Geforce 6600: vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Sinds kort heb ik mij op de 2dehands markt een Geforce 6600 gekocht (moest Geforce 3 ti200 vervangen). Nu heb ik tijdens heb spelen van een spel (of 3D-toepassing als 3D-mark) last van vastlopers (beeld bevriest, het laatst gespeelde geluid hakkelt door, reset noodzakelijk). Daar ik nog met een 235 Watt voeding zat, dacht ik dat deze niet voldoende sterk meer was. Deze dus vervangen door een Aerocool aeropower van 450 Watt (welke mij meer dan goed genoeg lijkt), maar ook met deze voeding heb ik last van het probleem.

Vervolgens dacht ik aan de temperatuur, maar ook deze komt zowel voor de core als het geheugen nooit boven de 40° uit (heatsink staat gewoon koud). Enkel de heatsink van de AGP-bridge staat zeer warm, maar dat lijkt mij allemaal nog niet overdreven. Ik heb de koelers er trouwens al eens afgehaald en met verse koelpasta opnieuw geplaatst, maar geen resultaat.

Of ik de core/geheugen nu overklok of onderklok; het probleem blijft net hetzelfde.

Het gaat om een Asus 6600 - 256 MB AGP

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je voor de zekerheid je Nvidia drivers gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstaleerd?

• I386DX
heb ik gedaan ja

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Indien een aansluiting voor voeding aanwezig op de kaart, aangesloten?

• I386DX
uiteraard ;-)

(zonder start die trouwens niet op...)

Verwijderd

Welke chipset zit er op je mainboard? Nieuwste AGP-drivers daarvoor geïnstalleerd??
Sideband adressing en fastwrites in je Bios én in je forceware uitgeschakeld?

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een 6600GT. Heb je een VIA KTxxx chipset?

• I386DX
De nieuwste AGP-drivers heb ik zojuist geinstalleerd, dus de invloed hiervan moet ik nog nagaan.

Fastwrites is enkel uitgeschakeld in BIOS, niet in forceware
Sideband kan ik niet uitschakelen

Chipset is trouwens Via KT400...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:22
Ik heb zelf de KT400 chipset gehad (Asus A7V8X-X), en die had moeite met mijn ASUS 6600TD.
Geen vastlopers zoals bij jou, maar wel erg magere prestaties. Haperingen enzovoorts.

Na een recente mobo & proc upgrade loopt mijn 6600 als het spreekwoordelijke zonnetje.

Probeer een mobo met een Nvidia chipset te krijgen, dan gaat jouw kaart een stuk vlotter draaien.

Die KT400 chipset is wel stabiel, maar presteert niet zo denderend...

Verwijderd

Van de 6600 serie is bekend dat het problemen geeft met AGP fastwrite, ik denk dat je dat het beste uit kunt schakelen. Ben benieuwd welke invloed de nieuwe AGP-drivers hebben.

• I386DX
Na alles uitgeschakeld te hebben nog geen verbetering, net zoals met de nieuwste drivers.

Verder heb ik dit nog gevonden op de nvidia-forums
Essentially it says that if you have a VIA 8235 or 8237 chipset, and the BIOS fix above does not work for you, you are out of luck. fear.gif Get rid of it before it drives you crazy! These chipsets, on most motherboards, are incompatable with the 6600
Laat ik nu net die 8235 hebben...

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Heb zelf ook magere prestaties met een Asus 6600 - 256 MB AGP maar dan op een moederbord met Intel chipset. Ik heb fastwrite maar es uitgezet, kijken of dat wat verbetering brengt.

Verwijderd

AARGH! |:( .... idd zuur...
Kheb ff voor je gegoogled en de KT400 heeft idd een VT8235.
Gelukkig hoeft een nieuw mobo niet duur te zijn.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat ik niet snap is wat een Southbridge (wat een VT8235 is) te maken heeft met AGP issues, aangezien dat volgens mij in de Northbridge zit/zat...

Hier stond een dode link.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Hmm, ik heb ook een 6600 (idd die 256MB versie van asus, de N/6600TD) en deze loopt idd niet op alle moederborden.

Je kan je BIOS terugschakelen naar AGP 4x (of zelfs 2x/1x) om te kijken of het dan misschien werkt...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Je kunt ook nog proberen om met PCI latencytool de latency van je AGP poort hoger te zetten. Dit heb ik op een forum gelezen, niet uitgeprobeerd. Dus ik weet niet of het ook echt effect heeft, maar niet geschoten is altijd mis. Succes
Pagina: 1