Toon posts:

Wifi en Lags in films!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!
ik heb sinds kort hier wifi in huis..
-Linksys WAG54 wifi dingus!-
Signal strenght is door het hele huis uitstekend! (excellent)
browsen enzo werkt perfect!

mp3's die ik binnenhaal spelen ook goed af...
alleen films die ik met wifi binnenhaal die haperen constant! had ik eerder nooit last van en die films spelen ook gewoon normaal af...
Computer al opnieuw geinsstalleerd hiervoor, maar geen verbetering.

Iemand 'n suggestie?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je had er eerder nooit last van... Was dat met bekabeling of ook met wifi?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Je hebt het over streaming ? Is je lijn niet gewoon niet breed genoeg voor de films ?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Klopt, normaal haalt je pc kleine stukjes van de HDD en die zijn er ook meteen. Over WiFi duurt het allemaal eventjes en daardoor kan hij ze niet meteen bereiken (wat hij dus wilde).

Wat je bv kan doen is VLC gebruiken als speler met een grote buffer (bv 5000 ms) of (nog beter) de hele zaak streamen met VLC.
Op de verzendpc VLC aanzetten (niet naar display maar naar UDP stream bv) en op de ontvangstpc het UDP-streamkanaal openen :)

Je kan ook een webserver opzetten zodat je mediaspeler ziet dat het van 'internet' afkomt en vanzelf wat meer buffert.

[ Voor 92% gewijzigd door DarthPlastic op 05-06-2006 22:21 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Lamaar
:o
DarthPlastic schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:19:
Klopt, normaal haalt je pc kleine stukjes van de HDD en die zijn er ook meteen. Over WiFi duurt het allemaal eventjes en daardoor kan hij ze niet meteen bereiken (wat hij dus wilde).

Wat je bv kan doen is VLC gebruiken als speler met een grote buffer (bv 5000 ms) of (nog beter) de hele zaak streamen met VLC.
Op de verzendpc VLC aanzetten (niet naar display maar naar UDP stream bv) en op de ontvangstpc het UDP-streamkanaal openen :)

Je kan ook een webserver opzetten zodat je mediaspeler ziet dat het van 'internet' afkomt en vanzelf wat meer buffert.

[ Voor 23% gewijzigd door ikweetniks op 09-06-2006 21:51 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Dus als ik goed begrijp als je laptop via een UTP kabel is aangesloten werkt het wel goed..? Heb je al andere codecs geprobeerd..? Want kan ik namelijk niet opmaken uit je verhaal.
Pagina: 1