Canon BJC-4300, geen kleuren printen, wel zwart

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 23:21

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Ook ik heb even eenv raag. Ik heb hier thuis een Canon BJC-4300 staan. Momenteel zit er een zwarte cartridge in, die werkt prima. Maar zodra ik er een gedeelde kleuren-zwart cartridge in stopt, wil de printerkop niet meer terug naar zn oorspronkelijke beginpositie gaan, en geeft dan 3 korte piepjes. Iemand enige ervaring met dit, of misschien een oplossing?

Het is heel erg vervelend, omdat ik de kleurencartridge behoorlijk hard noig heb. Zou een schoonmaak van de cartridges misschien helpen? Of heeft dat hier helemaal niets mee te maken?

Graag zou ik wat van jullie horen!

Thanks

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
werkt die cartridge wel met jouw type printer ? niet van die replica troep van de Action ?

[ Voor 81% gewijzigd door Moning2 op 05-06-2006 20:02 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
Als het niet het verkeerde type is zou het evt nog wat anders kunnen zijn. Staat er een houdbaarheids datum op die inkt. misschien vindt Canon het tijd dat je nieuwe inkt moet kopen omdat deze te oud is.
Ik zelf denk dat het niet de software is maar het type cartigde wat er in zit.

verdwaalde ict'er op elektro!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 22:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarschijnlijk is je houder voor zwarte-en-kleuren cartridges defect. Had een soortgelijk probleem en nieuw zijn ze duurder dan de printer waard is. Je kan proberen om te contacten schoon te maken met alcohol of spiritus.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Nope, het is een houder, waar je 2 cartridges (een kleuren en een zwarte) in zet, en deze plaats je dan weer in je printer. Deze heb ik overigens bij de aanschaf van de printer errbij gekregen, dus dat hoort. Ik weet niet ófdat de inkt te oud is, omdat de cartridge uberhaupt niet naar zn beginpositie gaat (hij blijft in het midden hangen).

Edit:

Een software probleem is het idd op cker niet, want de grote zwarte cartridge doet het wel zonder problemen. Het gaat echt om de cartridge waar een kleuren en zwart inktpatroon in moet (naast elkaar). Ik zal idd eens kijken naar het feit van het cleanen van de printerkop.

Thanks anyway

[ Voor 31% gewijzigd door renskoenraadt op 05-06-2006 20:27 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/bjc4300.htm
Problems with Cartridge Detection

* Power off the printer
* Unplug the printer's power cord, wait 5 seconds then replug the power cord in.
* Hold the Power button for 6 Beeps
* Release the Power Button

This will reset the printer and should resolve incorrect cartridge detection problems.
Maar sowieso, als het de printkop is (dus die in de houder zit), kun je goedkoper/beter een nwe. printer kopen.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Wat bedoel je met de printerkop? Is dat het gedeelte wat vást in de printer zit / de houder waar de cartridges in moeten, of de cartridges zelf?

Verwijderd

renskoenraadt schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:55:
Tweakers,

Ook ik heb even eenv raag. Ik heb hier thuis een Canon BJC-4300 staan.
Zo, is dat niet een hele oude. Volgens mij was dat mijn eerste printer. Eentje van 1997 d8 ik zo ff. 9 jaar alweer dus.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
hahahah, zo goed kunnen, kon hem voor 5 euro van een bekende overnemen (die had overigens de kleuren cartridge al een heeeel lange tijd niet meer gebruikt)

Maarja, hij werkt iig wel (de zwart cartridge dan, dus dat is voor 5 euro al mooi meegenomen, toch?!

• 3dfx
  • Niet online
Als ik me niet vergis, is die houder ook de printkop (althans, was wel bij de 4200 zo die ik had, en de 4300 gebruikt dezelfde tanks).
Losse tanks (zwart+kleur) plaats je in zo'n houder, zie
Afbeeldingslocatie: http://store.axidatareseller.com/img/products/727/COMPU-14682_475.jpg

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Klopt

En die doet het dus niet meer, de grote zwarte (miss weet je dan ook welke ik bedoel, doet het nog wel, dat is het vreemde :?

• 3dfx
  • Niet online
renskoenraadt schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:40:
Klopt

En die doet het dus niet meer, de grote zwarte (miss weet je dan ook welke ik bedoel, doet het nog wel, dat is het vreemde :?
Zo'n foto-tank bedoel je? Of zo'n 'alleen zwart' tank?
Afbeeldingslocatie: http://www.mypaper.de/isroot/Produktbilder/Medium/445664A1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.printer-care.de/isroot/printercare/shop_images/E6_VMO_Produkte/Canon/CAN_BC-20BK_200.jpg

Daar heb ik ook wel eens defecte van gehad, weinig aan te 'fixen' (zo'n losse houder kun je nog wel eens reinigen door de openingen door te spuiten met van die electronicavloeistof, doet 'ie het vaak weer..eventjes).
Je kunt aan de onderkant misschien ff proberen de printgaatjes reinigen (kijk wel uit voor plotse lekkage).
En kijken of alle kopercontactjes nog goed zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door 3dfx op 05-06-2006 20:49 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
De onderste idd, die heb ik er nu inzitten, en die doet het nog goed :) Ik laat hem morgen wel ff bij een inkt shop op dorp doormeten, en kijken of dat die nog gered kan worden...anders blijft het alleen maar zwart... (vind 45,00 euro voor een printer van 5 euro best wel prijzig :P )

• Moning2
de printkop is hetgene dat de inkt op et papier kwakt, ik weet niet wat dat bij jou is
je zei dat de vorige eigenaar al lang geen kleur heeft gebruikt, als je dan nog zijn cartridge gebruikt zal deze bijna zeker uitgedroogd zijn en kan deze de vuilnisbak in
tijd voor een nieuwe printer ;) zo duur zijn ze niet en 45 euro voor een cartridge is erg duur :/ ik heb kleur en zwart voor iets van 40 euro :)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Dan denk ik dus dat de printkop verrot is, en die kost (incl. inkt) iets van 45 euro. Maargoed, wat ik al zei, ik zie t morgen wel bij de inktshop bij mij opt dorp.

Edit @ Moning2: De Zwarte printerkop (en dus ook de cartridge) werkt nog perfect, dus de printer hoeft nog niet weg. Miss kan ik via de V&A nog aan een printerkop komen, of marktplaats.nl ofso :)

[ Voor 40% gewijzigd door renskoenraadt op 05-06-2006 22:11 ]

• Moning2
renskoenraadt schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:30:
Dan denk ik dus dat de printkop verrot is, en die kost (incl. inkt) iets van 45 euro. Maargoed, wat ik al zei, ik zie t morgen wel bij de inktshop bij mij opt dorp.

Edit @ Morning2: De Zwarte printerkop (en dus ook de cartridge) werkt nog perfect, dus de printer hoeft nog niet weg. Miss kan ik via de V&A nog aan een printerkop komen, of marktplaats.nl ofso :)
haal die r even weg :+
inkt is sowieso naar de kleauten dus dat kan inderdaad weg :)
kun je die printkop nog wel krijgen ? het lijkt me een vrij oude printer... :/

handleiding: :Y) http://www.precision.com/.../Canon_BJC4300_Manual.pdf
kon zo niks vinden over 3 piepjes

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Dat bedoel ik, tis idd een erg oude printer, dus heb der weinig hoop voor...magoe, tviel te proberen heh :) Enne je naam is verandert :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door renskoenraadt op 05-06-2006 22:13 ]

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet moet de printkop nog goed te verkrijgen zijn, ééns in de zoveel tijd verkoop ik er nog wel eens één :). De reden dat de grote zwarte tank het nog wel doet is dat daar een eigen printkop op zit, het lijkt er dus op dat de printkop waar de twee losse tankjes in moeten verstopt zit, en te beoordelen aan het feit dat de kop zelfs in het midden blijft staan is deze helemaal stuk.

Maar met een nieuwe kop zal de printer het waarschijnlijk weer helemaal doen, en dan is het best een leuke printer. Een printkop van 45 euro is trouwens in verhouding helemaal niet zo duur omdat je er ook twee inktcartridges bij krijgt.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Oke, dit is duidelijk wel ff bruikbare info. Thanks amte :Y) Ik zal er ff naar kijken dan, miss kan ik ze ook nog ergens wel goedkoper krijgen :) Zou t trouwens erg op prijs stellen, als je het liet weten wanneer je er een verkoopt :)

Thanks anyway!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil je wel laten weten wanneer ik er weer één in de winkel verkoop, maar dat lijkt mij niet echt nuttige informatie :-). Het beste wat je kunt doen is het of goedkoop op internet zoeken, of hem halen bij een canon dealer, daar zijn ze meestal ook niet al te duur.
Pagina: 1