Goedenavond,
Ik heb onderstaande php code voor een pagina waarop op alfabetische lijstweergave diverse kunstwerken gerangschikt kunnen worden. Ik heb dit gekopieerd van kunstenaars.php waarop Achternamen eerst worden weergegeven gevolgd door de voornaam. Echter nu worden titels als Chinese Jonk weergegeven als Jonk, chinese
Welk stukje code zorgt er nou voor dat dat niet het geval is? Ik heb zelf al geprobeerd door bepaalde dingen te verwijderen, maar of het werkt niet meer of ik krijg een foutmelding. Wie ziet wel wat er anders moet om de titel correct weer te geven?
Ik heb onderstaande php code voor een pagina waarop op alfabetische lijstweergave diverse kunstwerken gerangschikt kunnen worden. Ik heb dit gekopieerd van kunstenaars.php waarop Achternamen eerst worden weergegeven gevolgd door de voornaam. Echter nu worden titels als Chinese Jonk weergegeven als Jonk, chinese
Welk stukje code zorgt er nou voor dat dat niet het geval is? Ik heb zelf al geprobeerd door bepaalde dingen te verwijderen, maar of het werkt niet meer of ik krijg een foutmelding. Wie ziet wel wat er anders moet om de titel correct weer te geven?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
| <p class="mainkop">Kunstwerken </p> <br/> <?php // alle letters invoeren $letters = array("a","b","c","d","e","f","g","h","i","j","k","l","m","n","o","p","q","r","s","t","u","v","w","x","y","z"); $letters_test = array(); foreach($letters as $value) { $value = strtoupper($value); if(isset($_GET["letter"]) && $_GET["letter"] == $value) { $lijn = "<b>$value</b>"; } else { $lijn = "<a href='index.php?page=kunstwerken&letter=$value'>$value</a>"; } array_push($letters_test,$lijn); } $letter_rij = implode(" - ",$letters_test); echo $letter_rij ."<br/><br/>"; // info uit DB halen if(isset($_GET["letter"])) { $con = new verbinding(); $con->connectDB(); $sql = mysql_query("SELECT * FROM producten"); $count = 0; while($data = mysql_fetch_array($sql)) { $foutenaam = 0; // variable data[naam] uit elkaar halen als dat kan if($test = explode(" ",$data["titel"],2)) { // als de var niet uit elkaar gehaald kan worden if(!isset($test[1])) { // dan is het een foute naam $foutenaam = 1; // en van test[1] test[0] maken $test[1] = $test[0]; } // de eerste letter van test[1] $eerste_letter = strtoupper(substr($test[1],0,1)); } // als het niet kan? else { $eerste_letter = strtoupper(substr($data["titel"],0,1)); $test[1] = $data["titel"]; } if($eerste_letter == $_GET["letter"]) { if(isset($foutenaam) && $foutenaam == 1) { echo "<a href='index.php?page=product&id=".$data["id"]."'>" .$test[1]."</a><br/>"; } else { echo "<a href='index.php?page=product&id=".$data["id"]."'>" .$test[1].", ". $test[0] ."</a><br/>"; } $count++; } } if($count == 0) { echo "Kunstwerken met de eerste letter \"".$_GET["letter"]."\" komen op dit moment nog niet voor in ons kunstwerken bestand."; } } ?> |