
Ik wil een kleine stekkerdoos op een UPS gaan aansluiten ivm. beveiliging tegen stroomuitval. Ik heb eigenlijk nog nooit stekkerdozen gezien met een female powerplug (IEC-C14), dus ik wil er eigenlijk gewoon zelf eentje gaan opzetten. Ik heb een simpele stekkerdoos en een gewoon power verlengkabel die ik kan gebruiken.

Misschien een hele eenvoudige vraag, maar ik wil gewoon even zeker weten of dit goed gaat. Ik zou eigenlijk niet kunnen verzinnen waarom niet, maar better safe than sorry.
Heb het gedaan :P
werkt goed :)
Heb hier 2 stekkerdozen met zo'n IEC plug er aan gemaakt voor mijn UPSsen.
Een voor mijn PC (moet de speakers wel kunnen voeden enzo :P ) en een voor de server (waar switch, accesspoint en kabelmodem op gevoed gaan worden)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• 5mebibyte
McKaamos schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:32:
[...]

Heb het gedaan :P
werkt goed :)
Heb hier 2 stekkerdozen met zo'n IEC plug er aan gemaakt voor mijn UPSsen.
Een voor mijn PC (moet de speakers wel kunnen voeden enzo :P ) en een voor de server (waar switch, accesspoint en kabelmodem op gevoed gaan worden)
Dat kan ook heel makkelijk, heb het zelf ook vaker gedaan. Werkt prima, dan kun je ook zelf je stekker blok uitkiezen wat je wilt met of zonder... Die bij conrad was eigenlijk meer voor de mensen die daar liever niet zelf aan beginnen.

• QuarK
Eindelijk heb ik weer een excuus om mijn ducttape weer eens op te zoeken! Yay voor hobby projectjes!
Eens kijken waar die f*cking kabelstripper is..

• 5mebibyte
QuarK schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:21:
Eindelijk heb ik weer een excuus om mijn ducttape weer eens op te zoeken! Yay voor hobby projectjes!
Eens kijken waar die f*cking kabelstripper is..
Kom die van mij maar halen >:). Ik ben er aan de ene kant lui is dus alle tangen zijn "automatisch" en aan de andere kant beschadig je zo veel minder dan met een mes.

Pagina: 1