[2003] Remote Desktop loopt vast, winlogon 100% cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:11
Ik ben hier al wat topics over tegengekomen, meestal met terminal services of zonder antwoord. Het probleem is dus dat ik, als ik me aanmeld met remote desktop op de win2003 bak, hij naar verloop van tijd vastloopt, disconnect (ik kan als ik me in die tijd opnieuw wil aanmelden niet connecten). Dit duurt ongeveer een minuut of 2.

Vlak erna is te zien dat winlogon 50% cpu (dual core), en iets meer geheugen heeft verbruikt, en er zijn 12 tot 17 verbindingen bijgekomen in performance console (perfmon.exe, en dan 'total logon'.) Eerst had ik dit nog niet, en vraag me dan ook af hoe dit zo is gekomen, maar nog liever heb ik dat dat ik weer normaal op mijn server kan via remote desktop.

Lokaal heb ik, zoals te verwachten viel, nergens last van.

EDIT:
Hij blijft nu met aantal logons steken op 29 maar wel steeds vastlopen.
Plaatje van hoe het eruit ziet na een vastloper:

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/8567/log0xt.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door dj_tjerk op 05-06-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

En wat staat er in je event logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Waar moet ik dan precies zoeken, dus welke log en waar staat die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

start -> run -> eventvwr en dan met name in je system log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Ik zie daar veel errors met TermServDevices:

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/7079/eventlog9am.th.jpg

Maar wat betekent dat dan.. drivers van netwerkkaart, of ergens een setting verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Post de text van dat event eens, want zo hebben we er weinig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55
Wat doet azureus trouwens op je ts server, wordt deze ook bij elke gebruiker gestart tijdens het inloggen? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 06-06-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
probeer 'use local devices' uit te zetten in je mstsc ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
leon1e schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:35:
Wat doet azureus trouwens op je ts server, wordt deze ook bij elke gebruiker gestart tijdens het inloggen? ;)
Ghehe, ik start het zelf handmatig op, als die server eindelijk eens ergens kan staan waar hij dag en nacht aan kan staan hoef ik dat ook maar één keer te doen.
Anoniem: 120725 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:22:
Post de text van dat event eens, want zo hebben we er weinig aan :)
Hij is dus aan het klooien met servers op het netwerk, alle drie (terwijl we er maar één hebben :+)
Driver HP OfficeJet T Series Printer required for printer !!SP2PC!HP OfficeJet T Series Printer is unknown. Contact the administrator to install the driver before you log in again.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Driver HP OfficeJet T Series Printer required for printer !!WERKKAMER!HP OfficeJet T Series Printer is unknown. Contact the administrator to install the driver before you log in again.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Driver Microsoft Office Document Image Writer Driver required for printer !!WERKKAMER!Microsoft Office Document Image Writer is unknown. Contact the administrator to install the driver before you log in again.

Op de site van microsoft krijg ik (als ik op die link klik) dus dit te zien:
Details
Event ID: 1111
Source: TermServDevices

We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.

--------------------------------------------------------------------------------

Thank you for searching on this message; your search helps us identify those areas for which we need to provide more information.

Currently there are no Microsoft Knowledge Base articles available for this specific error or event message. For information about other support options you can use to find answers online, see http://support.microsoft.com/default.aspx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
Dat zeg ik: zorg eens dat 'ie niet probeert je lokale printer te gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Ik heb er niet zoveel verstand van, ik vind het ook raar dat hij lang niet altijd last heeft van dat soort vastlopers, soms een uur niet en dan weer 5 keer in 10 minuten.. beetje vaag dus.. maar ik zal kijken naar die printers. (één is dus lokaal volgens mij, en 2 zijn er op het netwerk, dezelde weliswaar)

EDIT:
Ik heb dat ff uitgezet en nu maar hopen dat hij straks niet weer gaat flippen, tnx alvast (ik hoop voor altijd :P)

Ik zie niks in eventvwr tot nu toe, maar ik krijg wel steeds dat remote desktop vastloopt (vaak.. dus ongeveer elke minuut). Dus niet meer die printers (waarschijnlijk dus omdat het uitstaat) maar wel nog die vastlopers.

Trouwens.. elke keer meld ie me waarschijnlijk opnieuw aan want elke keer heb ik een hoger sessie nummer.

En het lijkt alsof Azureus de boosdoener is, ik kan me niet herinneren dan ik zo'n vastloper had met azureus aan. Alleen wat heeft azureus te maken met het vastlopen van remote desktop...

Ik blijf maar editen zo :P
Ik heb net een vastloper gehad zonder azureus, en dat kreeg ik toen ik IE via remote desktop op wilde starten.

En weer een edit, met het opstarten van IE via remote is een vastloper gegarandeerd. Ook kan ik via netwerklocaties sommige mappen niet meer openen, dus bijvoobeeld wel D (station) geshared met alleen mappen erin, en als ik dan de map 'upload' wil openen loopt ie vast (gewoon via netwerklocaties op mijn computer, explorer dus)

Ik ga nu (20:17 6-6-6) ff een reinstall proberen van windows 2003, keb het wel gehad met dat geklooi. Hopen dat hij weer normaal doet na reinstall...

[ Voor 88% gewijzigd door dj_tjerk op 06-06-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Even een aparte post weer.. Ik heb gisteravond windows opnieuw geinstalled op server, alles ging goed, kon gewoon internetten, alleen nu net, nadat ik gister al alle patches had geinstalleerd en net weer wat programma's, kreeg ik weer hetzelfde probleem toen ik IE opstartte via remote desktop. Ik snap het niet meer :|

Windows update opent hij trouwens wel perfect, en vanuit daar browsen gaat ook allemaal goed. Soms heb ik wel een vastloper ermee, maar dat lijkt iig minder erg.

[ Voor 22% gewijzigd door dj_tjerk op 07-06-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarschijnlijk verknalt een van de geinstalleerde programma's je setup. Welke programma's zijn dit allemaal?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
geinstalleerd? Azureus lijkt me dan de geschiktste boosdoener, maar ik kijk nu ff hoe lang hij het nog volhoudt, ik hoop lang maar ik zie dat ik nu alweer een RDP-tcp#7 als session ID heb (ben de enige die op de server komt via remote).

Ik ben nu ff dingen aan het uninstallen, en nog steeds niet bron van probleem gevonden (misschien is het niet op te lossen met uninstallen). Telkens als ik een submap wil laden van het gesharde D station loopt explorer hier vast...

[ Voor 82% gewijzigd door dj_tjerk op 07-06-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 14:05
Wellicht kun je eens die schijf controleren? (chkdsk) Dit lost vaak deze fouten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Volgens mij heb ik nu de fout gevonden, tenminste ik hoop het. Nu werkt remote desktop lekker, netwerklocaties ook (ik kan bestanden overzetten omg :)). Ik heb alleen ff geswitcht van netwerk controller, van de yukon (ja.. win2003 drivers) naar de nvidia controller.. ik vond het al zo raar dat ik bij een ftp overdracht ook wel kon connecten, maar bij het overzetten maar 0kb/s kreeg en uiteindelijk een vastloper.

Andere suggestie.. zou het misschien de instelling van jumbo frames kunnen zijn dat netwerklocaties het niet doet en met ftp hij ermee nokt. Ik weet niets zeker, das het probleem, maar toen ik jumbo frames had ingesteld en restart had gedaan, deed hij weer raar.. en toen weer jumbo frames teruggezet (zonder restart) naar default (disabled dus) deed hij het weer. Maar nu wil ook weten óf het hier aan kan liggen, of dat het maar puur toeval is :P

[ Voor 36% gewijzigd door dj_tjerk op 07-06-2006 20:04 ]

Pagina: 1