Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HD beveiligen is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers.

Ik had even een vraagje

Ik ga nog al vrij veel naar lanparty's wil mijn spul zo goed mogelijk beveiligen.
Windows kun je op slot gooien en mijn kast wil dan ook wel op slot maar stel ze maken hem open en halen er een schijf uit (1 van de 5) is het mogelijk dat de schijf dan op slot komt te staan en op deze manier alleen te benaderen is via mijn eigen pc ?

Dus jatten ze hem dan hebben ze er niks aan omdat hij niet wil.

Gr Michael

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:31
Ben bang van niet, in dat geval zal de HDD denk ik gewoon geformat worden ... (en daar valt geen beveiliging op te zetten ben ik bang voor ...).

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 12:58

Flexx

This side up

Zoek eens naar ABIT's Secure IDE.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal je drive moeten encrypten.
o.a. DriveCrypt (http://www.securstar.com/products_drivecrypt.php)
[google=disk encryption]

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 05-06-2006 18:06 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Misschien wel te simpel gedacht hoor, maar koop een raid5 controller, hang je 5 hdd's daar aan en ze hebben er niets aan wanneer ze 4 van de 5 hdd's jatten :P
(en je comp is vele malen sneller, load/write times iig)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wij gebruiken een stukje software voor laptopgebruikers. SafeBoot genaamd, deze versleuteld alle data op je schijf. Wanneer je de schijf uit de laptop haalt en in een andere laptop of met een converter Pc hangt is de data niet terug te lezen. Pas wanneer de schijf terug geplaatst wordt in de orginele laptop of Pc is de data weer te benaderen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zet ze in een Raid-0 opstelling, als je dan maar 1 schijf hebt is de data die er op staat waardeloos.
nadelen:
- Grotere kans op dataverlies, als 1 van de schijven verdwijnt of defect raakt is de rest van de data ook niet meer te gebruiken

Naar wat voor lanparties ga je eigenlijk dat je daar bang bent voor diefstal? Ik ken weinigplaatsen waar de sociale controle onderling groter is.

🖥️ | 🚗

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

mhaj, je draait windows dus echt serieus over je beveiliging ben je niet.

wedden dat er al genoeg deurtjes open staan op jouw bak?

Besides that,

ik heb nog nooit gehoord van een hdd (die in een pc zat) die gestolen is op een lan.

Zelf op campzone is de schade meestal niet meer dan een mobieltje en een sponsor vlag.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie hier kan ik wat mee, ga ik even zoeken naar die encryties.

Nou de lans waar ik heen ga zijn over het algemeen wel goed ;) alleen voor me zelf vind ik het prettiger als ik weet dat alles goed beveiligd is

Ja ik weet dat windows bagger is, maar jah moet wat he

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 18:14 ]

Verwijderd

Truecrypt

Deze is wel handig voor het beveiligen van je bestanden/HD's.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

killercow schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:11:
mhaj, je draait windows dus echt serieus over je beveiliging ben je niet.
wedden dat er al genoeg deurtjes open staan op jouw bak?
Besides that,
ik heb nog nooit gehoord van een hdd (die in een pc zat) die gestolen is op een lan.
Zelf op campzone is de schade meestal niet meer dan een mobieltje en een sponsor vlag.
Sorry, maar ik moet hier even op inhaken. Jij denkt dat een standaard Linux doos veiliger is. Onderzoekers hebben al vaak genoeg bewezen dat ook bij Linux het nodige gedaan mag worden voordat je veilig bent. (zelf heb ik geen ervaring met Linux, maar ik lees genoeg. Daarnaast ben ik ook geen Microsoft fan boy, ik ben van mening dat elk OS zijn voor en tegen delen heeft.)

Maar wat jij hier beweerd slaat werkelijk nergens op. Anders is de overgrote deel van deze aardkloot niet serieus met zijn beveiliging. Aangezien Microsoft nog altijd koppositie heeft met zijn Windows.

Daarbij al die deurtjes zijn netjes dicht te zetten en wie weet heeft TS wel de nodige voorzorgsmaatregelen genomen. Aangezien hij al zover wil gaan om zijn schijven te beveiligen tegen diefstal.

P.s. Waarom reageer ik nog op zo'n opmerking. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 05-06-2006 18:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh dat weet ik ook niet :P

Ik hou me maar ff stil :D

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:07:
Misschien wel te simpel gedacht hoor, maar koop een raid5 controller, hang je 5 hdd's daar aan en ze hebben er niets aan wanneer ze 4 van de 5 hdd's jatten :P
(en je comp is vele malen sneller, load/write times iig)
Ehm met 4 van de 5 disken uit een Raid 5 array kunnen ze zo die array rebuilden hoor ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 17:41

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Met de Aopen Nouveau kan je de deksel vooraan sluiten met sleutel zodat geen van de 4 x 5.25 en 2 x 3.5 drives toegankelijk is.

Ook kan je de zijpaneel sluiten met slot achteraan zodat je pc niet openkan.

Misschien is dit een oplossing voor je.
Is een aluminium kast, dus goede koeling en licht om te dragen naar lans.
Heeft intake fan van 92 mm met blauwe led en outtake fan van 120 mm ook met blauwe led.
Airduct voor verse lucht naar cpu.
En plexi zijpaneel om je gepimpte hardware te tonen.

Vooraan via deur te sluiten dus 4 x 5.25 slots en 2 x 3.5 drives.
Binnenin plaats voor 6 HDD's gekoeld door de 92 mm intake fan
4 x usb vooraan + audio (mic + koptelefoon uit) en een firewire aansluiting.
En zeer stil deze kast.

Nadelen:
- Beetje aan de dure kant.
- Beetje krap als je lange videokaart hebt zoals een Geforece 7900GTX, maar kan erin
- Lichte voeding (350 watt)

http://global.aopen.com.tw/products/housing/Nouveau.htm

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een kast die op slot kan aan de voorkant en zijkant.

Maar jah dat stelt niks voor, als ze willen komen ze toch wel binnen.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1925

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 18:35 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Gaat het nu om de fysieke beveiliging of wil je voorkomen dat je schijf door een ander leesbaar is? In het tweede geval (Lanparty inval in België ;)) is Truecrypt inderdaad wat je zoekt. Truecrypt kan hele partities encrypten die niet werken zonder de juiste key of keyfile. Hiernaast kun je zelf een encrypted space aanmaken binnen een al encrypted gedeelte waardoor het onmogelijk is om te bepalen of er in een encrypted container nog een andere container aanwezig is.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Thralas schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 02:05:
Gaat het nu om de fysieke beveiliging of wil je voorkomen dat je schijf door een ander leesbaar is? In het tweede geval (Lanparty inval in België ;)) is Truecrypt inderdaad wat je zoekt. Truecrypt kan hele partities encrypten die niet werken zonder de juiste key of keyfile. Hiernaast kun je zelf een encrypted space aanmaken binnen een al encrypted gedeelte waardoor het onmogelijk is om te bepalen of er in een encrypted container nog een andere container aanwezig is.
Hoe kan truecrypt zelf wel die encrypted partities binnen de encrypted container vinden dan?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zet er gewoon een wachtwoord op met atapwd.
Is een onderdeel van de ata-specs en zorgt ervoor dat je zonder wachtwoord niets met de hdd kan.
Dus ook low level formats etc zijn niet meer mogelijk zonder wachtwoord.
Je schijf hoeft dus niet ge-encrypt te worden.

Edit:
Dit is dus ook de enige oplossing doe mogelijk is voor de TS aangezien de andere oplossingen de data versleutelen maar de schijf niet ontoegankelijk maken.
Een simpele format en je hebt een lekkere schone schijf als je slechts de inhoud geencrypt hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Dysmael op 06-06-2006 11:03 ]

Verwijderd

En een goed hangslot op je kast??? :?

Vaak zit er aan de achterkant van kasten een dubbel 'oog' aan de kast gesoldeerd om een hangslotje aan te koppelen. (bij een aantal Antec, CM en Aopen kasten)
Als dat niet zo is, ga je naar de bouwmarkt, koop je 2 stevige 'ogen' en 2 boutjes.
FF dremellen in de achterkant van je kast en klaar.

Zo heb ik het gedaan althans, omdat ik mijn kast veel versleep van werk > huis > vrienden > Lan-party > 'vroeger' ook school, heb ik voor deze manier gekozen. Kan je gelijk al je CD's, wireless muis en keyboard in je kast stoppen als je wegloopt van je pc :9 kunnen ze dat ook niet jatten op een lan ;)

Verwijderd

Ik gebruik op mijn laptop SafeGuard Easy.
Deze encrypt de inhoud van mijn HDD.

Als de laptop wordt gejat kan men alleen formatteren.
De data die er nu op staat is niets meer waard.

Als de schijf in een andere pc wordt gehangen of wordt geboot van een unattended install cd, dan wordt er verteld dat de schijf gewoon leeg is, of nog geformatteerd moet worden.

Ik vind dit wel een prettig gevoel geven, stel dat mijn laptop verdwijnt, dan liggen mijn persoonlijke gegevens niet op straat.
Niet dat iemand er wat aan heeft :s maargoed

Verwijderd

Ik zou zeggen, zorg dan dat je kast beter op slot kan, als je hier niet zeker over bent. Als ze je HD eruit halen ben je sowieso de bok, want ze komen hem echt niet terugbrengen als ze er niets aan hebben. Dan word hij geformat oid.

Ook die RAID antwoorden lossen uiteraard niets op, als dat gebeurd, zit jij voor de rest van de LAN windows te installeren, omdat je dan maar 4 schijven hebt.

Er zijn wel alarmsystemen verkrijgbaar voor computerkasten, misschien is dat iets meer in de richting. En anders is het misschien een leuk projectje om dit zelf te doen, Ik zou zeggen vraag wat rond, google hier en daar...waarschijnlijk is zoiets wel te maken van een brandmelder ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 10:50 ]

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:07:
Wij gebruiken een stukje software voor laptopgebruikers. SafeBoot genaamd, deze versleuteld alle data op je schijf. Wanneer je de schijf uit de laptop haalt en in een andere laptop of met een converter Pc hangt is de data niet terug te lezen. Pas wanneer de schijf terug geplaatst wordt in de orginele laptop of Pc is de data weer te benaderen.
Erg handig met recovery. |:(

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Kwam net achter een grappig foutje van XP...
Had een stel HDD's dynamisch gemaakt om zo een tijdelijk raid 5 te maken.... (Voor een extra backup)
Alleen stop ik net een van die schijven in een andere pc en nooit van z'n lang zal ze leven dat die schijf bruikbaar was / formarteerbaar / etc |:( |:(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is puur beveiliging tegen diefstal. Je zult contact met SafeBoot moeten opnemen wil je data kunnen terug halen. En ja ik vindt het ook een *** stuk software, aangezien mijn opdrachtgever geen support heeft geregeld met SafeBoot. *zucht* Kan ik ook niets begin wanneer er problemen zijn met een laptop van de buitendienst.

Pagina: 1