[RIP] = Carputer In Progress. Een hele nieuwe betekenis aan RIP woei.
Wagen total los gereden door totoya carina e. Die kwam met minimaal 90 km p/u achterop zetten terwijl ik stil voor het rode licht stond.
Dus helaas end of story

Doel multimedia voorziening in een hyundai accent maken.
Verhaaltje vooraf.
Sinds de dag dat ik me auto gekocht heb, wou ik altijd al multimedia in me wagen bouwen. Nou is dat allemaal erg duur als je het met factory stuff gaat doen. Dus je gaat je orienteren op een carpc. Voordat je gaat beginnen uiteraard goed kijken bij andere, waarom 2x het wiel uitvinden toch?
Na veel gegoogle en fora bezoek heb ik op 9-3-2006 de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met de fabricage van me carputer even mooi gezegd.
Na het verkopen van me jbl versterker ben ik dan eindelijk echt begonnen. met diverse topics fora's en andere naslag werken ernaast is de start gemaakt.
Om te beginnen bij updates zal ik de start post bijwerken of met een link of met foto's Zodat iedereen gelijk bij het bezoeken van het topic alle ins en outs weet. Wil je wat weten of wat op te merken vraag gerust zou ik zeggen.
Ik ben niet iemand die veel lult ben er meer 1 die veel zal laten zien. Voor uitleg en andere dingen gewoon vragen.
UPDATES
Klik op de links voor meer info, plaatjes staan in het groot in de post zelf.
12 maart 2006 Dashboard zagen. Het allereerste prille begin. Deze heb ik ook al eens gepost in het grote carputer topic. WAt heeft Whocarez hiervan geleerd dat handwerk sneller werkt als dremel.
14 maart 2006 Gaatje gemaakt. DE voedingskabel paste door geen enkel rubber heen en nu dus wel. Tevens wat plaatjes van de gekochte hardware erbij.
15 maart 2006 De eerste problemen. De gekochte voedingskabel is te kort. extra zekeringshouder gekocht. Het geheel is nu maar liefst 3x afgezekerd. net zoals het hoort in DB wedstrijden haha.
26 maart 2006 Voeding omgelegd en dashboard verder gesloopt. Het omleggen van de voedingskabel eigenlijk gedaan in de hoop wat meer lengte te kunnen behalen. maar helaas kwam maar 10 cm verder oid.
28 maart 2006 Kabel verlegd en plaatjes van dashboard vorderingen. Wat me als eerste opviel is dat die lilliput behuizing nog een behoorlijke pain in the ass gaat worden maar daar ben je een tweaker voor. UITDAGING dus.
[url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0176.JPG]
[/url][url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0177.JPG]
[/url][url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0178.JPG]
[/url][url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0179.JPG]
[/url][url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0180.JPG]
[/url]
[url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0181.JPG]
[/url][url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0184.JPG]
[/url]
7 april 2006 Dashboard verder verwerkt, houten frame voor de lilliput behuizing erin gelijmt. zodat ik deze later kan verzinken of verdiepen ivm reflecties e.d.
25 april 2006 Dashboard geschuurd en bijgewerkt nu nog recht trekken.
2 mei 2006 Verder met schuren gegaan en het eerste idee van hoe het er uit ziet in de wagen.
18 mei 2006 Nog meer schuren maar wel een mooi gelikt resultaat. Het dashboard heb ik nu om te kijken voor onregematigheden in de spuitplamuur gezet. Zoals je ziet zit er nog een hoop werk in.
29 mei 2006 Vandaag ben ik dan uiteindelijk begonnen met een erin plaatsen van men lilliput behuizing. Het eerste idee was om deze helemaal te verzinken maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. De bediening werd daardoor erg bemoeilijkt soms
31 mei 2006 Schema uitgetekend met hoe ongeveer het totale geheel aangesloten moet gaan worden. Voor de mensen die hier nog wat op aan te merken hebben graag.
Tevens nog wat plaatjes van het scherm schuren voor de liefhebber.
3 juni 2006 Pakje met nog wat extra materialen voor me carputer binnen gekregen. hier zat onderandere het laatste stuk kabel voor me versterkers bij en wat aansluit materiaal voor de ledjes en voor de carputer zelf.
3 juni 2006 Vervolg met voorlopig eind resultaat dashboard.
12 juni 2006 het is mooi weer wat doet menig tweaker juist klussen in de openlucht. Zo ook nu de kans om het geheel eens netjes te spuiten voor het eerst. Maar man oh man wat zit er nog een hoop werk in.
alvast een ruwe sketchup
16 oktober 2006 - vorderingen in de kofferbak
Componenten die ik al heb aangeschaft
Wagen total los gereden door totoya carina e. Die kwam met minimaal 90 km p/u achterop zetten terwijl ik stil voor het rode licht stond.
Dus helaas end of story
Doel multimedia voorziening in een hyundai accent maken.
Verhaaltje vooraf.
Sinds de dag dat ik me auto gekocht heb, wou ik altijd al multimedia in me wagen bouwen. Nou is dat allemaal erg duur als je het met factory stuff gaat doen. Dus je gaat je orienteren op een carpc. Voordat je gaat beginnen uiteraard goed kijken bij andere, waarom 2x het wiel uitvinden toch?
Na veel gegoogle en fora bezoek heb ik op 9-3-2006 de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met de fabricage van me carputer even mooi gezegd.
Na het verkopen van me jbl versterker ben ik dan eindelijk echt begonnen. met diverse topics fora's en andere naslag werken ernaast is de start gemaakt.
Om te beginnen bij updates zal ik de start post bijwerken of met een link of met foto's Zodat iedereen gelijk bij het bezoeken van het topic alle ins en outs weet. Wil je wat weten of wat op te merken vraag gerust zou ik zeggen.
Ik ben niet iemand die veel lult ben er meer 1 die veel zal laten zien. Voor uitleg en andere dingen gewoon vragen.
UPDATES
Klik op de links voor meer info, plaatjes staan in het groot in de post zelf.
12 maart 2006 Dashboard zagen. Het allereerste prille begin. Deze heb ik ook al eens gepost in het grote carputer topic. WAt heeft Whocarez hiervan geleerd dat handwerk sneller werkt als dremel.
14 maart 2006 Gaatje gemaakt. DE voedingskabel paste door geen enkel rubber heen en nu dus wel. Tevens wat plaatjes van de gekochte hardware erbij.
15 maart 2006 De eerste problemen. De gekochte voedingskabel is te kort. extra zekeringshouder gekocht. Het geheel is nu maar liefst 3x afgezekerd. net zoals het hoort in DB wedstrijden haha.
26 maart 2006 Voeding omgelegd en dashboard verder gesloopt. Het omleggen van de voedingskabel eigenlijk gedaan in de hoop wat meer lengte te kunnen behalen. maar helaas kwam maar 10 cm verder oid.
28 maart 2006 Kabel verlegd en plaatjes van dashboard vorderingen. Wat me als eerste opviel is dat die lilliput behuizing nog een behoorlijke pain in the ass gaat worden maar daar ben je een tweaker voor. UITDAGING dus.
[url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0176.JPG]
[url=http://members.chello.nl\jthderuyter\28-3-2006\DSC_0181.JPG]
7 april 2006 Dashboard verder verwerkt, houten frame voor de lilliput behuizing erin gelijmt. zodat ik deze later kan verzinken of verdiepen ivm reflecties e.d.
25 april 2006 Dashboard geschuurd en bijgewerkt nu nog recht trekken.
2 mei 2006 Verder met schuren gegaan en het eerste idee van hoe het er uit ziet in de wagen.
18 mei 2006 Nog meer schuren maar wel een mooi gelikt resultaat. Het dashboard heb ik nu om te kijken voor onregematigheden in de spuitplamuur gezet. Zoals je ziet zit er nog een hoop werk in.
29 mei 2006 Vandaag ben ik dan uiteindelijk begonnen met een erin plaatsen van men lilliput behuizing. Het eerste idee was om deze helemaal te verzinken maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. De bediening werd daardoor erg bemoeilijkt soms
31 mei 2006 Schema uitgetekend met hoe ongeveer het totale geheel aangesloten moet gaan worden. Voor de mensen die hier nog wat op aan te merken hebben graag.
Tevens nog wat plaatjes van het scherm schuren voor de liefhebber.
3 juni 2006 Pakje met nog wat extra materialen voor me carputer binnen gekregen. hier zat onderandere het laatste stuk kabel voor me versterkers bij en wat aansluit materiaal voor de ledjes en voor de carputer zelf.
3 juni 2006 Vervolg met voorlopig eind resultaat dashboard.
12 juni 2006 het is mooi weer wat doet menig tweaker juist klussen in de openlucht. Zo ook nu de kans om het geheel eens netjes te spuiten voor het eerst. Maar man oh man wat zit er nog een hoop werk in.
alvast een ruwe sketchup
16 oktober 2006 - vorderingen in de kofferbak
Componenten die ik al heb aangeschaft
- [b]Auto[/b] [list]Hyundai Accent 1.5gs 3Drs uit 2001[/list] [b]Carpc[/b] [list]Via epia m10000 moederboard[/list] [list]lilliput 7" met touchscreen[/list] [list]512mb ddr266 ramm cl2 van kingston[/list] [list]120 gb 7200 rpm maxtor hardeschijf[/list] [list]bu303 usb gps adapter thx to Jurjen[/list] [list]m2-atx Voeding 160 watt (Idiaal voor wat meer)[/list] [b]Car audio[/b] [list][b]Speakers[/b] Audio-system x-ion 165 (voor front)[/list] [list][b]Speakers[/b] Audio-system MXc-130 (voor rear)[/list] [list][b]Sub[/b] Dls Classic 12" + kist van dls gepoort[/list] [b]Aansluit materiaal[/b] [list]3x Oehlbag klasse4 3.5" jack naar 2x cinch kabels[/list] [list]1x Oehlbag klasse4 vga kabel[/list] [list]Berg usb kabels[/list] [list]berg connectors Tbv speakers en voeding aansluitingen[/list] [list]50mm2 voeding en massa kabel[/list] [list]2x distributie blokken voor massa en voeding[/list] [list]1x anl zekeringhouder dietz voor onder de motorkap[/list] [list]1x anl zekeringhouder kicker voor in cabine[/list] [b]Bouw materialen voorlopig (word bijgewerkt aan de hand van aankopen[/b] [list]2x verfkwast Tbv polyklus tweeter houders[/list] [list]2x plamuurmes Tbv polyplamuren dashboard[/list] [list]1x albastine poly plamuur pot[/list] [list]1x albastine poly reparatiekit + glasmatten[/list] [list]1x zakje figuurzaagjes[/list] [list]3x schuurpapier pakketten met verschillende gradaties[/list] [list]Berg schroeven tbv inbouwen kofferbak[/list] [list]extra behuizing lilliput[/list] [list]blauwe ledjes en weerstandjes[/list] [list]montage draad voor diverse doeleinden[/list]
- [b]Carpc[/b] [list]Slot load slimline dvd brander[/list] [list]mini toetsenboard voor de noodgevallen[/list] [list]behuizing bouwen of versterker leegrukken[/list] [b]Car audio[/b] [list][b]Amp[/b] audio-system f4-600[/list] [list][b]Amp[/b] audio-system f2-130[/list] [list]1.0F condensator[/list] [list]bitumen matten kofferbak en deuren dempen[/list] [b]Aansluit materiaal[/b] [list]35mm2 voeding en massa kabel[/list] [list]20mm2 voeding en massa kabel[/list] [list]10mm2 voeding en massa kabel[/list] [b]Bouwmaterialen[/b] [list]MDF lots of MDF[/list]
[ Voor 21% gewijzigd door whocarez op 07-12-2006 11:01 . Reden: update ]