Moederboard brandt langzaam door?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hallo.

Ik zit met een best wel groot probleem, toen ik gistere mijn pc aanzette kwam er een grote zwarte rookpluim uit de fans op de bovenkant van mijn pc. Niet goed dus :)
Mijn kamertje rook binnen no time naar zon smerige bakeliet geur. Ik heb uiteraard meteen mijn pc uitgezet en ben begonnen met het snuffelen aan mijn hardware om het probleem te vinden.
(professioneel ja :P)
Ik kwam uit bij een cilindervormige condensator, na het opnieuw bootten van mijn pc startte deze normaal op. Na ongeveel 2 minuutjes begon de condensator weer hevig te roken en rook mijn net doorgeluchte kamer weer naar bakeliet :'(

Uiteraard vraag ik mij als eerste af ofdat hier iets aan gedaan kan worden, het vervangen van de condensator e.d ofdat ik mijn hele mobo moet vervangen.
En dan vraag ik me ook af hoe dit ineens kan gebeuren... Mijn pc is stofvrij en niet overgeclockt d.m.v voltmods ofzo.

Specs:

Gigabyte K8NSNXP K8-tritor series
N-Force3 chipset

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Als je nog garantie hebt dat meteen claimen en anders zou ik zelf een nieuwe elko erop solderen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je zou 'm kunnen (proberen) vervangen als het lukt en je de juiste condensator kan vinden.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik zou eerst eventjes naar de onderdelen ernaast gaan kijken om eventjes uit te zoeken WAAROM die elko kookt

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is nog veel dat je kunt doen voor je zo hier een topic post. Begin eens de topics over condensatorproblemen door te lezen, er is er momenteel sowieso eentje actief, er staan meer links hier:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.