Sinds een paar dagen (ik denk sinds ik norton system works 2006 heb geïnstalleerd en daarna weer verwijderd) werkt de windows bestands- en printerdeling niet meer...
ik heb windows xp home
dingen die vreemd doen:
* het lijkt erop dat mijn laptop zich niet meer kenbaar maakt aan de omgeving (ik kan pingen naar de naam van een andere computer, maar omgekeerd kan deze niet op mijn naam pingen, wel op ip)
* ik kan niet meer printen op gedeelde printers (\\naam en \\ip gaan beide niet)
* als ik via mijn eigen computer \\eigennaam gebruik, zie ik mijn shares, maar als ik een share open krijg ik "blabla is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact..."
wat heb ik al gedaan:
* computer browser service staat aan
* firewall staat uit
* in safe mode gekeken naar de permissies van de gesharde folder, en "iedereen" heeft de nodige leespermissies.
samengevat:
ik kan: pingen op naam en ip
ik kan niet: naar gedeelde shares gaan
andere pc kan: mij pingen op ip
andere pc kan niet: mij pingen op naam, mijn gedeelde shares bekijken
ik heb windows xp home
dingen die vreemd doen:
* het lijkt erop dat mijn laptop zich niet meer kenbaar maakt aan de omgeving (ik kan pingen naar de naam van een andere computer, maar omgekeerd kan deze niet op mijn naam pingen, wel op ip)
* ik kan niet meer printen op gedeelde printers (\\naam en \\ip gaan beide niet)
* als ik via mijn eigen computer \\eigennaam gebruik, zie ik mijn shares, maar als ik een share open krijg ik "blabla is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact..."
wat heb ik al gedaan:
* computer browser service staat aan
* firewall staat uit
* in safe mode gekeken naar de permissies van de gesharde folder, en "iedereen" heeft de nodige leespermissies.
samengevat:
ik kan: pingen op naam en ip
ik kan niet: naar gedeelde shares gaan
andere pc kan: mij pingen op ip
andere pc kan niet: mij pingen op naam, mijn gedeelde shares bekijken