Toon posts:

[Director MX 2004] preloading castmembers van andere movie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik (onze projectgroep) zit met een probleem. Ik heb een Director applicatie gemaakt met meerdere movies. Nu kost veel tijd om een movie in te laden wanneer er op een button wordt geklikt die naar een andere movie verwijst. Op een CD-rom loopt de hele applicatie erg hakkelig. Ik heb op het internet gezocht om dmv van preloaden het probleem op te lossen. Ik moet zeggen dat er erg weinig over te vinden is. Echter het volgende;

#ik weet niet welke volgorde de eindgebruiker op de navigatie klikt. Heb halverwege score een frame script gemaakt met PreLoadMovie, dit kan dus de verkeerde zijn. Aanpassen naar 1 movie is geen optie: tijdgebrek.
#Soms crasht projector bij preloaden van movie.
#Hoe kan ik de external castlibrary altijd in het geheugen laten staan zodat deze niet opnieuw hoeft worden ingeladen in nieuwe movie? Of blijft deze sowieso in het geheugen staan na beeindiging van een movie?
#Wat zou een ander goed alternatief zijn? Het moet dus soepel van CD-rom kunnen draaien.

Er zitten 3 Quicktime filmpjes in (20-35MB per stuk) en 1 avi van 2MB. Er is een Stub movie en nog 7 andere movies, waarvan de Intro-movie en de Aftiteling-movie maar eenmalig worden getoond (geen terugkeer functie).Totale grootte van applicatie is 90MB.

Verwijderd

#Hoe kan ik de external castlibrary altijd in het geheugen laten staan zodat deze niet opnieuw hoeft worden ingeladen in nieuwe movie? Of blijft deze sowieso in het geheugen staan na beeindiging van een movie?
Volgens mij wel. Zeker als die castlib in alle movies gebruikt wordt.
#Wat zou een ander goed alternatief zijn? Het moet dus soepel van CD-rom kunnen draaien.
Er zitten 3 Quicktime filmpjes in (20-35MB per stuk) en 1 avi van 2MB.
Dat is dan gelijk je probleem. De movies zelf zijn niet zo zwaar, die moet je normaal gesproken prima vanaf cd-rom kunnen draaien, maar video van 20+ MB.....
Een mogelijk alternatief is de presenatie vanaf harddisk laten draaien, oftewel een installer maken voor het hele ding. En anders ben je inderdaad op preloaden aangewezen. Heb je al gegoogled op "director preload"? Ik vind echt bergen informatie en voorbeelden.

Verwijderd

Topicstarter
Wriker, bedankt voor je reactie.

Ik vind wel info over preloaden. Alleen van complete movie, of frames van huidige movie of castmembers van huidige movie. Wat ik wil is preloaden van bepaalde castmembers van nog af te spelen movie. ik zit met het probleem dat ik niet weet welke volgorde de gebruiker de navigatie zal gebruiken. Misschien moet ik meer castmembers naar een external cast zetten en deze preloaden in stub movie. of is dat een domme optie? Ik weet namelijk niet echt goed hoe director het ontladen castmembers uit het geheugen beheerd.

ik heb trouwens mijn quicktime movies op streaming gezet en de external cast wordt al in stub movie geladen. dit scheelt al wat.

Een installer is misschien ook wel een optie. De applicatie is voor middelbare scholieren als doelgroep. Ik denk dat de netwerkbeheerders op die pc's wel alle admin-rechten heeft ontnomen.

Verwijderd

Misschien moet je ze juist niet streamen, want streamen betekent "afspelen wat je hebt". Doordat nog niet alles geladen is loopt het zo hakkelig. Als je hem niet streamt dan wordt de hele video eerst geladen en pas dan begint het afspelen. Dat laatste betekent wel lange wachttijden, maar dat zou ik persoonlijk liever hebben dan hakkelig.

Wat de purgetijd (ontladen) van zulke grote videomembers betreft, ga er maar vanuit dat die een hoge prioriteit hebben, oftewel die worden zo gauw mogelijk weer uit het geheugen gehaald. Misschien kun je daarover iets te weten komen door te testen m.b.v. de memory inspector.