Ik heb hier voor werk een form met daarop verschillende velden, nu wil ik graag dat 1 van de velden automatisch wordt ingevuld op het moment dat een ander veld is ingevuld. Prima, een AfterUpdate event is snel gemaakt. Het probleem is echter dat ik de juiste data niet uit de tabellen kan krijgen.
Overzicht van de relevante tabellen, met alleen relevante velden:
Stamtabel:
RINGCODE --> unieke code
SYNONIEM --> verkorte weergave van ringcode
(bij 1 ringcode hoort dus 1 synoniem)
observatie tabel:
Adultsyn -->gekoppeld aan Stam.synoniem via lookup-list.
Adultdet --> moet automagisch worden ingevuld bij invullen van Adultsyn.
Het probleem is nu dus dat als ik in de form het veld van Adultsyn invul hij automatisch de juiste ringcode moet opzoeken in de stam-tabel en die moet invullen in Adultdet (dit is in feite een soort controle). Ik heb al meerdere pogingen gedaan met de Afterupdate event van Adultsyn maar geen van mijn pogingen lijkt te werken, terwijl het volgens mij ontzettend simpel zou moeten kunnen...
Wie heeft een idee hoe dit op te lossen.
Overzicht van de relevante tabellen, met alleen relevante velden:
Stamtabel:
RINGCODE --> unieke code
SYNONIEM --> verkorte weergave van ringcode
(bij 1 ringcode hoort dus 1 synoniem)
observatie tabel:
Adultsyn -->gekoppeld aan Stam.synoniem via lookup-list.
Adultdet --> moet automagisch worden ingevuld bij invullen van Adultsyn.
Het probleem is nu dus dat als ik in de form het veld van Adultsyn invul hij automatisch de juiste ringcode moet opzoeken in de stam-tabel en die moet invullen in Adultdet (dit is in feite een soort controle). Ik heb al meerdere pogingen gedaan met de Afterupdate event van Adultsyn maar geen van mijn pogingen lijkt te werken, terwijl het volgens mij ontzettend simpel zou moeten kunnen...
Wie heeft een idee hoe dit op te lossen.