Download-limiter

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 20:55
Vroeger, in de tijd van internetten via de telefoonlijn bij Het Net had ik een programma waarbij ik een maximum bedrag in kon stellen (zeg 10 euro) en dan kon in internetten totdat dat bedrag was bereikt.

Nu zit ik op de kabel en heb ik allemaal broertjes en die downloaden tegenwoordig ook vanalles en nog wat van het internet waardoor er weinig van mijn datalimiet overblijft.

Wat ik zoek is dus: een programma wat ik kan installeren op de computers hier op het thuisnetwerk dat ervoor zorgt dat elke computer maar een bepaald aantal Gb's mag downloaden. Als ze hier over gaan, dan moet de verbinding gewoon "dicht" gaan. Moeten ze maar niet zoveel downloaden :9
Zo heeft iedereen zijn deel van het datalimiet en "steelt" hij geen datalimiet van de anderen.

Weet iemand misschien zo'n programma?

Dus niet voor de snelheid te limiteren, maar een vast datalimiet en dan klaar.

Alvast bedankt

Theredone51

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 13:06
Netlimiter / Dumeter heef toch ook zo'n optie?

Verwijderd

DUmeter kan je wel niet beveiligen met een wachtwoord... dus als je broertjes wat slim zijn :p --> uninstall DU-meter en ze kunnen weer gaan :)

• theredone51
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:21:
DUmeter kan je wel niet beveiligen met een wachtwoord... dus als je broertjes wat slim zijn :p --> uninstall DU-meter en ze kunnen weer gaan :)
slim dat valt wel mee, achterbaks, dat zeker ;)
dus iets met een wachtwoord ofzo zou wel makkelijk zijn :P

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Gewoon een duurder abbonement nemen, deze abbonementen zijn niet voor als je veel download en zeker niet met meer mensen tegelijk.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• theredone51
Ik heb net DUmeter gedownload, maar dat is niet wat ik zoek.
Het programma geeft wel een melding, maar blokkeert dan niet de verbinding en geloof mij, die waarschuwing negeren ze gewoon :(

@ Dothan: Ik heb telenet (woon in België), maximum datalimiet hierbij is 10gb en ik betaal 42 euro per maand. Binnenkort stap ik over op Dommel-internet, dan heb ik 50gb datalimiet per maand, maar de broertjes moeten ook games kunnen downloaden voor hun Xbox enz. Dus die 15gb die we dan ongeveer per persoon hebben is er dan ook zo doorheen.
Daarom dus deze oplossing, want ik houd er niet van om "bestolen" te worden van datalimiet ;)

Verwijderd

Heeft je router niet die functionaliteit ? Die van mij kan zowel ingesteld worden op het aantal GB's als wel de tijd dat er gedownload mag worden.

Anders zou ik maar gewoon je PC vergrendelen met een pasword, niet zo leuk voor je broertjes maar het werkt wel

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je kan ook altijd nog gewoon (ik neem aan dat je de vader bent ;)) het er eens over hebben.
Zeg gewoon dat je een keer een 'serieuze brief' van de provider hebt gehad omdat er teveel gedownload wordt, en dat er bv een boete zou komen als dit vaker gebeurt. (verzin maar >:))

De broertjes leren het af of vragen voortaan als ze iets willen downloaden.
Wat je anders kan doen:
Kijk of je een server hebt (of iets wat als server dienst kan doen) of iig een pc die altijd aanstaat als hun willen internetten.
Zet daar bv WinRoute op icm een ander netwerk voor de broertjes, zij moeten nu via die pc internetten zegmaar, die pc is een passtrough-router geworden.
Het inkomende verkeer monitor je (kan gewoon met één netwerkkaart) en als het te veel is laat je het afknijpen met een van de tools hierboven.

Nadelen hieraan zijn dat de broertjes samen de limiet op kunnen verbruiken en dat ze met een beetje netwerkkennis weer direct de oude gateway instellen.
Door bv twee aparte netwerken te maken (2 netwerkkaarten) is dit op te lossen, maar hier is weer wel een aparte pc voor nodig omdat deze dus altijd aan moet staan...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Dan lijkt het me simpel. Stel ze een limiet van wat ze mogen downloaden, gaan ze eroverheen? Dan gaan ze betalen. Leg ze het gewoon uit, daar heb je meer aan dan aan een programmaatje wat ze toch elke keer uitschakelen.

PSN: djmurcielago

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Murcielago schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:33:
Dan lijkt het me simpel. Stel ze een limiet van wat ze mogen downloaden, gaan ze eroverheen? Dan gaan ze betalen. Leg ze het gewoon uit, daar heb je meer aan dan aan een programmaatje wat ze toch elke keer uitschakelen.
Lijkt me ook de makkelijkste oplossing. alleen het bewijsen hiervan kan nog wel eens een welles nietus spelletje worden als ik een beetje inschat hoe onvolwassen de broertjes nog zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Datalimit? ik geloof dat je tegewoordig voor 19,95€ datalimitloos bij "hetnet" zit. En idd mee laten dokken is helemaal niet zo'n slecht idee. per broertje 4 euro en klaar ben je

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:42 ]

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:42:
Datalimit? ik geloof dat je tegewoordig voor 19,95€ datalimitloos bij "hetnet" zit. En idd mee laten dokken is helemaal niet zo'n slecht idee. per broertje 4 euro en klaar ben je
Hij zegt toch dat hij in belgie woont! daar is het toch veel anders, ventje van 15 jaar kan nog wel beter lezen.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• theredone51
DarthPlastic schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:44:
Je kan ook altijd nog gewoon (ik neem aan dat je de vader bent ;)) het er eens over hebben.
Zeg gewoon dat je een keer een 'serieuze brief' van de provider hebt gehad omdat er teveel gedownload wordt, en dat er bv een boete zou komen als dit vaker gebeurt. (verzin maar >:))
Nu zit ik op de kabel en heb ik allemaal broertjes en die downloaden tegenwoordig ook vanalles en nog wat van het internet waardoor er weinig van mijn datalimiet overblijft.
;)

Maar ik moet dus echt zoon soort programma hebben, een aparte server is niet echt mogelijk.
Een limiet stellen werkt ook niet echt, "moeders" heeft er 0,0 verstand van en aangezien ik altijd pas laat thuis ben hebben ze dus alle kans om te downloaden. Ze weten ook wel hoe een timer te resetten ;)
Daarom een programma, met wachtwoord.

Maar ik ga nog even kijken of de router het ondersteund, maar ik kon vorige keer niets vinden. Ik zal nog eens zoeken, alvast bedankt voor alle tips!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Netlimiter (dat al genoemd is) kan dat prima.

• theredone51
IceStorm schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:41:
die heeft nu even problemen met de RCP server?
maar ik laat nog iets weten over of dat de oplossing is

Verwijderd

netlimitor kan je zo uitschakelen

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Linux router die het verkeer bijhoudt en dan stekker eruit trekken wanneer de limiet is bereikt, ietwat omslachtig, maar het werkt wel.

• theredone51
IceStorm schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:41:
Heb het net geprobeerd, enigste wat ik in kan stellen is de upload/download snelheid, het dataverkeer zelf kan ik niet instellen (Netlimiter Pro)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
theredone51 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:39:
Ik heb net DUmeter gedownload, maar dat is niet wat ik zoek.
Het programma geeft wel een melding, maar blokkeert dan niet de verbinding en geloof mij, die waarschuwing negeren ze gewoon :(

@ Dothan: Ik heb telenet (woon in België), maximum datalimiet hierbij is 10gb en ik betaal 42 euro per maand. Binnenkort stap ik over op Dommel-internet, dan heb ik 50gb datalimiet per maand, maar de broertjes moeten ook games kunnen downloaden voor hun Xbox enz. Dus die 15gb die we dan ongeveer per persoon hebben is er dan ook zo doorheen.
Daarom dus deze oplossing, want ik houd er niet van om "bestolen" te worden van datalimiet ;)
Met 50GB kom je zooo toe hoor :). Ik heb zelfs het zwaarste abbo van Telenet (30GB per maand) en ik moet de laatste maanden toch wel moeite doen om er te geraken. Zelf hanger er hier 7 toestellen op het internet, en moet er niemand zich echt inhouden om er niet over te gaan. (maar dit terzijde, want dit lost je probleem niet op.

http://www.softperfect.com/products/bandwidth/
Het nadeel is wel dus dat er een aparte pc moet opgezet worden (kan desnoods de computer van jouw zijn, moest dit een aparte zijn)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
theredone51 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:22:
[...]

Heb het net geprobeerd, enigste wat ik in kan stellen is de upload/download snelheid, het dataverkeer zelf kan ik niet instellen (Netlimiter Pro)
als je de download na de gestelde 15GB (oid) instelt op 3kb/s oid dan zullen ze misschien nog net kunnen msnen en heel heel moeizaam eens een pagina op het internet bekijken.
Dus dan is het downloaden practisch gestopt iig.

LinkedIn
BlackIntel

• theredone51
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:24:
[...]

als je de download na de gestelde 15GB (oid) instelt op 3kb/s oid dan zullen ze misschien nog net kunnen msnen en heel heel moeizaam eens een pagina op het internet bekijken.
Dus dan is het downloaden practisch gestopt iig.
Dat is idd een oplossing, maar nog steeds niet dé oplossing, aangezien ik het dan elke maand weer opnieuw moet her-instellen.
Met 50GB kom je zooo toe hoor . Ik heb zelfs het zwaarste abbo van Telenet (30GB per maand) en ik moet de laatste maanden toch wel moeite doen om er te geraken. Zelf hanger er hier 7 toestellen op het internet, en moet er niemand zich echt inhouden om er niet over te gaan. (maar dit terzijde, want dit lost je probleem niet op.

http://www.softperfect.com/products/bandwidth/
Het nadeel is wel dus dat er een aparte pc moet opgezet worden (kan desnoods de computer van jouw zijn, moest dit een aparte zijn)
50gb gaat ook nog vrij weinig zijn, maak kennis met nieuwsgroepen (www.binaries4all.nl) en je ziet je datalimiet slinken >:) paar gb op een dag is zo gebeurd :9

Maar ik ga je programma eens proberen, wie weet ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
praat met ze, omzeilen lukt ze blijkbaar wel
leg ze uit wat het probleem is, en dat ze zelf opdraaien voor de kosten, beetje verantwoordelijkheid bijbrengen kan geen kwaad, toch?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

theredone51 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:03:
50gb gaat ook nog vrij weinig zijn, maak kennis met nieuwsgroepen (www.binaries4all.nl) en je ziet je datalimiet slinken >:) paar gb op een dag is zo gebeurd :9
Daarvoor heb je nog geen 50gb nodig. Ooit eens gedacht de laatste dag van de maand mijn slag te kunnen slaan, de snelheid bleef maar hoog, downloaden tot en met, 11gig op 1 dag. Wat bleek; 't was 1 dag later. Maand smalband :'(

Vind het wel tof iets over Dommel te lezen, wil je hier je ervaringen erover posten? Als die ietwat goed zijn (snelheid maakt me niet uit, wat ben je aan supersnel internet van 1megabyte per second (wat ik vaak uit mijn zogenaamde 5megabit lijn kreeg) als na een kleine 3 uur je je maand opgebruikt hebt...) qua uptime en geen last met facturatie enzo, ga ik ook wel over gaan.

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:49:
[...]
Daarvoor heb je nog geen 50gb nodig. Ooit eens gedacht de laatste dag van de maand mijn slag te kunnen slaan, de snelheid bleef maar hoog, downloaden tot en met, 11gig op 1 dag. Wat bleek; 't was 1 dag later. Maand smalband :'(
Aha, ik ben toch niet de enige de 'voluit' geniet van z'n datalimiet 8) .
Ik doe het alsvolgt. Twee dagen (lees: iets meer dan 36 uur) voor het einde van de maand maak ik een nieuwe connectie met Skynet, zodat ik (met wat geluk) m'n maximum tijd, 36 uur, online kan blijven. Dan download ik als een zot, begin ik aan al m'n gespaarde NZB'tjes etc... Maar... zorg er wel voor dat je je connectie zeker verbreekt voor 0:00 (middernacht) bij ingaan van nieuwe maand... Zo trek ik met m'n adsl abo makkelijk 45 gig per maand binnen. Ik download gewoon 14,8 gig ofzo tot de voorlaatste dag maand (max is 15 gig) en dan nieuwe connectie, 36 uur voluit tegen 420 kb/s, is nog iets van een 32 gig...
Nuja, andere optie is verhuizen naar Nederland...

[ Voor 7% gewijzigd door frederikske op 08-06-2006 18:00 ]

Pagina: 1