HDTV Mèt glas voor het panel

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Lange versie:

Ik heb al wat rondgezocht, maar in de specs bij bv de samsung 26" staat niet of er van dat "plexiglas" voor zit, dit is voor mij een eis voor een nieuwe hdtv die ik wil halen, omdat er hier veel gerookt word, honden zijn, en dus ook veel stof is, en met safeclean en die speciale doekjes blijf ik maar die strepen houden wat ik ook doe (als er licht op schijnt), zoals deze tijd als er vliegen in huis zijn, die schijten je gewoon op je monitor, dan kan je aan het poetsen blijven (weer strepen dus als je pech hebt), en met glas lijkt het me wat makkelijker bij te houden :Y)

Korte versie:

weet iemand een 26" LCD HDready/HD LCD scherm met plexiglas ervoor zoals de meeste hdtvs dat nu hebben (heb ik gehoord en ook sommige gezien, maar dat zijn van die super grootte)

ik wil eigenlijk alleen samsung of sony, mijn excuus als ik iets over het hoofd heb gezien want ik heb echt zelf gezocht, HDMI is ook belangrijk want ik ben van plan hem ook voor me ps3 te gebruiken

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r71b.asp mijn oog is dus op deze gevallen maar ik zie nergens of er wel of geen glas voor zit :'(

om het simpel uit te leggen, ik bedoel dus net zoals de PSP dat je het tft gedeelte niet kan aanraken

[ Voor 23% gewijzigd door Tiduz op 05-06-2006 22:40 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

Alle tv lcd's zijn hetzelfde als bij tft monitors... een folielaag en niks meer, dus niet zoals bij laptops een glasplaat ervoor, ik zou niet weten welke dat nu wel heeft. Je kunt misschien beter voor een 37 inch plasma met glas er voor gaan dan.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Lijkt mij dat je gewoon eens naar een "winkel" moet gaan 8)7 .

Ik bedoel dit is dus typisch een vraag die je makkelijk zelf kunt oplossen door een paar winkels binnen te lopen. Want wij kunnen wel zeggen van die of die heeft een glasplaat en dan bestel je zo'n ding en dan blijkt het toch niet te zijn wat je bedoelde?

PSP heeft trouwens geen glas dus daar ga je al de mis in met ons vertellen wat je precies bedoeld? Verder heb ik nog nooit een vliegen-poepje op mijn schermen gezien....? Op glas kun je ook strepen trekken? Ook eraan gedacht dat glas meer reflecteerd dan een tft oppervlak?

Met HDMI zou ik ook mee oppassen want er blijkt dat iedere fabrikant zijn eigen interpretatie eraan over houdt en dus weinig apparaten vlekkeloos werken met elkaar....dus de tip om het alvast alleen bij Sony tv's te houden is niet zomaar uit de weg te slaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 05-06-2006 23:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Tiduz
Misschien dat het een plasma was wat ik gezien heb dan, wat ik dus bedoelde was precies wat kippekop zei, die laptops hebben ook glas voor het tft scherm. maargoed als die niet bestaan wacht ik nog maar eventjes met een beslissing nemen, thx voor de hulp

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Ik heb b.t.w. nog nooit een laptop gezien met glasplaat voor het scherm :?

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Die sony vaio hebbebn het bijna allemaal volgens mij. Maar TS is correct bij psp zit er wel wat voor. Dat is ook wat hij zei, hij zei niet dat het bij psp ook glas was. Hij wil gewoon een extra laag voor het scherm die wat makkelijker te poetsen is. Naar mijn weten zijn er wel lcd's met glaslagen. Nooit op merk gelet. Misschien iets van Philips?

Verwijderd

Je bedoelt zo'n Glare (anti) systeem wat je tegenwoordig op elke consumenten laptop vind.

Persoonlijk als ik naar zo'n laptop kijk werkt het alleen maar minder. Je ziet alle wat achter je loopt enz, behoorlijk irritant als je het mij vraagt.

Maar goed, ik denk dat je zoiets bedoelt voor een lcd tv.

Verwijderd

OverSoft schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:49:
Ik heb b.t.w. nog nooit een laptop gezien met glasplaat voor het scherm :?
Nee, inderaad :?. Zal lekker gewichtje hebben ook :')

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 22:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:00:
[...]

Nee, inderaad :?. Zal lekker gewichtje hebben ook :')
Zoals Nightwish zegt, de Ts bedoelt een WXGA scherm, oftewel, een Glare paneel. Ik heb hetzelf ook zitten op mijn laptop, heb nog nooit zo'n helder scherm gezien, geweldig :) En dat je alles achter je zien is een kwestie van wennen en positioneren.

www.google.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Glas wil je dus echt NIET :{ Ik weet niet wat jij allemaal in je huis doet, maar bij mij blijft m'n TV toch gewoon schoon zonder dat ik het beeld zelf ooit schoonmaak. En dat terwijl ik een open keuken heb en gewoon elke avond kook en bak.

Ik vind nou juist het mooie van LCD dat het beeld met licht erop eigenlijk alleen maar beter wordt. Geen spoortje van spiegeling.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:11:
Glas wil je dus echt NIET :{ Ik weet niet wat jij allemaal in je huis doet, maar bij mij blijft m'n TV toch gewoon schoon zonder dat ik het beeld zelf ooit schoonmaak. En dat terwijl ik een open keuken heb en gewoon elke avond kook en bak.

Ik vind nou juist het mooie van LCD dat het beeld met licht erop eigenlijk alleen maar beter wordt. Geen spoortje van spiegeling.
Ik en ts bedoelden dus nogmaals zo'n plastic (glas look a like) plaat ervoor. Vooral de sony vaio's hebben dat echt prachtig, en niet al te reflecterend. Ik zou gewoon voor lcd zonder gaan, heerlijk om ook overdag naar te kijken zoals exirion al zei!

• Tiduz
Mja, hij komt in de woonkamer, en daar zijn 2 honden, 6 rokers, een hele hoop stof (na 3 dagen zit er al een stoflaag op me casefans) vandaar dat ik het eigenlijk wou, want ik zou het zonde vinden als ik die samsung van +/- 900 euro haal en ik er weer vegen in krijg, maar goed, ik wacht wel af, nogmaals thx iig :Y) owja, over die vlieg-poo, toch is t echt zo, Heb er normaal geen last van maar die #$%)(%)#% dingen gaan hele tijd op me scherm zitten en dan blijven er van die puntjes achter..... weet ook niet wat het anders is :P

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Nieuwe lijn van Grundig heb een plexiglas plaat voor het display hangen,.
Zo kun je zelf niet bij het scherm komen, makkelijk schoonmaken zonder rekening te houden met druk ofzo.
Hij kan niet kapot gestoten worden met een scherp voorwerp :D
Hij ziet er goed uit als je van zwart houd :P (althans, ik heb em alleen maar in het zwart gezien)
Beeld is super vond ik! ivm Samsung e.d.

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 10:26
Ik heb de Grundig vision II 26" nu 2 maanden en ik ben er zeer over te spreken.
De kleine heeft al een poging gedaan in het scherm te springen maar door de plexi plaat ervoor is dat (gelukkig) niet gelukt. (dat doet ie trouwens maar 1x....)

De beeld kwaliteit is superieur aan andere LCD tv´s van dit moment.Geen kam effecten, blokken en een vloeiende gradient. Echte aanrader. Bij kieskeurig heb ik een review geplaatst.

Succes.
Pagina: 1