TV aansluiten op z5500

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Ik wil graag mijn televisie aansluiten op de z5500 van logitech

Met dvd speler zit coxiaal aangesloten maar ik wil mijn tv via de direct analoge aansluiten.

Exhter heeft de tv stereo (2x rca) uitgang en ik zou dit eigenlijk willen aansluiten zodat over alle spekers stereo geluid komt en dat er dus ook gebruik wordt gemaakt van de woofer.
kan ik de 2 kanaals aansluiten op de 3 stereo aansluitingen (voor/achter/center,sub) van de z5500?

zo ja, hoe?

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Handleiding gelezen? Ik denk 't niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Bent eigenlijk eens met exirion... Beetje een rtfm-vraagje :/

Maar nee, dat gaat niet lukken. Je Z-5500 heeft een veel intelligente manier om toch overal geluid te krijgen B) Gewoon op 1x stereo ingang aansluiten en dan vervolgens bij Effecten instellen dat het signaal door dolby prologic II wordt aangestuurd. Krijg je een mooi virtual surround effect, komt het meest in de buurt van wat je wil.. suc6

Use the Search Luke...

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
thanx voor de advies,\
ik had de hadnleiding wel gelezen maar ik was gericht op een twee kanaals op 3 uitgangen aan te sluiten en dat ston er dus niet in :)

maar eigenlijk is die effecten op die manier gebruiken nog eens veel makkelijker en klink misschien nog wel beter ook

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 14:16
ik heb hem via stero ouput van mijn tv aangesloten en dan kan je 2x stereo kiezen dan heb je geluid uit alle boxen behalve de centre speaker

dolby prologic II kan je niet kiezen als je alleen stero output hebt

[ Voor 21% gewijzigd door hellrazor op 06-06-2006 15:58 ]

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Wanneer je je POD op Stereo X3 zet, en je TV met een stereo tulp <--> minijack kabel aansluit kan je gewoon Dolby Prologic II simuleren. Dan wordt de subwoofer channel enigsinds gesimuleerd in ieder geval, dat is beter dan niets.

Met stereo output kan je altijd Prologic II aanzetten. Vergeet niet je POD op Stereo 1, 2 of 3 te zetten (hangt af in welke minijack je de kabel steekt).

Op de gewone kabel tv is het geluid nog steeds stereo in Nederland, wat had je je voorgesteld dan? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 06-06-2006 16:43 ]

If you can't beat them, buy them !

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ik denk dat in dit topic mijn vraag ook al beantwoord is, maar toch ff voor de zekerheid mijn verhaal:

Ik ben van plan om zo'n setje aan te schaffen, maar ik vraag me nog een aantal dingen af met betrekking tot het aansluiten van de bronnen. Ik wil mijn dvd-speler, mijn tv en mijn pc aansluiten op deze set. Ik gebruik de x-fi extreme music, daar zitten geen digitale aansluitingen op. Mijn dvd-speler heeft dat dan weer wel dus die kan optisch aangesloten worden. Mijn vraag is nou, als ik kijk naar de eerste afbeelding met de aansluitingen, hoe sluit ik alles aan. Mijn pc kan in 1 van de 3 stereo aansluitingen maar waarom staat erboven "front", "rear" en "center/sub". Is het dan zo als ik mijn pc in stereo 1 aan sluit dat ie alleen het geluid uit de front laat komen? Of laat ie gewoon bij alle 3 de stereo aansluitingen het geluid overal uit komen? Dat is het enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is (in feite vraag ik mij gewoon af wat de tekst "front", "rear" en "center/sub" boven de aansluitingen doet)

ik neem aan dat ik dan gewoon mijn pc aan kan sluiten op 1 van de 3 stereo poorten en dan bij effecten die dolby prologic II instelling aanzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door SignOff op 28-11-2006 13:37 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zonder ook maar enige kennis van de Z5500 te hebben, is mijn eerste gedachte dat het gewoon de uitgangen zijn voor je speakers en dus geen ingangen :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 28-11-2006 13:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ja, dacht ik in eerste instantie ook... deze afbeelding bedoel ik trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2185/1185.jpg

komt uit de productsurvey
Pagina: 1