Toon posts:

Signaal draadloos netwerk vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Voor het delen van mijn internet maak ik gebruik van een Linksys WRT54G (versie 5) in combinatie met een draadloos netwerk kaartje van sweex die als 'Ralink RT2500' in mijn aparaten beheer staat.

Het probleem is echter dat er tussen de router en de ontvanger, en dus mijn pc, 2 hele verdiepingen zitten. Het signaal is dus niet bepaald optimaal, tussen de 'Laag' en 'Normaal' meestal zo'n 18 a 24 mb per seconde. Wel genoeg om fatsoenlijk te kunnen internetten, maar bij online games als Battlefield 2 is een lage ping altijd wel zo handig.

Nu is mijn vraag: Helpt het versterken of verbeteren van het signaal mij om een lagere ping te krijgen ? Zo ja, hoe doe ik dit dan ? Ik heb vage verhalen gehoord over een repeater of accespoint dat je in het midden zou kunnen plaatsen, waardoor je signaal veel beter wordt, is dit een oplossing en welke repeater/accespoint raden jullie aan met betrekking tot mijn router en ontvanger ?

Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties ! _/-\o_

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ga naar www.linksys.nl, support, technical support, easy answers en zoek op 'boost signal WRT54G'. Dikke kans dat daar wat voor je tussen zit...

Ik heb ook wel ergens ooit iets gelezen over extra antennes en zo, maar dat kan ik zo snel niet meer vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door PaulZ op 05-06-2006 21:51 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:39
Linksys wap54g als repeater is een optie.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ook zou ik sterk aanraden om in je pc/laptop ook een kaartje van Linksys te stoppen ipv die Sweextroep
Linksys heeft ook een aantal repeaters, deze zullen het berijk vergroten maar omdat het een weer een extra tussenstap is, weet ik niet of het de ping ten goede komt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 22:14

JdM

Humbled

Jmmer dat je zo ver weg woont, ik heb hier nog een gaasantenne liggen met 15dB gain (of 25, weet niet precies) als je maar 1 pc draadloss hebt huis, kun je met die antenne makkelijk een goed signaal krijgen (tis alleen wel een grote gaasantenne)

En inderdaad die Sweex eruit, denk dat je dan al veel verbetering hebt :)

[ Voor 14% gewijzigd door JdM op 05-06-2006 22:02 ]

Verwijderd

@salvador4

Hoef je de WAP54G dan niet meer aan het (bedraade) netwerk te hangen? dus kan je hem overal neerzetten, binnen het bereik van de wrt54g?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
salvador4 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:52:
Linksys wap54g als repeater is een optie.
Of een willekeurig apparaat wat WDS ondersteunt.

Verwijderd

Koop een dikke antenne?

Ik zit ook 2 verdieping hoger en heb een antenne van 50 euro gekocht. Ik heb er soms last van hoge ping en/of signaalsterkte.

Ik denk dat ik een antenne extra ga kopen. Ohja wat ook helpt is een goeie WLAN kaartje... scheelt een hoop....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar verbeterd zo'n repeater nou echt de ping ? ik bedoel anders schiet ik er nog niks mee op.

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 10:27

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Je had liever een Linksys WRT54GL gekocht.

Dan kon je custom firmware erop zetten zoals Thibor's Hyperwrt.
Met deze firmware kan je je signaal van 42 Mw naar 84 Mw zetten en zelfs hoger (legaal 100 mW maximum in België)

Met die WRT54G versie 5 troep kan je geen custom firmware erop zetten omdat deze router niet op linux maar op een Linksys Vxworks troep draaid.

Met Thibor Hyperwrt 15c firmware tover je ook je WRT54G naar een WRT54GS om zodat je speedbooster hebt. Deze helpt ook met niet speedbooster Wifi-kaartjes.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

Op die versie 5 kun je wel dd-wrt zetten hoor, alleen moet je dat via een omslachtige methode doen, namelijk een jtag kabeltje maken en een beetje op het printplaatje solderen zodat je in de flash kunt. Je zet daarmee wel het leven van die WRT54G v.5 op het spel :)

Hier een linkje:

http://forums.hardwarezon...hp?t=1265089&page=1&pp=15

GrtZ

Verwijderd

Topicstarter
Maar ff on topic, kun je met zo'n extra accespoint of repeater de ping echt verlagen ? En ik neem aan dat deze alleen een stekker voor het stopcontact nodig hebben, en verder niet ?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:39
Klopt, je hebt geen netwerk aansluiting nodig voor de repeater. Je ping zal iets lager worden en je verbinding valt iets minder vaak weg (mocht dit nu het geval zijn) Verwacht echter geen wonderen, ik heb zelf slechte ervaringen met draadloos gamen, hoge ping tijden, packet los gewoon bagger eigenlijk.
Pagina: 1