Toon posts:

Probleem met onboard videokaar Dell Optiplex Gs+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyas,

Ik heb een oude Dell Optiplex Gs+ (P133 + 64Mb) van onze adm gekregen en aan mijn schoonvader gegeven. Dit app heeft echter 2Mb video geheugen en dat was niet voldoende. Dus heb ik een oude Diamond Stealth S220 PCI 4Mb geplaatst. In het bios wordt direct het onboard video gedeelte uitgeschakeld. In Win98SENL echter blijft hij gedetecteerd. Leuk (multie Monitor)denk je, maar niet als een spel weigert te werken omdat hij een videokaart detecteert die te weinig geheugen heeft. Dus wie weet hier een oplossing voor. (laatste BIOS update A05 en drivers voor de Diamond S220 als ook haar bios 1.36 geinstalleerd

Verwijderd

Heb je al naar de pci en irq instellingen gekeken in je bios het kan zijn dat de kaart wel uit staat maar nog wel verwijzingen in de bios heeft staan.
Windows detecteerd dan instellingen op een bepaalde resource en vind de kaart weer.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 08:46

wiewatwaar

whatever

Heb hetzelfde gedaan met (bijna) dezelfde machine. Het kan helpen om in veilige modus op te starten en dan in apperaatbeheer de oude videoadapter weg te gooien. Herstarten en geen problemen meer. succes!

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Kun je hem niet gewoon disabelen in apparaatbeheer? Dan zou Windows hem moeten negeren.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Bij oudere machines zit er soms ook nog wel eens een jumper op het moederbord. Zelfs al geeft het meegeleverde boekje het niet aan...