Toon posts:

[MCE] DVD film is ingezoomed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje waar ik maar niet uit kom. Ik heb Media Center Edition 2005 draaien perfect draaien, alles wordt goed afgespeeld; divx en de hele rambam.

Maarrrr: als ik een DVD-film in MCE in fullscreen afspeel, dan is deze ingezoomed, ik mis een stuk boven en onder van de film. Op zich is het wel mooi dat de zwarte balken weg zijn, maar daarmee mis ik dus ook bijv de ondertitels.

Wanneer ik MCE van fullscreen naar een window laat springen is deze wel goed, ook als ik de DVD los in Windows Media Player afspeel wordt deze wel goed afgespeelt.

Mijn config:
Aopen cube,
Windows MCE 2005 met sp2
Videokaart: Club3d met ATI 9250 met driver v 8.241.0.0
ATI catalyst control center versie kan ik me zo even niet herinneren.
Nvidia DVD PureVideo v1.02

Ik heb me suf gezocht in de settings, maar geen enkele aanpassing geeft het gewenste effect. Wie-o-wie kan mij hierbij helpen??

Alvast bedankt!!!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:13:
Maarrrr: als ik een DVD-film in MCE in fullscreen afspeel, dan is deze ingezoomed, ik mis een stuk boven en onder van de film. Op zich is het wel mooi dat de zwarte balken weg zijn, maar daarmee mis ik dus ook bijv de ondertitels.
Mis je niet eerder aan de linker en rechterkant een stukje film? :?

Verwijderd

Staat de film op verkeerd formaat toevallig ? ipv 16:9 letterbox of iets op 4:3 letterbox ws heeft het daarmee te maken..

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet echt ontdekken dat ik links en rechts ook nog iets mis; misschien is dat wel, maar ik zie geen verschil met Fullscreen vs in een windowtje.

Ik krijg de instelling 4:3 / 16:9 niet echt gevonden... Maar is het dan niet zo dat je dan alsnog de onderste regel van de ondertiteling moet kunnen zien?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 07:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het alleen in fullscreen in Media Center, je zou zeggen dat daar dan een instelling niet goed staat...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 15:00

Guldan

Thee-Nerd

Je hebt tijdens het afspelen van de dvd als je op info drukt ook een mogelijkheid om een zoom etc. in te stellen. Heb je die al aangepast?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
of tijdens afspelen de eigenschappen van de nvidia decoder aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Guldan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:39:
Je hebt tijdens het afspelen van de dvd als je op info drukt ook een mogelijkheid om een zoom etc. in te stellen. Heb je die al aangepast?
Ik kan op met schermovername net niet zien of dit het probleem is; maar daar lijkt het wel op. (wat een wazigheid... dat MCE dat dan ook niet even aangeeft!)

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:11:
of tijdens afspelen de eigenschappen van de nvidia decoder aanpassen?
Ik heb de diverse instellingen geprobeerd, maar ik kon daar geen oplossing in vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Guldan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:39:
Yep, dat was 'm... duhh.. 8)7

Dat krijg je met al die ingewikkelde ellende van codecs en drivers etc etc... Waarschijnlijk heb ik dat ooit een keer aan gezet en nooit meer aan gedacht. Als hij dat dan ook gewoon even aan geeft!! :(

Het gekke is ook dat hij het alleen bij DVD's deed, en niet bij TV-opnames of divxjes.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1