Defecte camera of brakke batterijen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Camera Olympus C-310 en 4 Hama NIHM batterijen 2400.
2 opgeladen batterijen in de camera gestopt en vervolgens een groene indicatie volle batterij.
Camera uit en 24 uur later weer aan en een rode indicatie batterijen leeg.
En in een andere camera ook een leeg indicatie.
Het andere setje van 2 batterijen doet helemaal niets in de Olympus, maar im een andere camera werken ze wel goed en ook geen leeg indicatie.
Doorgemeten en blijken beiden vol te zijn.
Ik ga ervan uit, dat de camera sluiting heeft en de batterijen nog goed zijn, maar mogelijk iemand op het forum die beter bekend is met deze materie dan ik.
Ik verneem wel hoe of wat. Op de camera nog garantie, ooit bijgekocht.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
jank schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:28:
Camera Olympus C-310 en 4 Hama NIHM batterijen 2400.
2 opgeladen batterijen in de camera gestopt en vervolgens een groene indicatie volle batterij.
Camera uit en 24 uur later weer aan en een rode indicatie batterijen leeg.
En in een andere camera ook een leeg indicatie.
Het andere setje van 2 batterijen doet helemaal niets in de Olympus, maar im een andere camera werken ze wel goed en ook geen leeg indicatie.
Doorgemeten en blijken beiden vol te zijn.
Ik ga ervan uit, dat de camera sluiting heeft en de batterijen nog goed zijn, maar mogelijk iemand op het forum die beter bekend is met deze materie dan ik.
Ik verneem wel hoe of wat. Op de camera nog garantie, ooit bijgekocht.
Ik heb soms gemerkt dat sommige batterijen het ook niet goed doen in onze camere, dat zijn dan meestal simpelel hema batterijen. Het zou kunnen zijn dat de chip die de hoeveelhied energie afleest al bij voorbaat zegt dat ze te leeg te weinig vermogen hebben en daarom niet aan gaan.
En het zou best kunnen dat de camera nog ergens wat stroom verbruikt al is het om zo veel mogelijk batterijen te kopen en veel omzet te behalen :r .

verdwaalde ict'er op elektro!

• jank
Dank voor je reaktie.
Voor de duidelijkheid, het zijn wel degelijk HAMA batterijen en geen Hema.
De 2e set batterijen die ik noemde heb ik nu weer even in de Olympus gebruikt en gaf nu wel enig teken van leven, wel een rode idicatie van lege batterijen. In een Benq camera getest en die ziet deze set batterijen als vol.

Verwijderd

Hama is dan wel geen topmerk, maar hun spullen doen 't over het algemeen toch gewoon goed. En van 2400mAh NiMH batterijen verwacht je toch niet dat een camera ze in 24 uur leegslurpt.

Ik gok op sluiting in je camera, maar probeer 't voor de zekerheid 's met andere NiMH cellen (GP bijvoorbeeld) of met alkaline batterijen>

• 5mebibyte
jank schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:00:
Dank voor je reaktie.
Voor de duidelijkheid, het zijn wel degelijk HAMA batterijen en geen Hema.
De 2e set batterijen die ik noemde heb ik nu weer even in de Olympus gebruikt en gaf nu wel enig teken van leven, wel een rode idicatie van lege batterijen. In een Benq camera getest en die ziet deze set batterijen als vol.
Onze!! baterijen van de hema, ik had het wel degelijk goed gelezen. Probeer eens GP dingen al alkaline dignen die hebben meestal wat meer vermogen.

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Of probeer de contactjes in je Olympus camera een beetje schoon te maken door wat stof en viezigheid weg te blazen of wellicht met een wattenstaafje een beetje schoon te maken.

Verwijderd

Probeer een setje Vapextech batterijen als GP's ook niet willen.
Ik heb ze voor mijn computerzender en deze gaan erg goed mee.
ong 2-3 uur gebruikt maandag en eigenlijk maar 0.2V naar beneden gegaan.
van 10.5 naar 10.3 en dat vind ik al heel wat voor 8 batterijen die in 35 min van niks naar vol zijn geladen.

• jank
Ik had de contacten al gereinigd, op voorhand al. Helaas zonder resultaat.
Omdat het setje batterijen wat in de Olympus helemaal niks deed, maar in de Benq als normaal vol werden gezien, fototoestel ter reparatie aangeboden. Haal ik mogelijk de bijgekochte garantie er toch nog uit.
Dank voor de reakties!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
jank schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:56:
Ik had de contacten al gereinigd, op voorhand al. Helaas zonder resultaat.
Omdat het setje batterijen wat in de Olympus helemaal niks deed, maar in de Benq als normaal vol werden gezien, fototoestel ter reparatie aangeboden. Haal ik mogelijk de bijgekochte garantie er toch nog uit.
Dank voor de reakties!
koop voor de zekerheid toch maar een stel andere batterijen. zelf heb ik ook hama's gehad, dik drama... na een flink aantal keren opladen waren ze na 1 nachtje in mijn camera (sony p93) ook leeg. daarna heb ik mijn vapextech batterijen er ingedaan en niks geen problemen. ik zou je dus aanraden om een setje vapextech's te kopen zoals gezegd. of GP, maar die zijn veel duurder voor dezelfde kwaliteit ;)

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 19:48

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

masterslave schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:35:
[...]

koop voor de zekerheid toch maar een stel andere batterijen. zelf heb ik ook hama's gehad, dik drama... na een flink aantal keren opladen waren ze na 1 nachtje in mijn camera (sony p93) ook leeg. daarna heb ik mijn vapextech batterijen er ingedaan en niks geen problemen. ik zou je dus aanraden om een setje vapextech's te kopen zoals gezegd. of GP, maar die zijn veel duurder voor dezelfde kwaliteit ;)
gebruik zelf hama & hema (no joke) en heb dus hetzelfde probleem met mijn Canon S2. heb er nu alkaline duracels inzitten, en totaal geen probleem. Oplaadbare er weer in, en meteen zegt ie dat de batterijen leeg zijn... Ik ga dus idd maar vapa's halen en kijken of dat helpt...

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• 5mebibyte
kwakke01 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:44:
[...]

gebruik zelf hama & hema (no joke) en heb dus hetzelfde probleem met mijn Canon S2. heb er nu alkaline duracels inzitten, en totaal geen probleem. Oplaadbare er weer in, en meteen zegt ie dat de batterijen leeg zijn... Ik ga dus idd maar vapa's halen en kijken of dat helpt...
Oplaadbare batterijen hebben over het algemeen een iets lagere spanning dat de alkaline baterijen dus het kan zo zijn dan de energie meter van de camera puur en alleen naar het spannings niveau kijkt, en daar door een verkeerde indruk geeft. Heb ik hier ook met een hygro meter waarvan de batterijen al meer dan een half jaar op zouden zijn. :O

Pagina: 1