Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(betaalbaar) Nokia PC Suite alternatief voor contactpersonen

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben er na een dag inmiddels redelijk uit dat PC Suite van Nokia een behoorlijk beperkt stukje software is.
Maar het is natuurlijk ook gratis.
Je kan dus niet bv je telefoon (in mijn geval 6021) op een correcte manier inlezen.
Ik heb het geprobeerd in Outlook Express maar dan heb je dus erg veel gegevens niet, adressen bv.
En in Outlook staat het adres dan in "overigen" waar je ook niet veel aan hebt als je je adressen en nrs zou willen synchroniseren naar je gsm vanuit Outlook.
Is er nu niet gewoon een stukje software waar je je contactgegevens intypt en die dan correct inleest naar je gsm toe en andersom naar keuze?
En dan liefst ook nog dat je kan kiezen welk personen door middel van tagging.
Ik zit dan eigenlijk te denken aan iTunes voor de iPod maar dan voor gsm.
Ik weet dat Ogygen phone manager bestaat en ik ben ook meer dan bereid er voor te betalen maar ik kan eigenlijk maar weinig vinden.
Wie weet waar ik dit soort progjes kan vinden?
Met google rollen er alleen maar zgn professionele oplossingen uit en dat lijkt me nogal overkill plus dat ik zo een 1200 Euro nu ook wel weer wat veel van het goede vind.
Het gaat om een normale thuisadministratie voor zo rond de 500 a 1000 adressen.
Thx

• MatMich
Niemand dus.
Jammer

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb er ook interesse in, maar :'(
Vroeger had ik een Nokia 5210. Hiervoor had je een speciale versie van PC Suite (namelijk PC Suite for the Nokia 5210 Phone). Dit stukje software had minder functies dan de huidge versie (logisch die gsm kon enkel bellen en sms'en).

Sinds kort heb ik een Nokia 6230i. Na installatie van PCSuite viel me op dat er x nieuwe dingen bijzijn, maar de normale handelingen kan ik er niet meer mee doen.
Met mijn oude gsm (en bijhorende PCSuite) kon ik:
* Mijn contacten uitlezen die in het telefoongeheugen staan én op de SIMkaart (met de nieuwe kan ik de SIMkaart niet uitlezen)
* Kon ik mijn contacten gemakkelijk kopieren/verplaatsen van telefoon- naar SIMgeheugen
* Kon ik een sms sturen naar 1 van de contacten die op mijn SIMkaart staan
* en belangrijkste: Ik kon een backup doen van mijn contacten naar een simpele tekstfile. Met de nieuwe versie kan je enkel naar Outlook en consoorten sturen en ontvangen.

Ik ben dus ook zeker geïnteresseerd in een waardig alternatief.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• MatMich
Het gaat niet meer goedkomen vrees ik. ;)

Verwijderd

Zelf heb ik goede ervaring met Oxygen.
Heb dit gebruikt icm. een Nokie 6210i en een Nokia 9300.

• MatMich
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:55:
Zelf heb ik goede ervaring met Oxygen.
Heb dit gebruikt icm. een Nokie 6210i en een Nokia 9300.
Helaas wat ik ook probeer die doet het bij mij niet.
:'(

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
MatMich schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:37:
Ik ben er na een dag inmiddels redelijk uit dat PC Suite van Nokia een behoorlijk beperkt stukje software is.
[...]
Je kan dus niet bv je telefoon (in mijn geval 6021) op een correcte manier inlezen.
Ik heb het geprobeerd in Outlook Express maar dan heb je dus erg veel gegevens niet, adressen bv.
En in Outlook staat het adres dan in "overigen" waar je ook niet veel aan hebt als je je adressen en nrs zou willen synchroniseren naar je gsm vanuit Outlook.
Is er nu niet gewoon een stukje software waar je je contactgegevens intypt en die dan correct inleest naar je gsm toe en andersom naar keuze?
Ik gebruik ook PC Suite voor mijn Nokia N70. Ik begin af te vragen of je telefoon die gegevens wel aankan. Zelf maak ik gebruik van Outlook en PC Suite en werkt perfect, ook de adresgegevens.

Hieraan heb je niet veel, echter misschien ook handig om te kijken of het mogelijk is met je telefoon, aangezien met mijn N70 de functionaliteiten wel werken.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het een S60 toestel is (kan het zo snel even niet checken), dan kun je, net als al eerder genoemd is, Oxygen Phone Manager gebruiken. Het is heel betaalbaar, heb geloof ik eerder iets van 20 euro betaald en als het werkt, werkt het prima en krijg je alle gegevens mee.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• MatMich
Ik heb een 6021 :)
Pagina: 1