Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Voor een zelfbouw camper ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem

ik wil graag routenavigatie en ik wil graag een achteruitrijdcamera maar ik wil géén 2 televisieschermen op/in mijn dashboard. Het gaat om een Opel Movano uit 2000 dat zelf niet is uitgerust met een navigatiesysteem.

De zoektocht is dus naar een navigatiesysteem met TV-in. Voor zover ik weet heeft TomTom geen model met die mogelijkheden, maar er zijn vast en zeker andere merken?

Optie 2 is een PDA nemen met navigatiesoftware en een contructie bedenken om daarop het beeld van een camera (webcam??) te ontvangen.

Optie 3 is een klein LCD-schermpje te kopen en daar 'een' navigatieprogramma op aan te sluiten. Hoe dat precies concreet vorm moet krijgen is mij dan nog niet duidelijk.

Wat is mogelijk en vooral, wat is wijsheid?

Verwijderd

Wat wijsheid is is om je niet zo druk te maken over die schermpjes. Wat je ook kunt doen is dat 2e schermpje (zwart wit plat oid) in je zonneklep te bouwen waardoor je hem nornaal niet ziet. Op het moment dat je achteruit wilt kun je hem dan omlaag klappen.

Oplossingen voor jou probleem zullen hoogstwaarschijnlijk al wel bedacht zijn door camper fabrikanten. Ga daarom eens langs een goede camper zaak en vraag wat ze op dit gebied hebben voor campers die al wat ouder zijn of idd voor in jou geval, een zelfbouwcamper.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 17:35

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er zijn ook losse navigatiecomputers (zoals de MS serie van vdo dayton). Daar sluit je een aparte monitor op aan. Ook hebben die (niet allemaal hoor) een extra ingang voor een camera.

Wise enough to play the fool

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik had een Clarion (2 weken geleden verkocht) en daar zat een camera met een speciale module waarmee het beeld automatisch op de camera sprong op het moment dat je de auto in z'n achteruit zette.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

kijk anders een naar een carpc.
kun je meteen een MCE achtig iets in je camper maken das natuurlijk ook retestoer.

www.carputerforum.nl of op GOT zijn er ook genoeg te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:23:
Wat wijsheid is is om je niet zo druk te maken over die schermpjes. Wat je ook kunt doen is dat 2e schermpje (zwart wit plat oid) in je zonneklep te bouwen waardoor je hem nornaal niet ziet. Op het moment dat je achteruit wilt kun je hem dan omlaag klappen.
Nou, dat maak ik imo zelf wel uit. Naast het feit dat ik het onzin vind om een tweede duur dun LCD schermpje te kopen dat vervolgens zwart-wit beelden van een low-res achteruitrijcamera door moet geven krijgt de camper door 2 schermen op het dashboard een bepaalde High-tech uitstraling en dat is iets wat je niet wil hebben als je het ding ergens in de rimboe (of een stad for that matter) parkeert voor een wandeltrip. In de zonneklep is wel een slim plan.
Oplossingen voor jou probleem zullen hoogstwaarschijnlijk al wel bedacht zijn door camper fabrikanten. Ga daarom eens langs een goede camper zaak en vraag wat ze op dit gebied hebben voor campers die al wat ouder zijn of idd voor in jou geval, een zelfbouwcamper.
Het probleem is dat het echt niet iets is waar alleen kampeurs mee zitten. De techniek is inderdaad al lang bedacht, maar dan voor vrachtwagens en voor koeriersdiensten met busjes ed. Dat materiaal is behoorlijk aan de prijs maar wordt, juist omdat het de enige beschikbare all-in-one solution is toch vaak door camperbouwers gebruikt in hun vehikels. Helaas geen optie dus.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:13

FaceDown

Storende factor.

Ik zou voor optie 2 gaan, pda met bluetooth, navigatiesoftware downloaden, en een bluetooth camera proberen te ritselen voor weinig.

Trouwens.. nee ik zou gewoon iemand uit laten stappen en achter laten kijken voor die enkele keren per jaar dat je achteruit moet rijden met je camper. :D

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:53:
[...]
Nou, dat maak ik imo zelf wel uit. Naast het feit dat ik het onzin vind om een tweede duur dun LCD schermpje te kopen dat vervolgens zwart-wit beelden van een low-res achteruitrijcamera door moet geven krijgt de camper door 2 schermen op het dashboard een bepaalde High-tech uitstraling en dat is iets wat je niet wil hebben als je het ding ergens in de rimboe (of een stad for that matter) parkeert voor een wandeltrip. In de zonneklep is wel een slim plan.
Wie zegt dat die dingen in hemelsnaam op het dash moeten staan :? Je kunt ze links bij je knie wegmoffelen, achter je stuur vrij onzichtbaar, boven je hoofd (evt achter een soort gordijn) of in een zelfbouwkast (als je toch bezig bent) aan het plafond. Als je gaat rijden klap je het neer en ziet het er allemaal "hightech" uit maar als je parkeert in die rimboe (dikke offroad camper :P) dan klap je hem omhoog. Net zoals je zonneklep alleen mooier en met meer ruimte.

Daarbij zijn zwart wit schermpjes spotgoedkoop, zeker als je geen platte hoeft zoals in de kast oplossing hierboven. Verder is er denk ik best wel animo voor een inkoopactie van gevestigd materiaal mits er dan flinke korting op bedongen kan worden
Pagina: 1