Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone Live kosten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Beste mensen,

ik ga binnenkort overstappen op Vodafone met een nieuw umts toestel (N80). Echter, zit ik zojuist op de vodafone site te kijken en het lijkt allemaal een beetje vaag :

Vraag 1:
Vodafone live! Voordeel
Nu Gratis* Onbeperkt surfen op Vodafone live! Sites en gratis e-mail abonnement

* Tot 1 september 2006 gratis gedurende hele contractperiode
In mijn ogen dus: als ik VOOR 1 sep. 2006 een 2 jarig abo afsluit, heb ik de komende 2 jaar gratis toegang tot de Vodafone live! sites en gratis emailabo ?

Vraag 2:
Vodafone live! Internet Voordeel
Nu 3,00 euro en gratis vanaf Vodafone 35,00*

Vodafone live! Voordeel en tot 10 uur/10 MB surfen op het internet. Na 10 uur/10MB surfen op het internet betaal je eur 2,00 per MB.
zelfde verhaal ?

Vraag 3:

Hoe zit het precies als ik bijvoorbeeld tv wil gaan kijken ? Ik zag dat dit 50 cent per 10 min is, maar worden die 10 minuten dan ook van je 'belbundel' afgehaald ? Of word er dan gewoon 50 cent buiten je bundel berekend ?

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01

Maxow

Hidden Sound System

Antwoord op vraag1:

Zo ziet het er wel uit ja, ben er bijna zeker van dat dit het geval is... persoonlijk zou ik het even navragen aan de supportdesk van Vodafone. Als zij zeggen dat het zo is even naar de naam vragen van de persoon die je heeft geholpen... Medewerkers daar zijn niet altijd even zeker van hun zaak en dan kun je altijd iemand aanwijzen als je ineens wél die kosten op je rekening krijgt :p

Antwoord op vraag2:

Dit zijn kosten die bovenop je bundel komen, dus €3,- per maand erbij over je hele contractsperiode voor die 10MB per maand. Dit is data dat je genereert door 'gewoon' te internetten, dus niet binnen de vodafone Live! Portal (=hun eigen infositeje). Je zou net als bij vraag 1 nog even een medewerker kunnen raadplegen.
Bij een €35 abbo of hoger hoef je voor deze 'dienst' niks te betalen, tenzij je dus over die 10MB komt.

Antwoord op vraag3:

Met de nieuwe (multimedia) bundels gaat het van je bundel af... als je een poos terug nog een 'oud' UMTS abbo hebt aangesloten gaat het niet van je bundel af.
Het Bel & MultiMedia TeGoed kun je gebruiken voor:

* Alle nationale gesprekken naar een Nederlands vast of mobiel nummer en Vodafone VoiceMail (1233).
* SMS of MMS zonder attachment naar een Nederlands 10-cijferig vast en mobiel nummer binnen Nederland en e-mail zonder attachment.
* MMS met attachment naar een Nederlands 10-cijferig vast en mobiel nummer binnen Nederland en e-mail met attachment. Hiervoor betaal je het Plustarief.
* BeeldBellen nationaal naar een Nederlands mobiel nummer. Hiervoor betaal je altijd het Plustarief.
* Bekijken/downloaden van Live TV & Video en MusicDownloads. Hiervoor betaal je altijd het geldende tarief.
Ohw, en dan moet je dus wel het multimedia abbo hebben, maar dat had je al door :)

[ Voor 136% gewijzigd door Maxow op 06-06-2006 00:49 ]

• enzoronald
Maxow schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:36:

Antwoord op vraag3:

Met de nieuwe (multimedia) bundels gaat het van je bundel af... als je een poos terug nog een 'oud' UMTS abbo hebt aangesloten gaat het niet van je bundel af.

Ohw, en dan moet je dus wel het multimedia abbo hebben, maar dat had je al door :)
Gaat het dan in minuten van je bundel af ? Ik krijg dus bijvoorbeeld bij Vodafone 35, 275 minuten bellen/smsen. Maar als ik nu 275 minuten tv wil kijken ? Werkt het zo ?

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01

Maxow

Hidden Sound System

Nee, je betaalt het uit je bundel. Dus afhankelijk van wat de stream kost die je wilt zien gaat dat van je bundel af. Bijvoorbeeld kost het €0,50 per 10 minuten, gaat er €0,50 van je bundel af. Zo hou je dan €34,50 bundel over zegmaar. TV kijken gaat volgens mij altijd per 10 minuten.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik ben toevallig net nog in de Vodafone shop geweest, en gevraagd hoe het met dit abbo zit. De verkoper kon me vertellen dat ik met dit abonnement gewoon gratis internet heb, overal waar je maar wilt, maar zodra je gaat downloaden enzo, gaat het hard achteruit.

Met andere woorden: surfen kan je onbeperkt doen, downloaden niet :P
Ik vind het nog niet echt duidelijk klinken, helemaal omdat de grens moeilijk te bepalen is wanneer je nou door je tegoed heen bent.

Nog ff een vraag aan de topicstarter:

Bij de Vodafone shop hebben ze de N80 niet in het assortiment, maar bij Belcompany ligt ie er wel, helaas voor 249 euro icm een Vodafone 35,00 abbo.
Voor welk abbo ben jij aan het kijken, bij welke winkel en hoeveel moet je dan bijbetalen? :)

Join het GoT Pulse-Team!

• enzoronald
DenMan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:09:
Nog ff een vraag aan de topicstarter:

Bij de Vodafone shop hebben ze de N80 niet in het assortiment, maar bij Belcompany ligt ie er wel, helaas voor 249 euro icm een Vodafone 35,00 abbo.
Voor welk abbo ben jij aan het kijken, bij welke winkel en hoeveel moet je dan bijbetalen? :)
Kijk gewoon op het internet. 2call bijvoorbeeld heeft em met 2 jarig 35 abo liggen voor 3 euro bijbetalen.
Heb Vodafone online shop aan de lijn gehad trouwens van t weekend en die wisten me te vertellen dat de N80 al in hun assortiment zit.

Ontopic: Dat onbeperkt surfen waar jij t over hebt, komt volgens mij gewoon neer op 10 uur surfen ongeveer. Wat ze communiceren is ook 10 uur/10 mb. 10 uur surfen zal gelijk staan aan 10 mb. Of kan je ECHT onbeperkt surfen ? dacht het niet toch ?

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 21:51
Welke sites kun je zonder enige consequeties bezoeken dan? De vodafone website zegt:
"Onbeperkt surfen op Vodafone live! Sites en gratis e-mail abonnement"

Maar aan wat voor sites moet ik dan denken? Wat is er terug te vinden op die sites? Of is dit alleen een portal? Dus dat je zodra je verder gaat dan die portal dat je je portomonee wijd moet opentrekken (bijv headlines van het nieuws maar zodra je een artikel leest dat je moet lappen)?

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 21:57

The Deaken

Nexus

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit soort dingen bij Vodafone niet echt overzichtelijk vind. Ik ben op zoek naar een GPRS-bundel oid maar op de site van Vodafone wordt daar nergens over gesproken. Ik heb dan vanmiddag ook maar een mail de deur uitgedaan naar de helpdesk waarin ik deze vraag geforumuleerd heb. Nu alleen nog even wachten op antwoord.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:29

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ok, om het dan maar duidelijk te maken hier een VCP medewerker (nog maar 1 maandje, yeah :D)

Bij het Bel & MultiMedia 35,00 abonnement geldt :

Live Voordeel en Internet Voordeel zitten bij je abonnement gratis inbegrepen voor de rest van je contract tot je weer verlengd.

Live Voordeel zorgt ervoor dat je onbeperkt op Vodafone Live! sites kan surfen zonder dat het je enig geld kost. Uiteraard kan het voorkomen dat er "dit kost zo en zoveel" in beeld komt te staan. Als je dat accepteerd ga je natuurlijk betalen. (denk aan ringtones, abonnementje op telegraaf op vlive etc)
Het onbeperkte surfen geldt gewoon voor je hele contract.
Wat betreft de headlines etc: De portal is gewoon gratis en als je bijvoorbeeld naar de Sp!ts site surft en je gaat nieuws lezen komt er nergens betalen in je scherm te staan en je bent erheen gegaan via de live! portal --> het kost dus geen geld.
Ga je naar www.spits.nl dan ga je weer wel betalen want dit is niet binnen de vodafone live portal.
Alle links en sites waar je vanaf de live! portal kan komen zijn gewoon gratis of er staat van tevoren betalen (bijv. telegraaf). Je wordt op die manier niet achteraf met kosten geconfronteerd.

Internet Voordeel is gewoon het surfen op het world wide web BUITEN de Vodafone Live! Portal. Je hebt hierbij een limiet van 10 MB per maand (van de 1e v/d maand tot de 1e gerekend).
Ook deze geldt voor je hele contract gratis (vanaf 35 euro, bij lagere Bel en Multimedia kost hij 3 euro per maand en bij Bel en SMS abo's kost hij 10 euro).

Die 50 cent gaat gewoon van je bundel af van het TV kijken (dus 50 cent van je 35 euro), je bent niet meteen 10 minuten kwijt ;)

Overigens hebben we de N80 gewoon in het assortiment hoor :)
2 jaar B&MM 35 kost het toestel 159,99. Je krijgt 8 maanden 50% korting op je abo en een cheque voor 100 euro terug op je rekening. Effectief betaal je dus 59,99 voor het toestel en dan heb je 8 maanden 50% korting.

Hoop dat het een beetje duidelijker is nu, mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 21:51
super uitleg!! Ik had niet beter kunnen wensen :D Thanks!

Nou hoop ik maar dat 9292ov.nl via de live portal te bereiken is. Of iig iets met treinverkeer informatie :P

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:32
Ik ben ook wel benieuwd welkes sites er dan eigenlijk gratis zijn. Hier zie je een overzicht van de sites op de portal. Maar er staat dus niet bij vermeld of deze gratis zijn.

Weet iemand of al deze sites gratis zijn? Of staan er ook betaalde tussen?

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14
en kun je via vodafone live dan ook gratis je vodafone mail bekijken en mails verzenden?

Verwijderd

Ik sta in dubio.

Ik vind T-mobile Web n Walk op dit moment erg aantrekkelijk aangezien ik met mijn toekomstige mobiel (Nokia N80) gebruik wil maken van email en zo nu en dan internet. Nu ben ik wel tevreden met mijn huidige provider Vodafone, maar die biedt op dit gebied weinig aantrekkelijks. Daarnaast zou ik mijn abbo moeten verlengen en mis je de voordelen van een nieuwe contract afsluiten (N80 heel goedkoop krijgen :9 ). Ze hebben iets in de trant van "Vodafone Live! Internet Voordeel" maar er is een limiet aan gebonden van 10 mb/ 10 uur per maand.

Ik heb een paar vraagjes want ik heb nog geen ervaring met mobiel internet.

1) Is dat te weinig voor het dagelijks controlen van je email? (Hoe zit het met bijv. met MS Word attachments van 2 mb)

2) Internetvoordeel geeft 10MB. Er zijn 2 verrekenmogelijkheden: 10MB of 10 uur. Min sessie data is 10kb, minimale tijdsessie is 15 minuten. Hoe werkt dit precies?

en offtopic:

3) Waarom zijn toestellen icm nieuwe Vodafone abbonementen ruim goedkoper dan andere providers? 8)7
Pagina: 1