Toon posts:

[XP] Resolutie wijzigen dmv. shortcut e.d.*

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:

Ik heb een pc aangesloten op mijn LCD scherm, om zo divx/xvid filmpjes te kunnen kijken in de huiskamer. Deze draait standaard op 800x600 omdat het anders niet te lezen is. Echter als ik een film kijk wil ik hem op de hoogste resolutie hebben (1280x1024) aangezien de meeste films breedbeeld zijn.

Om nu resolutie te wijzigen moet ik steeds naar eigenschappen, tab settings en daar de resolutie veranderen. Dit zijn steeds veel handelingen, helemaal als ik tussen het kijken door even iets wil opzoeken op internet.

Is er niet een mogelijkheid een snelkoppeling te maken op mijn bureaublad, waardoor hij in 1 druk van resolutie verandert?

Ik heb al gegoogled maar alles wat ik vind is gerelateerd aan duo schermen, wat dus niet van toepassing is.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 05:13
Mediacenter 2005 op je pc installeren, afstandbediening erbij en je bent van alle gezever af. MCE 2005 is gewoon xp met een extra extentie, merk je niks van dus.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

bruutone schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:33:
Mediacenter 2005 op je pc installeren, afstandbediening erbij en je bent van alle gezever af. MCE 2005 is gewoon xp met een extra extentie, merk je niks van dus.
Dus om de resolutie snel te kunnen veranderen moet je MCE installeren? In plaats van een freeware-programma te downloaden moet je een OS van enkele honderden euro's kopen en installeren?

Voor een ander uiterlijk van Windows ben je zeker aangewezen op Vista?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CodeCaster schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:39:
[...]

Dus om de resolutie snel te kunnen veranderen moet je MCE installeren? In plaats van een freeware-programma te downloaden moet je een OS van enkele honderden euro's kopen en installeren?

Voor een ander uiterlijk van Windows ben je zeker aangewezen op Vista?
MCE 2005 is geen compleet OS het is gewoon een programma dat bovenop Windows XP draait. Daarnaast was het nooit de bedoeling dat MCE los verkocht zou worden en alleen mar via OEM fabriant standaard geleverd zou worden bij komplete media centers. Volgens mij kun je MCE2005 voor rond de €150 kopen incl. afstandbediening.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle hulp _/-\o_

Jouw google skills zijn iig beter dan de mijne.

Overigens kan media center me gestolen worden. Ik zou liever een linux media centre draaien, maar aangezien ik het leuk vind om af en toe wat te gamen op mijn LCD scherm, is dat voorlopig nog niet aan de orde...

Een systemtray icon is niet helemaal wat ik bedoelde maar het werkt goed genoeg.

Apart daarbij is dat de native resolutie van mijn monitor 800x600 is maar dat ik nu middels dit tooltje 640x480 kan doen, terwijl dit via display properties dus niet mogelijk is 8)

Deze kan op slot ;)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Om het je even wat makkelijker te maken:

deze werkt via een commandline. Dat betekend dat je zo een snelkoppeling kan maken voor de juiste twee resoluties en je dus letterlijk met een druk op de knop kan switchen.

je snelkoppeling word dan iets in de trend van
code:
1
reschange.exe -width=800 -height=600 -depth=32 -refresh=60 -quiet

mocht je nog vreemde resoluties willen gebruiken die niet standaard ondersteund worden, kun je een '-force' flag toevoegen.

Sla die regel op als .bat of .cmd in de directory waar je ook reschange hebt staan en trek vervolgens een snelkoppeling naar dit bestand naar je desktop; kun je er ook nog je eigen icoon aanhangen. Je kunt zo zowel een res800.bat als een res1024.bat maken.

Localhost is where the heart is

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga er maar van uit dat je Windows XP gebruikt - voortaan aub zelf in je topic titel zetten :)

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 05:13
CodeCaster schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:39:
[...]
Nee, je moet het niet grebruiken. Je kan het gebruiken!

En kopen!

[ Voor 30% gewijzigd door elevator op 06-06-2006 14:20 ]

Pagina: 1