[showcase] Identiteit door kleding

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een linkje naar mijn opdracht en uitvoering van de vorige keer :
[rml][ Showcase] Elwina[/rml]

Geexperimenteerd met verschillende kledingstijlen om zo de identiteit te kunnen bepalen. Alleen het geslacht veranderen was eigenlijk te weinig, dus vandaar een vervolg:

Model is een vriendin van school: Linda

1.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=530&g2_serialNumber=1

2.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=532&g2_serialNumber=1

3.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=534&g2_serialNumber=1

4.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=536&g2_serialNumber=1

5.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=538&g2_serialNumber=1

6.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=542&g2_serialNumber=1

7.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=522&g2_serialNumber=1

8.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=511&g2_serialNumber=1

9.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=518&g2_serialNumber=1

10.
Afbeeldingslocatie: http://fleur.gizzah.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=540&g2_serialNumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik vind ze echt leuk :9 Vooral bij 2 & 9 heb je mooie typetjes neergezet :) Bij 3 vind ik het ook erg leuk gedaan (ik weet alleen niet wat er juist zo leuk is aan die :P ). Beetje jammer trouwens van die donkere lucht bij 5, ik had daar eerder een zonnetje en een bijna-strakblauw luchtje verwacht :P Maar het "identiteit bepalen" is wel leuk gelukt naar mijn idee :) Jammer alleen dat die schoentjes zoveel terugkomen, ze passen er namelijk niet altijd even goed bij (nr. 4 & 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Wow! mooie foto's erg netjes gemaakt zeg

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Wauw wat een foto's zeg. Wat voor persoonlijkheid wil je bij foto 4 uitbeelden? Ik zou gokken op een of ander watersport idee (what else?) maar door het vele contrast wat je gebruikt valt dat gevoel een beetje weg. Maarja, als je ineens geen contrast meer gebruikt past de foto niet meer in de serie, dus ik zou zo ook niet durven zeggen wat de oplossing zou zijn. Minder grauw misschien?

In die andere showcase werkt foto 2 hier trouwens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reply's! Ik zie dat mijn gallery inderdaad een error geeft. Ik wacht het nog even af, misschien doet alles het vanmiddag weer.
----

Hij doet het weer!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

"Hij doet het niet" replies verwijderd :)

@ Fleur, mooie foto's hoor! Sowieso vind ik het leuk om te zien dat er (veel) werk in een foto is gestopt. Dat zie je zeker terugkomen in de resultaten. Een paar foto's uitgelicht die ik erg goed gelukt vind:
[list]• #3. Lekker gespeeld met het licht. Ondanks dat ze niet in het licht staat, is het model toch goed zichtbaar, wat de foto wel spannend maakt. Verder identiteit "blingbling"? :P
• Nummer 5 is echt bizar :D Was het de bedoeling om een speels jong meisje op de wip uit te beelden? Zo ja, dan is dat wel gelukt. Het contrast van het felroze shirtje en de dreigende lucht op de achtergrond is wel geniaal :D
• Weet niet waarom, maar #6 spreekt me gewoon erg aan. De pose misschien of de belichting, dunnow. Fijne plaat :)
• #10, wederom fijn lichtspel :)

Er zit een stijgende lijn in je werk! Ga zo door :P

[ Voor 90% gewijzigd door Zoefff op 06-06-2006 09:51 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik denk dat 6 inderdaad je mooiste werk van deze serie is. Volgens mij voornamelijk doordat je succesvol haar blik hebt vast gelegd. Net een klein beetje in de schaduw van haar hoed, maar niet dat haar gezicht te weinig licht krijgt. Anyway....goeie serie....bij 4 had ik haar geen schoenen aan laten doen denk ik. Meer water/vrij gevoel denk ik.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mooie serie.

Het enige wat me irriteert is dat ze haar mond op bijna alle foto's op precies dezelfde manier heeft, en haar wenkbrauwen ook. Alsof ze pissed off is.. :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
#3 en #8 vind ik qua opdracht het beste uitgevoerd. Als losse foto's vind ik opnieuw #3 en #6 het mooist.
Ik ga trouwens wel mee in het commentaar over de schoenen.
Goeie kwaliteit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Damn, 3 is echt goed :) Heeft echt alles in zich. Je onderwerp wordt wellicht beter uitgebeeld bij foto's als 5,6,10, maar die vind ik technisch wat minder

In hoeverre bewerk je eigenlijk foto's? De luchten lijken erg veel geshopt, hoewel ik van de andere kant het gevoel krijg dat wat bewerking de foto's wel zou verbeteren.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 17:04
Bij foto 8 komt je opdracht echt duidelijk naar voren, een ander persoon door de dingen eromheen te veranderen. Goeie shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Holy smoke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Goede foto's!
nr. 3 is mijn favoriet.

Urban style!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Zijn dit trouwens allemaal HDR-images?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he he. eindelijk eens een goede serie met platen van een model.
eens een keer een ander soort model ook overigens.

Ik vind het fantastische platen.
3 en 6: heerlijk.. zo hoort het.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

zomertje

Barisax knorretje

Goeie seriel, leuk om naar te kijken.

1, 6, 7 en 10 vind ik de meest aansprekende platen. Goeie compositie, standpunt en kleuren.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Gaaf zeg! Maar er valt mij wel 1 dingetje op: die rode hakschoentjes misstaan bij de sport-outfit.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
inquestos schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:14:
Damn, 3 is echt goed :) Heeft echt alles in zich. Je onderwerp wordt wellicht beter uitgebeeld bij foto's als 5,6,10, maar die vind ik technisch wat minder

In hoeverre bewerk je eigenlijk foto's? De luchten lijken erg veel geshopt, hoewel ik van de andere kant het gevoel krijg dat wat bewerking de foto's wel zou verbeteren.
Sommige hoeven niet geshopt te zijn, 5 kun je ook met een ND zo krijgen hoor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 22:10

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Aan deze testcase is (ook weer) te zien dat je model er niet echt toe doet.

Ik vind de vrouw (die in deze shoot het topic is) om het maar zacht te zeggen niet miijn smaak. De foto's echter ... zijn wel weer errug (vergeef me mijn geenstijl taalgebruik) vet!!!

Mooie composities ...... En er blijft veel te raden over :)

* Kluk-Kluk likes

edit:
Feit blijft wel dat ik niet echt heel veel van fotografie afweet, maar dat hadden jullie al wel door :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kluk-Kluk op 09-06-2006 22:14 ]