Toon posts:

TV kaart als Geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, vandaag heb ik een TV Tuner kaart aangeschaft van AVerTV , werkt prima :) ben er ook tevreden mee. MAARRRR om geluid te krijgen moet ik mijn boxen op de kaart aansluiten, wat ik dus liever niet heb. Anders moet ik de hele tijd gaan wisselen tussen pc en kaart.
Weet iemand toevallig hoe ik ervoor zorg dat AVerTV de geluidsout/input van mijn pc detecteer o.i.d. ? of andersom, dat mijn pc de geluidsout/input van mijn AVerTV kaart detecteer en gebruikt?

Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Simpel, doorlussen naar de line in van je geluidskaart

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Je kunt de TV sound out toch aansluiten op de line in van je soundkaart? Dit is in ieder geval de normale oplossing.

Windows Veteran turned Apple Addict

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:21

krietjur

Where am I?

Zat er geen kabeltje bij om het geluid door te sluizen naar je geluidskaart? Zo was het in elk geval geregeld bij mijn TV kaart (is al wel wat jaartjes geleden :))

Verwijderd

Als het goed is heb je een kabeltje gehad die je in de line-in van je geluidskaart kunt doen... Anders even naar de huis tuin en keukenwinkel voor on kabeltje (3,5mm jack-plug naar 3,5mm jack-plug)

Edit; Volgens mij ben ik niet de enige ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 16:38 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Wat bart1981 en michelzwarts zegt klopt inderdaad, zo heb ik het hier thuis ook. :)
Gewoon een simpel kabeltje van minijack naar minijack die je in de line-in van je geluidskaart doet. ;)
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:37:
Als het goed is heb je een kabeltje gehad die je in de line-in van je geluidskaart kunt doen... Anders even naar de huis tuin en keukenwinkel voor on kabeltje (3,5mm jack-plug naar 3,5mm jack-plug)

Edit; Volgens mij ben ik niet de enige ;)
Edit: Ik ook niet. :P

[ Voor 53% gewijzigd door -DG- op 05-06-2006 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo he, wat een service, wat een reacties , hehe , zal het even proberen danku :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:39:
Zo he, wat een service, wat een reacties , hehe , zal het even proberen danku :p
Vergeet niet dat soms de line-in staat gemute bij de mixer instellingen.
Uitvinken en je kunt weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nu prima, het werkt alleen trouwens als ik die kabel in me boxen steek naar me TV kaart, mischien omdat mijn geluidskaart onboard is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:53:
Werkt nu prima, het werkt alleen trouwens als ik die kabel in me boxen steek naar me TV kaart, mischien omdat mijn geluidskaart onboard is?
Vaak is het zo dat bij onboard geluid je zit met een aantal instellingen voor de aansluitingen achterop. Zo kan het ook goed zijn dat jouw input gebruikt wordt als een derde output om 5.1 of 7.1 geluid mee te creeeren. Als je even kijkt bij de drivers van je geluidschip dan kun je dat wel aanpassen.

Anders kun je ook een interne kabel pakken in veel gevallen (vind ik persoonlijk nog wat netter.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens waarom mijn geluid niet opneemt tijdens het opnemen? Ik heb gewoon me audio source etc. aangeklikt maar ik krijg alsnog alleen beeld ?

Verwijderd

Heel toevallig heb ik hetzelfde probleem met mijn tvkaart (de laatste opmerking die van oosten maakt).
De software bij mijn tv kaart waarmee ik opneem is TVR. De video wordt wel opgenomen, de audio echter niet.
Als ik probeer met de standaard windows recorder het geluid op te nemen lukt dit wel, ik denk dus dat ik een instelling verkeerd heb bij de opneem instellingen. Als ik tijdens gewoon tv kijken via de tv kaart de microfoon ingang mute hoor ik niets meer. Ik gebruik dus mic voor de audio source.
Ik kan de fout niet vinden, misschien dat iemand anders nog een suggestie heeft.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~krukkertah/instellingen_tvr.PNG

edit:
Ok, een blunder van mijn kant :). Als ik de video teste zette ik de zender in TVR even op mute, maar dan wordt vervolgens de algemene volume control gemute. Met als gevolg dat dan geen enkel geluid wordt afgespeeld 8)7 . Alleen jammer dat ik dan de kaiser chiefs net heb gewist :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 20:30 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:07:
Weet iemand trouwens waarom mijn geluid niet opneemt tijdens het opnemen? Ik heb gewoon me audio source etc. aangeklikt maar ik krijg alsnog alleen beeld ?
Geluid via Line-in standaard staat de kaart's uitgang op mute.
Ik heb zelf de kaart ook (aldi-versie), en daar zat wel een kabeltje bij. Programma wat ik gebruik is www.dscaler.org.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat DScaler even installeren, al snap ik niet echt wat ik ermee moet doen. :p Maar als ik het goed begrijp neemt hij niet op omdat de geluidsource voor mijn TV Tuner kaart mijn boxen zijn ?

Verwijderd

Je moet 't alsvolgt doen:
1) Je coax gaat in je tv kaart
2) Je audio uitgang van je tvkaart gaat in je line in/microfoon ingang van de _geluidskaart_.
3) De audio uitgang van je geluidskaart gaat gaat naar je boxen/headset what ever.

Als je nu opneemt moet je zorgen dat bij geluids bron de line in/ microfoon geselecteerd is.
Pagina: 1