HPT366 drivers: welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Ik heb een Abit BE-6 II rev. 1.1 met HPT366 controller. Nu zijn er verschillende drivers en biossen, maar niet allen even stabiel.

Het lijkt erop alsof de eerste drivers (1.20) bij mij het stabielste werken, vooral onder Win2000. Versie 1.25 (volgens de readme o.a. een fix voor Maxtor 20 Gb schijven --> heb een 40 Plus 20 Gb) loopt onder Win2k steeds vast.

Tweakers, wat zijn jullie ervaringen?

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:42
Abit Bp6, winnt 4 met fat32 drivers:
1.25 drivers voor HPT366. Als je een groot bestand weggooide werd je hele fat verneukt. Geen last van met 1.22

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Voor zover ik weet is er idd een BIOS versie 1.25 (te dl. bij Abit). Als je op zoek bent naar de nieuwste (Win98/2K) driver voor die HPT366 CTRL'er: ga dan eerst ff kijken op hun (HighPoint) eigen site: http://www.highpoint-tech.com/ . :)
Zij zeggen idd dat ze met versie 1.25 de afsluit-problemen van Win98 bij gebruik van bepaalde Maxtor HDD's hebben opgelost.
NIET DUS!!! :( :( :(
Ben zelf 3.5 dagen bezig geweest dat K*T ding fatsoenlijk te laten afsluiten.
Nieuwste BIOS, nieuwste drivers, maar afsluiten: ECH NIE...!!! :(
Tenslotte die Maxtor d'r maar uit gemieterd en er een Quantum voor in de plaats gehangen. Alles overgegooid met PQDI, en... afsluiten...! :) Zonder problemen...! :)
(Oftewel: 'n x-acte kopie van m'n voledige OS van die Maxtor op die Quantum gesmeten...)

Mijn wedervraag is dus: wat voor merk HDD heb je???

...With a touch of magic¿