7900GT wil niet meer in SLi, werkt wel correct als single

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30
PC config is een P4 650 op een P5ND2-SLi met 2 GB Crucial Ballistix 675Mhz. Alles draait aan stock snelheden voor deze test. De 2 XFX 7900GT Extreme Editions zijn verbonden met de bijgeleverde 'harde' SLi bridge, en krijgen allebei stroom via een aparte kabel van m'n Tagan 580W.

1 van m'n 7900GTs wil niet meer goed werken in SLi, terwijl ze dat wel gedaan hebben afgelopen week. (zelfs op m'n P5WD2-E).

Als ik SLi instel op "split frame rendering" dan is de bovenste helft van m'n scherm "garbled" ... diagonale streken en grote kleurvlakken, je ziet zelfs de graphics van het spel niet "erachter doorschijnen". Als ik SLi instel op "alternate frame rendering" dan is héél m'n scherm zo.

Als ik één enkele 7900GT installeer, dan werkt wel alles correct, dus zowel de 1ste als de 2de 7900GT doet het "single" helemaal goed. Enkel in SLi wil het niet werken.

De "bovenste" 7900GT heeft altijd al een VF900-Cu koeler gehad, die werkt perfect, idle iets rond een 33°C en stressed iets van een 39°C.

De "onderste" 7900GT had eerst nog een standaard cooler, maar die heb ik ook veranderd naar een VF900-Cu. Sindsdien willen ze niet meer werken in SLi.

Het rare is dat de "onderste" wél helemaal perfect werkt als ik hem single installeer! Zowel op m'n P5WD2-E en m'n P5ND2-SLi. Temperaturen en performance zijn exact hetzelfde als de "bovenste" 7900GT.

Tijdens de installatie van die VF900-Cu heb ik alles correct gedaan, en ben ik er zeker van dat ik niets kwa chips of elco's op de 7900GT heb aangeraakt. Ik geloof dit graag omdat ie als single gewoon evengoed presteerd als de andere.

Kan het dat ze zo maar ineens weigeren van in SLi samen te werken? Wat kan dit zijn? Kapotte SLi bridge?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs je de twee kaarten omwisseld, is dan de andere helft van je scherm garbled?
Aangezien je kaarten dan allebei de andere helft van je scherm renderen zou dat zo moeten zijn als één van de twee kaarten niet goed functioneerd.

Is het beeld gelijk, dan ligt het niet aan een specifieke videokaart en zit je idd al snel te denken aan de
bridge. Ik zou echter een driverissue ook neit uitvlakken. Voordat je aan de garantie gaat eerst ook verschillende drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft geen garantie meer he?
Omdat ie er een andere koeler op heeft gezet, toch vind ik dat het mogelijk moet zijn, de koeler te verwisselen en de garantie toch te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Nee, inderdaad geen garantie meer als ik hem zo opstuur met de Zalman erop.

Maar als ik de stock cooler terugvind, vijs ik die er terug op ...

Dezeavond nog eens wat andere drivers testen, en die Zalman misschien eens herinstallern ... pftrmgrmbl, ik moet dringend ergens een winkel waar ze "tijd" verkopen zien te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Bij de NS doen ze in ieder geval het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Shaidar,

Zelfde probleem heb ik ook gehad bij driverupdate. Bleek dat mijn 2e kaart niet meegepakt werd omdat mijn driver niet WHQL was. Apparaat stond daarom in systembeheer als Videoadapter ipv Geforce 7900GT. Check dit dus even. En anders lijkt het me sterk dat de kaarten door het vervangen van een koeler defect raken...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Zal straks eens met WHQL drivers proberen, maar dat kan ik alleen maar testen op die P5ND2-SLi, en niet op de P5WD2-E - voor die laatste heb ik geen WHQL drivers beschikbaar :/

Op allebei de moederborden staan ze wel mooi zonder uitroepingsteken in device manager ...

[ Voor 22% gewijzigd door Shaidar op 08-06-2006 13:46 ]

Pagina: 1