Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto particulier verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Verkopen de tweakers ook wel eens een auto particulier?

Ik zelf heb laatst een overbodige auto verkocht via speurders.nl, en wat een ellende je dan wel niet meemaakt, mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, beginnen te zeuren over een deukje en een krasje (auto van 9 jaar oud mag toch een krasje op zitten toch?), of beginnen te mekkeren over de kleur of de opties die je er op zitten, ondanks dat je zelf in de advertenties zet wat er wel en niet op zit.

Ik had dus iemand die begon te zeuren over de kleur :X en dat het ontbreken van de stuurbekrachtiging tegenviel.

Verder vroeg iemand naar de prijs wat ik er minmaal voor wou hebben en dan na 2 bezichtigingen nog te zeuren over de prijs die te hoog is, dat weet je toch van te voren zou je zeggen 8)7

Mensen verwachten een nieuwe auto, soms wou ik ze echt verwijzen naar de dealert om de hoek wat een gezeur, daar was ik echt klaar mee op een gegeven moment.

Het is echt een geleur maar uiteindelijk wel verkocht..... Een garage wou ook wel 2 auto's inruilen maar daar was ik zelf niet al te happig op, dan krijg je echt helemaal niets terug voor je auto

Elect a clown, expect a circus.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Heb sinds vorig jaar 2 x een auto verkocht via marktplaats; de ene stond lang te koop en de eerste kijker reed een rondje zonder het gas in te trappen en gaf zonder mankeren de vraagprijs. De tweede was een auto die erg geliefd was bij Finnen en daar kreeg ik binnen een uur tientallen reacties op. De eerste fin die kwam kijken ging uiteraard afdingen en zeiken enzo, maar heeft de auto wel meegenomen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begin dit jaar binnen een week een oude Pug van m'n vrouw verkocht. Dieseltje, niet stuk te krijgen. Met bijna 3 ton op de teller en een gedeukt voorspatbord.

Binnen een uur een hoop reacties. Uiteindenlijk na een week voor de vraagprijs verkocht aan iemand die ff een klein rondje reed op de parkeerplaats van het plaatselijke restaurant met de twee gouden bogen.

Nooit meer wat van gehoord :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Je hebt altijd mensen die hopen dat het een zo goed mogelijke auto is en proberen afdingen is eigenlijk wel normaal. Misschien leren ze het wel van 'wheeler dealers' :P

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

tja afdingen met marktplaats koopjes is normaal, mensen zoeken altijd mankementen, en een auto van X jaar oud heeft dat nou eenmaal. en is dus een makkelijk target voor die gasten. maar misschien kan je duidelijk onderaan de advertentie zetten:

*vaste prijs afdingen niet mogelijk.

en dan duidelijk alle gebreken in de advertentie zetten, uiteraard heb je er dan nog gasten met lef tussen zitten maar de meeste zullen het niet proberen of als ze toch proberen dan zeg je gewoon "heb je de advertentie niet goed gelezen? NIET AFDINGEN"

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:10:
tja afdingen met marktplaats koopjes is normaal, mensen zoeken altijd mankementen, en een auto van X jaar oud heeft dat nou eenmaal. en is dus een makkelijk target voor die gasten. maar misschien kan je duidelijk onderaan de advertentie zetten:

*vaste prijs afdingen niet mogelijk.

en dan duidelijk alle gebreken in de advertentie zetten, uiteraard heb je er dan nog gasten met lef tussen zitten maar de meeste zullen het niet proberen of als ze toch proberen dan zeg je gewoon "heb je de advertentie niet goed gelezen? NIET AFDINGEN"
Ik moet de eerste (finse) autohandelaar nog tegenkomen die dan toch probeert af te dingen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Gaan zeuren dat de kleur niet goed is of dat er geen stuurbekrachting op zit is inderdaad 8)7. Maar troost je, er zijn grotere idioten op de wereld hoor.. (lees de krant maar :P )

Afdingen vind ik wel redelijk normaal.. Waarom zou je het niet proberen om 100 euro van die auto af te krijgen vanwege butsen of een koppeling die niet helemaal lekker aanvoelt. Is voor de koper toch weer mooi meegenomen.

Wanneer je auto's particulier verkoopt moet je dit soort dingen gewoon op de koop toe nemen, er zit denk ik weinig anders op.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik had voor mezelf een marge ingebouwd, vraagprijs was rond 2850, en voor 2500 mocht hij weg dus dat laat ruimte voor onderhandeling
Standeman schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:17:

Wanneer je auto's particulier verkoopt moet je dit soort dingen gewoon op de koop toe nemen, er zit denk ik weinig anders op.
Dat is zeker zo, maar af en toe wel vervelend als iemand 1000 euro onder de vraagprijs biedt met de mededeling: " Alleen als hij er héél erg goed uitziet"

Ik vertelde die meneer vriendelijk dat ik hier nieteens serieus over na ging denken en meteen het gesprek beeindigd heb :)
Zo graag wou ik hem ook niet kwijt...

[ Voor 69% gewijzigd door Slasher op 06-06-2006 10:20 ]

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

StevenK schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:40:
De eerste fin die kwam kijken ging uiteraard afdingen en zeiken enzo, maar heeft de auto wel meegenomen.
Als in een GS Fin? Lol.

Van de 3 auto's die ik ooit kwijt moest heb ik er 1 "ge-destruction-derby-d", eentje verkocht via-via (collega) en de laatste ga ik misschien uit elkaar trekken voor onderdelen.

Maar via Marktplaats een auto verkopen? He bah nee. Zeker als je deze verhalen hoort.

Wel 2 keer een auto via Marktplaats gekocht: volgens mij zijn de verkopers allang al blij dat ik dan langskom :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Twhomp schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:18:
Maar via Marktplaats een auto verkopen? He bah nee. Zeker als je deze verhalen hoort.
Toegegeven, de markt voor 2ehands wagens is zwaar verzadigd op Marktplaats en andere sites. Toch met de juiste vraagprijs kan je een eind komen.

De auto die ik had wou ik erg graag kwijt. Vraagprijs had ik gezet op 975 euro. Veel reacties omdat ik vermoed dat mensen bewust zoeken onder de 1000 euro en deze dan boven komt drijven. Tevens had ik die week een nieuwe APK plus distributie riem (was versleten bleek toevallig via de APK) dus per saldo was het natuurlijk een koopje.

Uiteindelijk voor 1000 euro verkocht (cd speler er ook bij verpatst ;))

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Bekend probleem ja, ik probeer mijn 28 jaar oude Audi te verkopen. Kopers verwachten dat het een nieuwe auto is, "de lak is niet zo mooi meer, de koppeling trilt een beetje, de versnellingspook is een beetje gammel", ja, wat wil je na 28 jaar, het zijn helemaal geen erge problemen, is gewoon ouderdom en de auto is technisch 100% in orde, en toch een zielig laag bedrag er voor willen geven, maar ja dat is heel simpel, volgende keer word er eerst over de prijs gesproken, dan pas een proefrit, het bedrag wat ik voor die auto vraag is ie echt waard, maar sommige mensen willen inderdaad voor een dubbeltje vooraan zitten (tjah wie niet). Ik durf dat ding naar Zuid-Afrika te rijden, maar voor vreemden is het een gok he een auto kopen. Het is wel goedkoop rijden in elk geval, maar dat vergeten ze voor het gemak ook maar even.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 06-06-2006 11:10 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

afdingen moet idd kunnen... tenminste als ik een auto tekoop zet (nu 2x gedaan) dan vraag ik er wel iets meer voor dan dat ik ervoor wil hebben OF ik zet duidelijk in de advertentie dat het de minimale prijs is, en dat kopers niet langs hoeven te komen als ze het er niet voor willen betalen.

wij hebben een 306XS waarmee mn vriendin nu 4dgn per week mee naar dr werk rijd... over 4 weken gaan we verhuizen en als dat allemaal achter de rug is zal de 306 veel minder km's gaan maken en wil ik hem verkopen en er een leukere hobby auto voor terug kopen... inruil heb ik inmiddels geprobeerd... kon er 1500,- voor krijgen :/ (terwijl de verkoopprijs bij bovag garage's 3000+ is)

Tjah dan is het niet zo vreemd als ik dat ding particulier probeer te verkopen, moet er toch wel 2500-2750 voor kunnen krijgen. probeer de advertentie iig zo compleet mogelijk te maken om onnodig gemail en gebel te voorkomen, gewoon eerlijk zijn in de advertentie voorkomt afknappers.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik had dus iemand aan de telefoon uit Almelo, ik kom dus uit regio Gouda, hij vroeg of de auto er netjes uitzag: Ja natuurlijk ik vind hem er goed uitzien voor een auto van 9 jaar. 2 deukjes en een krasje dat is toch netjes zou je zeggen.

Komt die gast helemaal uit almelo met zijn halve familie beginnen ze over die deukjes en krasjes, ik was er toen zelf niet maar tegen mijn vrouw begonnen ze er over dat de auto er zo slecht uitzag, hij zei dus: Ja maar er was gezegd dat hij er goed uit ziet.

Ik vond hem er goed uitzien voor een auto van 9 jaar oud, hij dus blijkbaar niet, Verschil in opvatting wat betreft de term: "er goed uitzien" ik vond het echt mierenn**kerij

Dus hij was pissig dat hij dus helemaal uit almelo kwam, voor een (in zijn ogen) slecht uitziende auto. Niet mijn probleem! 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 06-06-2006 11:31 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmmm... Ikzelf probeer ook mijn auto te verkopen. TOt nu toe nog via via, maar zit er aan te denken om hem op marktplaats te zetten. Ben er zelf nogal huiverig voor omdat ik geen zin in gezeik en gedoe heb. Die auto staat nu stil (vanwege lease van mijn vriendin en van mij) en kost ons alleen maar geld. Als ik dan mijn tijd loop te verdoen omdat er elke dag wel weer iemand langs komt die hem voor 3 appels mee wil nemen....

Wat komt er trouwens verder bij kijken? Neem aan dat hij ook in het postkantoor overgeschreven moet worden? Hoe gaat dat meestal? (Deze auto heb ik bij de vaste garage van mijn ouders gekocht. Die heeft ooit alles voor ons geregeld)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:46

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Janoz schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:31:
.....Wat komt er trouwens verder bij kijken? Neem aan dat hij ook in het postkantoor overgeschreven moet worden? Hoe gaat dat meestal?
http://www.rdw.nl/nl/voer.../uw_voertuig_verkopen.htm :Y)

Waarom? Omdat het kan!!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:29:
Ik vond hem er goed uitzien voor een auto van 9 jaar oud, hij dus blijkbaar niet, Verschil in opvatting wat betreft de term: "er goed uitzien" ik vond het echt mierenn**kerij

Dus hij was pissig dat hij dus helemaal uit almelo kwam, voor een (in zijn ogen) slecht uitziende auto. Niet mijn probleem! 8)
Right on! Als je een nieuwe auto wil moet je naar de showroom en niet naar een particulier |:(
Wat komt er trouwens verder bij kijken? Neem aan dat hij ook in het postkantoor overgeschreven moet worden? Hoe gaat dat meestal? (Deze auto heb ik bij de vaste garage van mijn ouders gekocht. Die heeft ooit alles voor ons geregeld)
Een tip: eerst geld en DAN pas overschrijven.

Even bold, want als je auto overgeschreven hebt dan is ie feitelijk niet meer van jouw en heb je geen poot om op te staan als je dan bij een kwaadwillende nog geld wil gaan zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 06-06-2006 11:41 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Hmmm... Ikzelf probeer ook mijn auto te verkopen. TOt nu toe nog via via, maar zit er aan te denken om hem op marktplaats te zetten. Ben er zelf nogal huiverig voor omdat ik geen zin in gezeik en gedoe heb. Die auto staat nu stil (vanwege lease van mijn vriendin en van mij) en kost ons alleen maar geld. Als ik dan mijn tijd loop te verdoen omdat er elke dag wel weer iemand langs komt die hem voor 3 appels mee wil nemen....

Jup.. afrekenen, even met de koper naar het postkantoor om te laten overschrijven en klaar ben je.. Natuurlijk ook nog even de verzekering bellen dat je die auto niet meer hebt..

Overigens nooit je auto afgeven voordat deze overgeschreven is, anders loop je de kans op boetes terwijl je 'm verkocht hebt. (en ja.. die mag je gewoon zelf betalen als de koper geen response geeft)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ach, hou op schei uit.

Zelf ook ervaring mee, toen ik mijn hele nette 1992'er BMW E34 525TDS kwijt wilde. Ding was altijd prima onderhouden, hele historie erbij aan bonnen en dergelijke en wat een gezeik zeg. Helaas heeft zo'n auto een beetje een imago dat hem niet meezit en dat heb ik geweten ook. Ik had er een vraagprijs opzitten van zo'n 2750, en hoopte er rond de minimaal 2300 voor te vangen. Diegene had er een goede auto aan gehad, met leren sportinterieur, dualzone climate control, Xenon, elektrische ramen rondom etc. Had alleen geen automaat, was een 5 bak.

Helaas vonden sommigen leden van een bepaalde bevolkingsgroep het nodig om heel vooroordeel bevestigend bezig te zijn, als in, zeiken over het geld, zeuren hoe zielig ze wel niet waren met hun vrouw, 4 kinderen en uitkering, blablabla. Uiteindelijk is het ding weggegaan voor 2050, omdat ik er snel vanaf moest, want hij kostte me 150,- in de maand aan vaste lasten (wegenbelasting en verzekering.)
en omdat ik echt geen zin had in nog meer van die zeikverhalen aan te horen en iedere keer weer je auto afgezeken te horen worden.

Aannames zijn fataal.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:54:
Ach, hou op schei uit.

en omdat ik echt geen zin had in nog meer van die zeikverhalen aan te horen en iedere keer weer je auto afgezeken te horen worden.
Dat laatste ben ik idd met je eens.... Die auto die ik verkocht zag er echt prima uit er reed idem dito, maar sommige mensen vonden hem er beroerd uitzien en rijden, dat is idd niet leuk om te horen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Slasher schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:29:
Ik had dus iemand aan de telefoon uit Almelo, ik kom dus uit regio Gouda, hij vroeg of de auto er netjes uitzag: Ja natuurlijk ik vind hem er goed uitzien voor een auto van 9 jaar. 2 deukjes en een krasje dat is toch netjes zou je zeggen.

Komt die gast helemaal uit almelo met zijn halve familie beginnen ze over die deukjes en krasjes, ik was er toen zelf niet maar tegen mijn vrouw begonnen ze er over dat de auto er zo slecht uitzag, hij zei dus: Ja maar er was gezegd dat hij er goed uit ziet.

tjah maargoed als iemand mij zou bellen met die vraag dan zou ik gewoon zeggen dat die 2 deukjes en kras erin zitten... dat voorkomt voor beide partijen een teleurstelling en verspilde tijd... dus imho hebje dat niet superslim gedaan. ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:07:
[...]

tjah maargoed als iemand mij zou bellen met die vraag dan zou ik gewoon zeggen dat die 2 deukjes en kras erin zitten... dat voorkomt voor beide partijen een teleurstelling en verspilde tijd... dus imho hebje dat niet superslim gedaan. ;)
Ja en nee, Van de kras heb ik gezegd,alleen die 2 deukjes vond ik niet de moeite waard om te vermelden het was amper te zien of je moet echt met een vergrootglas gaan kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 06-06-2006 12:19 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Helaas heeft zo'n auto een beetje een imago
Nou, dat is ook waar ik een beetje bang voor ben. Ik probeer namelijk een golf 3 van de hand te doen.

Mischien vanmiddag toch maar eens even de gok wagen en een advertentie plaatsen...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Janoz schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:12:
[...]

Nou, dat is ook waar ik een beetje bang voor ben. Ik probeer namelijk een golf 3 van de hand te doen.

Mischien vanmiddag toch maar eens even de gok wagen en een advertentie plaatsen...
Nja, laat ik me maar letterlijk uitdrukken dan. ;)

Zo'n oude BMW heeft hier (en waarschijnlijk elders ook wel) nogal het imago van een "Turkenbak", (idem dito oude Mercedessen) dus van de 6 geïnteresseerden waren er dan ook 4 Marokkaans/Turks. (Hoor ik niet over de telefoon, welke soort gebrekkig nederlands bij wie hoort.)

Het begint dan al met belachelijk laag bieden en argumenten dat ze voor minder geld ook zo'n auto hebben. Ik denk dan, nou, dan koop je die toch lekker? (Gekeken op marktplaats en speurders, blijkt dat ze die auto dan vergelijken met auto's die veel meer gelopen hebben, anders (minder) gemotoriseerd zijn en nog niet de helft van de uitrusting hebben, soms zelfs geen APK, dus mijn prijs was wel degelijk realistisch.)

Nadeel is dus dat het een oude, zware auto is, en Diesel, dus duur in de wegenbelasting, dus heb je al gelijk een andere doelgroep dan bijvoorbeeld een Golf 3, die qua vaste lasten veel beter te doen zijn, maar die hebben dan wat meer last van een "Sjonnie" imago. Echter zijn Golfjes populair genoeg, dus ik zou me daar niet zo druk over maken, vast prima te slijten.

Aannames zijn fataal.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
In de 2.5 jaar dat ik me auto heb, heb ik inmiddels 6 eigen auto's verkocht (C15,Record,Golf III,106,Berlingo,Saxo) aan particulieren, en 1 aan de verzekering (polo), ook via Marktplaats aan particulieren.
Als iemand allerlei vragen heb, geef ik daar gewoon zo goed mogelijk antwoord op, en zeg dat ze moeten komen kijken, dan mogen ze hem helemaal bekijken, motor horen lopen oid, dan prijsafspraak maken, en dan proefrit maken.
Prijs houd ik altijd iets hoger aan dan m'n marge, zodat kopers toch het idee hebben dat ze kunnen afdingen, en zij ook een goed gevoel hebben zo van, dat heb ik toch lekker afgedingt.

Ik vind het zelfs leuk om auto's te verkopen, ik verkoop ook wel eens motors of auto's voor me pa met een gedeelte van de winst, is gewoon geweldig om te doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Ora et Labora op 06-06-2006 12:24 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik had begin dit jaar een auto gekocht via Marktplaats, en heb mijn oude Peogeot 205 op Marktplaats te koop gezet.
Binnen een week was ik de Peugeot kwijt zonder gezeik :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Denkt dat het succesvol verkopen van een auto dan ook heel erg afhankelijk is van de doelgroep en de prijs. En ook het type auto natuurlijk. :)

Aannames zijn fataal.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
keer zon gast die zou om 21:00 langskomen om te kijken... dus ik blijf thuis. om 21:30 nog niemand.... 22:00 ook niet.
Krijg ik de volgende dag een sms dat hij was langsgeweest maar hem toch niet zo mooi vond.. (ging om een auto van 275 euro van 20 jaar oud)
:X

Bel dan ff aan ofzo

Daarna een Turk die helemaal vanuit gouda met de trein/bus kwam(woon in emmeloord, reken maar uit) met zn vrouw ook nog.... die nam hem dan ook meteen mee maar ik blijf het appart vinden

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Pft, bij mij kwam hij met zijn vrouw en 3 kinderen... (En zijn bewijs van uitkering, no kidding. :X )

[ Voor 32% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-06-2006 12:45 ]

Aannames zijn fataal.

• eX0duS
  • Laatst online: 17:55
Hehe bij mij een stel van wat ouder al, de vrouw moest er in rijden, ze durfde er bijna niet in te rijden lol. >:)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gewoon naar een opkoper gaan: levert minder op, zoveel qua geld als gezeik :P
Paar dingen die ik heb meegemaakt bij verkoop van m'n 4-wielers:

-20'er die midden in de zomer op snikhete dag met dikke jas de auto komt bekijken. Nah ja, zal wel denk je dan. Tijdens proefrit wil 'ie even stoppen om de motor te bekijken. Tot zover normaal, ik geef ondertussen nog wat routeaanwijzingen aan voorbijgangers, draai me weer naar die gast, haalt 'ie net een grote schroevendraaier uit z'n mouw waarmee 'ie richting blok gaat 8)7 Die kon dus naar huis gaan lopen.

-2 gasten die de auto wel willen kopen, maar niet voor een redelijke prijs, want "hij was alleen voor hun vakantie naar Frankrijk, en daarna willen ze 'm weer kunnen verkopen met winst".
Tja, en daarom moet ik 'm ver onder de normale prijs aan hun verkopen?
Desondanks komen ze later nog eens onverwacht terug om proefrit te maken, beginnen ze weer te zeiken over de prijs: ja, pleurt lekker een end op :(

Etc...
Dus nu ruil ik m'n oude karretje in, of breng 'm naar opkoper/occ.dealer als ik niks anders koop: sta je binnen 10 mins. met geld in je hand en een lage bloeddruk weer buiten 8)
Dat het minder opbrengt dan bij particuliere verkoop, jammer, maar als je even gaat rekenen hoeveel tijd(=geld) je kwijt bent aan advertenties, verkoop + bijbehorende timewasters...

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 06-06-2006 13:29 ]

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:15
AFgelopen winter had ik m'n motor te koop staan op marktplaats. Aangezien hij al redelijk wat kilometers had gelopen (tegen de 60.000km, vinden motorrijders veel ;)), had ik hem voor 3500euro te koop gezet,vaste prijs. Prijs van gelijke modellen met minder kilometers lag 1000euro hoger.
Werd ik paar keer gebeld door gebrekkig nederlands sprekende mensen.........vragen ze; Wat wil je er minimaal voor hebben?
ik; 3500, staat in de advertentie
antwoord; Ik wil je er 2500 voor geven
Ik heb toen maar gelijk opgehangen, zonder antwoord te geven. Sommige mensen willen echt alles voor onredelijk lage prijzen hebben.

Uiteindelijk de motor voor 3700 verkocht trouwens :P (met voor- en achterbok erbij)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 20:40
Misschien handig om op marktplaats/speurders te laten weten dat je GOTert ben :)

Heb het meestal andersom: Motoren die zogenaamd 'motorisch' 100% zijn en stationair bagger lopen, niet willen starten of werkelijk de meest versleten kopeling hebben. Laatst een kleine 323 met de gat in de uitlaat zo groot als een ei ( "Ja, ik breng hem nog wel even langs de APK voor je." |:( ). Ook nogeens iemand gehad met een volvo (uit '90) waaraan te zien was dat er flink mee was gereden en slchts 1.6T op de teller... "Right! mazool!" :X

Het raarste was dit weekend, 2 maal proefrit wezen maken. prima auto. Paar puntjes die volgens de verkoper 'verholpen' zouden worden, maar anzich wilde ik de gok er wel op wagen. Na nog even naar de auto gekeken te hebben kreeg ik van een van de verkopers (type kampbewoner) te horen dat de wagen niet meer te koop is. Mijn reactie: "Okay. de groeten"

Stom van me dat ik er verder niet op in ben gegaan. Had wel willen weten waarom.

[ Voor 7% gewijzigd door kieltju op 06-06-2006 14:29 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik hoor het alweer, Tweakers dezelfde ervaringen als ik dus :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iva_Bigone schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:27:
Gewoon naar een opkoper gaan: levert minder op, zoveel qua geld als gezeik :P

Dus nu ruil ik m'n oude karretje in, of breng 'm naar opkoper/occ.dealer als ik niks anders koop: sta je binnen 10 mins. met geld in je hand en een lage bloeddruk weer buiten 8)
Dat het minder opbrengt dan bij particuliere verkoop, jammer, maar als je even gaat rekenen hoeveel tijd(=geld) je kwijt bent aan advertenties, verkoop + bijbehorende timewasters...
tjah maar sommige mensen schieten er dan gewoon teveel bij in... zoals bij die 306XS van ons, ik wou hem inruilen op een auto van 3450,- kreeg in eerste instantie 1250 geboden met wat gepraat kon ik dat op 1500 krijgen... zo'n ding heeft een particuliere verkoopprijs van 2500 en bij bovag garage staat hij te koop voor 3000+.

das gewoon een dik verlies wan we hebben hem nog maar een half jaar (hij bevalt niet)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:29:
[...]

tjah maar sommige mensen schieten er dan gewoon teveel bij in... zoals bij die 306XS van ons, ik wou hem inruilen op een auto van 3450,- kreeg in eerste instantie 1250 geboden met wat gepraat kon ik dat op 1500 krijgen... zo'n ding heeft een particuliere verkoopprijs van 2500 en bij bovag garage staat hij te koop voor 3000+.

das gewoon een dik verlies wan we hebben hem nog maar een half jaar (hij bevalt niet)
Een opkoper is wel het laatste en állerlaatste wat ik dus zou doen, dat zou ik pas doen als ik hem na anderhalf jaar niet particulier kan verkopen

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45
Ach, hou op schei uit.
knip
mmm.. het werk dus wel om consequent te gaan zeiken over de prijs :P

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> VV

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Er wordt ook een modje wakker 8)

• Rev!
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:29:
[...]

niet? :9 ruilen tegen een laguna? :P

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

alclemenso schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:34:
[...]

mmm.. het werk dus wel om consequent te gaan zeiken over de prijs :P
Bij mij wel in dit geval, ook omdat ik er snel vanaf moest. ;) Dat zal ze bij mijn huidige auto's niet lukken. ;) Tevens waren alle overgebleven geïnteresseerden van hetzelfde slag, dus daar had ik echt geen zin in, om daar ook nog uren aan te spenderen om aan te horen hoe weinig geld ze hadden, hoe zielig ze waren, dat de prijs veeeeel te hoog was, met hun hele fokkin' familie erbij.

Aannames zijn fataal.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rev! schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:51:
[...]

niet? :9 ruilen tegen een laguna? :P
ben er achter gekomen dat franse auto's niet mijn ding zijn :+ heb het net ff opgezocht we hebben hem wel al iets langer. Aug 2005 gekocht dus 10 maand in ons bezit.

en ruilen? nee dank je, je mag hem wel kopen :+ maar waarom zou je van een laguna naar een 306XS gaan :+

• Erik1
  • Niet online
Zojuist mijn 1e poging gewaagd tot verkoop van een Mazda 323F, lichte voorschade, uitlaat lek en schokbrekers niet al te best dus vandaar voor 300 euro :P

Ben benieuwd of ik er überhaupt reactie op krijg... (als ik 'm niet boven de 200-250 weg krijg gaat ie in onderdelen)

• Rev!
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:04:
[...]

ben er achter gekomen dat franse auto's niet mijn ding zijn :+ heb het net ff opgezocht we hebben hem wel al iets langer. Aug 2005 gekocht dus 10 maand in ons bezit.

en ruilen? nee dank je, je mag hem wel kopen :+ maar waarom zou je van een laguna naar een 306XS gaan :+
omdat ik een 306XS super mooi vind... :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Rev! schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:50:
[...]

omdat ik een 306XS super mooi vind... :)
206XS is mooier :)

Voor mij was de voornaamste reden omdat er in mijn geval 2 auto's voor de deur stonden en dat is natuurlijk zonde.
Ben nu aan het kijken voor het inruilen van mijn puggie, voor een Peugeot 307 of een Seat Leon, wat het wordt weet ik nog niet, wil hem voor het einde van de APK inruilen de distributie riem wil ik ook eigenlijk niet vervangen eigenlijk :+

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47

The Third Man

The Third Jellyfish

Mijn vorige auto (Honda Concerto 1.6 uit '91) wass bij een ongeluk met een doorrijder z'n voorbumper bruut kwijtgeraakt die er later weer op was geschroefd voor weinig (zag er niet uit maar ja). Van het Waarborgfonds 900 eurs gekregen (restwaarde, officieel total loss), en daarna met een papiertje achter de ruit nog verkocht aan een student voor 300 euro. Bij elkaar 1200 euro dus, en ik had hem ruim een jaar eerder voor 1250 gekocht :D

Verkoop ging echt makkelijk, hij had wel wat kuren als een piepje in de koppeling en de remmen voor, maar omdat hij verder prima reed en redelijk wat opties had (stuurbekrachtiging, elektrische ramen rondom, centrale deurvergrendeling) was die jongen al zo onder de indruk dat het hem niets meer kon school voor die 300 euro :)

Verwijderd

Heel handig, maar mag ik nou een auto overschrijven zonder dat de huidige eigenaar erbij is?
Is een "koopovereenkomst", kentekenbewijs en legitimatie genoeg? Is het overschrijvingsbewijs een papiertje wat je tevoren op het postkantoor moet halen, of wordt dat daar ingevuld?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Het overschrijvingsbewijs is wat vroeger deel III was, dat ding wat je zeg maar niet bij je andere autopapieren moet laten, omdat dat het eigendomsbewijs is. Als je die niet hebt, wordt er niets overgeschreven, (als in, kan niet) en moet je dat eerst opnieuw aanvragen bij het RDW.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Dus, als je de kentekenpapieren (die met de tenaamstelling en typenotering) en deel III en een paspoort overlegt kun je die auto gewoon op jouw naam zetten?
De vorige eigenaar hoeft hier niet meer bij te zijn of voor te machtigen?

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nee, je hebt alleen de documenten nodig die je noemt, weet ik uit ervaring.

• Erik1
  • Niet online
Kentekenpapieren en je rijbewijs of paspoort heb je nodig om een auto op je naam te zetten :)

Moet je zelf doen idd, of de oude eigenaar erbij is maakt niet uit.

Ze vrijwaren de oude tenaamstelling (die geef je aan de oude eigenaar als je de auto ophaalt) en jij krijgt een nieuwe mee met je eigen naam erop.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:24:
Dus, als je de kentekenpapieren (die met de tenaamstelling en typenotering) en deel III en een paspoort overlegt kun je die auto gewoon op jouw naam zetten?
De vorige eigenaar hoeft hier niet meer bij te zijn of voor te machtigen?
Idd, de vorige eigenaar hoeft er niet bij te zijn, dat is dus het linke aan als je dat papiertje kwijt bent, je moet hem dus op een veilige plek opbergen.

Als die bijvoorbeeld in de auto zit en hij wordt er uit gejat kan "de dief " dus de auto op zijn naam zetten en heb jij dus geen poot om op te staan.

Ik heb laatst de auto van mijn vrouw verkocht die op haar vaders naam stond, geen van beide was op het postkantoor behalve ik en diegene waar ik hem aan verkocht.

• Lolhozer

Lolhozer

In plaats van een paspoort heb je een rijbewijs nodig, aangezien de RDW bij schijnt te houden, welk adres bij welk rijbewijs hoort, zodat ze de belasting kunnen innen. Indien je alleen een paspoort hebt, moet je ook een uitreksel van de gemeente meenemen, welke niet ouder is dan 3 maanden, dat wordt ook geaccepteerd.
Vraag me niet waarom een paspoort alleen niet voldoende is 8)7 8)7 , maar postkantoormevrouw heeft me dat 3 maanden geleden nog uitgelegd.

Waarom? Omdat het kan!!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Lolhozer schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:23:
In plaats van een paspoort heb je een rijbewijs nodig, aangezien de RDW bij schijnt te houden, welk adres bij welk rijbewijs hoort, zodat ze de belasting kunnen innen. Indien je alleen een paspoort hebt, moet je ook een uitreksel van de gemeente meenemen, welke niet ouder is dan 3 maanden, dat wordt ook geaccepteerd.
Vraag me niet waarom een paspoort alleen niet voldoende is 8)7 8)7 , maar postkantoormevrouw heeft me dat 3 maanden geleden nog uitgelegd.
De hoogte van de wegenbelasting is afhankelijk van de verblijfplaats :)

• Lolhozer

Lolhozer

Klopt, maar je zou toch zeggen, dat ze in Nederland wel je verblijfplaats kunnen achterhalen a.h.v. je paspoort

Waarom? Omdat het kan!!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Lolhozer schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:08:
Klopt, maar je zou toch zeggen, dat ze in Nederland wel je verblijfplaats kunnen achterhalen a.h.v. je paspoort
Ik denk dat de RDW dat zelf niet kan omdat het geen machtiging heeft om die gegevens te raadplegen (uit veiligheid), zoals wel meer organisaties die feitelijk geen deel van de overheid uitmaken maar slechts een schakel vormen tussen de overheid, particulieren en het bedrijfsleven.
Pagina: 1