Pentium II mobile 366 mhz overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Is het mogelijk om deze laptop te overclocken naar 400mhz voor net dat beetje extra?

Het is een Toshiba satellite 4080xcdt 366 mhz Intel Mobile Pentium II

Codename DIXON
Mainbord Intel i440BX/ZX.
Multiplier staat op X 5.5Busspeed staat op 66mhz.

Heb al op google gezocht overclock utilities enz enz
vanalles gedownload zoals cpu/z: crystal/cpuid: wcpu330: 8rdavcore: cpumsr: newspeed: (dosprogramma) rmclock: clockgen: en de beste volgens mij cpufsub maar bij deze moet je de ICS weten ofzo maar kan daar niet echt achter komen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of het ooit gedaan hebben een oude laptop overclocken?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 17:39
een laptop is zoiezo al haast niet te overklokken laat staan dat je zo'n oude laptop overgeklokt krijgt.
en de enige manier om het een beetje te overklokken lukt alleen met een programmatje dan moet je idd

de ics weten maar daar kun je alleen achterkomen door de chip waar dat op staat op het moederbord te zoeken. en een laptop open maken is ook nie zomaar ff gedaan dus als ik jou was zou ik het gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Multiplier zal ws. vast staan, dan moet je dus met de FSB aan de slag. En dan zal idd wel software worden op zo'n laptop :)
Ik zou idd de clockchip maar ff proberen te vinden op het moederbord.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
ICS of Clockchip maar zoeken dan bedankt voor de replies.
iemand nog een goede tip, idee, ervaring?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Sorry kan em niet edditen raar.
Dan maar zo bestaat er geen proggie die de ics of clockchip op een moederbord kan uitlezen?
Zou perfect zijn hoef ik em niet open te maken.
Kan ik nou nergens opzoeken wat de ics is van een mobile intel i440bx/zx moederbord.?
Raar kan weer editten.

[ Voor 5% gewijzigd door ikweetniks op 05-06-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Misschien is dat wel te vinden ja :)
Ga eens googlen met het typenummer van de laptop etc.

Wat jij noemt is een zeer algemene beschrijving van het moederbord, daar kom je niks verder mee :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Van 366 naar 400 MHz is nog geen 10%.
Met benchmark testen ga je dat wel zien, maar zo'n klein verschil ga je nauwelijks merken in het dagelijks gebruik.
Je kunt beter proberen meer geheugen of een modernere (groter, sneller, stiller) harde schijf er in te zetten, dat heeft meer impact op de performance en ga je ook echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 08:06
Misschien wil deze persoon gewoon eerst eens wat ervaring opdoen met het overclocken van laptops... en ja dan zou ik ook liever eerst een oud beestje pakken ipv mijn nieuwe centrino machine...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Kan nuttig zijn als je een programma wil draaien dat minimum 400 mhz nodig heeft en dat hij dus nu juist niet kan draaien.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1