D-Link 624 VPN Werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00
Op mijn werk heb ik een Small business server 2003. Daarop heb ik VPN ingesteld en vanuit elke werknemer thuis is het VPN te gebruiken.

Ik heb laatst een nieuwe laptop voor de directeur aangeschaft om ook thuis te kunnen werken. Met de laptop kan ik vanuit mijzelf thuis met VPN inloggen (het VPN op de laptop staat dus goed ingesteld). Bij de directeur thuis werkt het niet. Het probleem hier heb ik terug kunnen brengen naar de Wireless router bij de directeur thuis. (Na het verwijderen van de router en rechtstreeks op de modem aansluiten van de laptop werkt het VPN wel.) Het betreft trouwens een D-Link 624 revisie C.

Wat ik geprobeerd heb:
- Ik heb de laptop een vast IP gegeven. 192.168.0.101. (zowel in de router als in de laptop zelf)
- Ik heb in Virtual Server PPTP aangezet waardoor poort 1723 geforward wordt. Als IP heb ik 192.168.0.101 ingesteld.
- Nu zou eigenlijk VPN al moeten werken, maar dit is niet het geval. Hierna heb ik de bovenstaande regel weer weggehaald. Daarna heb onder "firewall" een portforward regel aangemaakt voor poort 1723. Ook dit werkt niet.

Ik heb genoeg routers ingesteld om te weten hoe het moet (ik doe OA netwerkbeheer voor m`n beroep), alleen kom ik er hier echt niet uit. Het liefst zou ik de firewall helemaal uitschakelen, maar ook dat lijkt niet te kunnen. Kan iemand hier een oplossing voor aandragen?

Hier vind je een emulator van het menu van de betreffende D-link router:
http://support.dlink.com/Emulators/di624_revC/

Verwijderd

Je hoeft helemaal geen poort te mappen voor pptp client!
Als het niet out-of-the-box werkt zou ik eens voor nieuwere firmware van de router kijken.

• Nomis
Bij deze router moet je wel degelijk PPTP aanzetten voordat het werkt. Maar omdat dat niet werkte heb ik een portforward geprobeerd. De nieuwe firmware was ik nog niet opgekomen. Daar ga in nu eerst eens naar kijken.

• Nomis
*Kick*

• Nomis
*Kick*...