Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MCE 2005] Services niet automatisch gestart*

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hoi Tweakers,

Vreemd probleem. Ik heb een Media Center 2002 editie probleemloos draaien op een 80GB harddisk. Ik heb recentelijk een grotere schijf gekocht om hierop versie 2005 van MCE erop te plaatsen. Dit verloopt niet lekker. Na installatie zijn bijna alle services niet automatisch gestart. Ik kan ze wel manueel achteraf starten, op 1 na en dat is de Computer Browser. Wat verder vreemd is aan de installatie is dat de Internet Explorer niet geinstalleerd is. Ik las in een ander topic dat het kan helpen om die services op Manueel te zetten, toepassen, en weer terug op Automatisch zetten, maar dat hielp helaas niet.

Ik heb ook een nieuwe poging ondernomen om de 2002 versie erop te zetten, maar die heeft plots hetzelfde probleem, exact zelfde problemen.

Ook al eens geprobeerd door alle PCI insteekkaarten te verwijderen, helaas.

Tijdens beide installaties gaat er niets fout. Geen speciale dingen, gewoon een rechtoe rechtaan installatie.

Ik ben er al een tijdje mee bezig maar kan geen oplossing vinden.

Zodra ik de oude 80GB er weer in doe, loopt alles weer als een treintje.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Marcel

Verwijderd

Is dit een nieuwe schijf? volledig geformat zonder iets op voorhand op geinstalleerd te zijn?

Ik vind het wel vreemd dat uw schijf iets kan doen aan het al dan niet starten van uw services... :?

• mbr99
Ja maar het grappige is ...ik heb als test eens een hele oude HD, 1,2GB erop aangesloten, daarop ook een installatie gedaan en hetzelfde probleem.

Ik wordt er triest van omdat ik geen reden kan vinden om het werkende te krijgen.

Marcel

Verwijderd

Windows MCE 2005 past toch gewoon op je 80GB schijf? Installeer MCE 2005 op je 80GB schijf en hang je recent gekochte grotere schijf gewoon naast je 80GB schijf in je pc. Dan ben je toch ook klaar? Het is geen 'echte' oplossing voor je probleem, maar wel een alternatief wat je probleem oplost.

En gaat het om P-ATA of S-ATA schijven? Of allebei?
Heb je je grotere schijf naast de 80GB gehangen, of heb je je 80GB vervangen door je grotere schijf?
Zo nee, staan de master-slave instellingen goed?

• mbr99
MCE2002 staat al werkende op de 80GB schijf. Echter is de schijf een WD die luidruchtig is voor in een woonkamer. De 120GB heb ik gekocht omdat het systeem niet meer aan kan dan 137GB. Een rustige Seagate heb ik voor dit doel gekocht. Het is een wat oudere P3, dus IDE.

Ik kan hem niet ernaast plaatsen omdat het systeem een compaq deskpro EN SFF is, dit is een kleinere PC waarin geen plaats is voor extra schijven. Op zich ook niet nodig, de 120GB is genoeg.

Ik heb begin vorige week al eens een st*mme poging gedaan om de schijf te mirroren, toen ik erachter kwam dat je op XP alleen een remote mirror kan maken naar een 2000 systeem. Helaas is de bootschijf dus een dynamische schijf geworden. CloneHD applicaties hebben daar juist weer moeite mee. Nou schijnt Norton Ghost met dynamische partities om te kunnen gaan richting een basic disk. Dat zou een laatste poging zijn. Maar ik heb die licentie van 2005 nou eenmaal liggen en wil die ook graag gebruiken op de stille 120GB disk.

Marcel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook op :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je al een blik geworpen in de eventviewer.
Daar staat meestal aangegeven waarom welke services niet starten.
Dat eens invoeren in google krijg je meestal wel een oplossing.

Helaas maar al te vaak ook niet, maar het is een poging waard.

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• mbr99
Dank voor je reaktie.

Uiteraard. Helaas vermeld deze geheel niets maar dat kan als reden hebben dat de Event Viewer services ook uit staat en dus geen registraties maakt tot op het moment dat ik het manueel start.

Marcel

• mbr99
Erg rustig sindsdien ... niemand zoiets meegemaakt?

Marcel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mbr99 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:15:
Dank voor je reaktie.

Uiteraard. Helaas vermeld deze geheel niets maar dat kan als reden hebben dat de Event Viewer services ook uit staat en dus geen registraties maakt tot op het moment dat ik het manueel start.
Dan zet je 'm zelf toch op automatic, of .... ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mbr99
Zie onderwerp van deze draad ..... en de rest .... :)

Ze staan allemaal op automatic maar starten niet automatisch door, 90% ervan niet, waaronder dus ook de eventloger.

[ Voor 65% gewijzigd door mbr99 op 08-06-2006 20:44 ]

Marcel

• mbr99
Ik heb het anders opgelost. Middels Ghost kan je een dynamic disk imagen naar een basic disk. Die op de 2e partitie gezet. Daarna de 2e HD erbij geplaatst en met bootdiskette (jawel) het image overgezet. Daarna met partition magic weer een 2e partitie gemaakt op de nieuwe schijf, rest overgezet, en opstarten maar.

Dan maar even voortkachelen met 2002 ipv 2005.

Marcel

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10
Balen, ik heb nu precies hetzelfde probleem. Ik hoopte een echte oplossing te vinden.
Pagina: 1