[Boinc] Cruncher's optimized apps en Boinc clients gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste DPC-ers

Zoals sommigen van jullie weten bestaat Cruncher's zijn pagina met optimized Boinc en science apps niet meer als gevolg van een conflict met de SETI projectleiding.

Aangezien ik het persoonlijk al lastig vond om zelf een machine te voorzien en ik voor de toekomst wel meerdere mensen hoor zeggen..."wie heeft toevallig die optimized boinc client", heb ik een pagina opgezet met daarin een totaaloverzicht van alle beschikbare apps van de Cruncher site.

Site

Helaas heb ik nog niet alle applicaties gevonden en ik hoop dat jullie mij hieraan kunnen helpen. Hebben jullie toevallig clients in jullie bezit waar nog geen "AANWEZIG" bij staat? Zo ja, kunnen jullie dan deze aan mij mailen?

Mailadres: BlackPietTo at gmail punt com

Hierdoor kunnen we in de toekomst zonder problemen nieuwe koetjes van snel gras voorzien

Alvast bedankt!

Oh ja, een zip-bestand naar een gmail-account werkt niet, een RAR-bestand wel >:)

Edit:
Uiteraard nog even mijn dank aan PaulZ [SETI], DJNL en Swat van Los Alcoholicos [tussen het drinken door ;) en Robinski [Rosetta]. Mede door hun is het lijstje al goed gevuld, maar het kan nog beter!

[ Voor 23% gewijzigd door Black Piet op 06-06-2006 08:52 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt op die page een 404 error. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
poef...en de reactie is verdwenen :Y)

[ Voor 74% gewijzigd door Black Piet op 05-06-2006 23:09 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier draait die (Telenet belgië)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
poef...en de reactie is verdwenen :Y)

[ Voor 66% gewijzigd door Black Piet op 05-06-2006 23:09 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Hmmm....ik zit even met een probleem

Volgens dit draadje ben ik genoodzaakt om mijn Optimized Client van Boinc en SETI van Cruncher van mijn machine te halen .

Persoonlijk twijfel ik sterk of ik dit ga doen, anders stop ik helemaal met SETI Enhanced [duurt me dan echt te lang] en ga iets anders doen als Einstein [waar nog wel optimized clients beschikbaar voor zijn] of Rosetta.

Daarnaast mag ik volgens de GPL vereisten niet de apps hosten omdat de bronfiles weg zijn bij Cruncher :?

Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen? Heb helaas te weinig verstand van GPL en juridische vereisten ten aanzien van het doorgaan van hosten van deze bestanden. Voorlopig laat ik eea maar online staan, tenzij iemand hier goede juridische onderbouwing heeft.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ik laat ze zelf ook voorlopig online staan, totdat er iemand vragen komt stellen dan kunnen ze altijd nog offline.

over hoe het precies zit met Seti weet ik niet, ik weet wel dat heel erg veel Seti gebruikers zijn overgestapt op andere projecten.

ik mag misschien niet recruten voor projecten, maar kijk hier eens naar en maak een wijs besluit.
"Titanen" Strijd @ Rosetta

overigens vind ik zelf Rosetta een leuke en productiever project dan Einstein.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

En in dezelfde thread lees ik ook dit :
"// This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
// under the terms of the GNU General Public License as published by the
// Free Software Foundation; either version 2, or (at your option) any later
// version."
Lijkt me dus niet echt een probleem om ze gewoon te blijven hosten :)

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
emphasisNL schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:52:
En in dezelfde thread lees ik ook dit :

Lijkt me dus niet echt een probleem om ze gewoon te blijven hosten :)
Hmmm, was weggegaan vanavond, dus heb dat gedeelte niet meegekregen. Dan laat ik ze maar gewoon online staan.

Het is wel leuk om te zien dat er veel vraag naar is in de fora, want geen van de grote teams hebben de apps gecentraliseerd beschikbaar..... })

Voor de zekerheid heb ik ook alle overige apps van TruXoft maar binnengehaalt. Mocht hij in de toekomst er plotseling mee stoppen...hebben we ze in ieder geval beschikbaar.....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik lees in deze post
I should throw my two cents in.... I'm hoping this won't cause more controversy... I'm speaking in legal terms here about the GPL. We've released SETI@home under the GPL and I couldn't retroactively change that if I wanted too, which I don't. We've willingly bound ourselves to those terms, and so has anyone who redistributes SETI@home.

I tend to agree that an end user who is not redistributing the application is under no obligation to delete it. Whether they wish to follow Crunch3r's request or not is up to them. The obligations of the GPL only apply that those who wish to distribute the program. However, if the source code is not available for a compiled binary that is licensed under the GPL no one can distribute it, not even the original author (if modifications to the code were made).

That said, people who have copies of the program need to realize that their rights are narrowly limited. They cannot redistribute the program at all.

Eric
Eric is overigens een van de belangrijke mannen achter SETI (Forum moderator, Project administrator
Project developer en Project scientist). Ik laat het maar online staan zonder source code...mocht ik een officieel bezwaar krijgen, dan haal ik hem pas offline.

[ Voor 3% gewijzigd door Black Piet op 08-06-2006 16:05 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist ja en dan installeer je linux op je 64 bit machine en denkt van goh laat ik ook de snelle 64 bit client er eens opzetten. is die gewoon nergens meer te vinden.
heeft iemand dat ding nog liggen, of schop ik dit artikel onnodig .
want de benchmarks zuigen zwaar onder de standaard client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Sorry, ik had ze tijdelijk even weggehaald omdat het verkeer toch heel laag was.

Kijk over een uurtje even in mijn onderschrift en je zult ze weer vinden...

Edit:
En weer online!! Succes!!

[ Voor 11% gewijzigd door Black Piet op 25-07-2006 09:59 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig bedankt voor de moeite.
ik heb de 64 bit client binnen
Pagina: 1