Toon posts:

[XP] Unattended from DOS - blijft hangen op files copy*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, op verzoek heb ik even een nieuw topic gemaakt compleet in het nederlands:

Ik ben al een tijdje bezig met een unattended windows install maken die je via een DOS menu van het netwerk kan laden en daarna installed.

ik ga als volgt ter werk:

Ik kies een optie in het menu om bijv eerst de schijf te formateren
reboot
ik maak een netwerk connectie met de server
ik run in i386 winnt /s:d:/bla/i386 met smartdrive aan
Hij laad eerst alle drivers in zijn geheugen
dan wil hij alle setup bestanden kopieeren naar de HDD

P-ATA schijf:
Hij kopieerd alle data, gaat daarna naar de tekst based setup en format de nieuwe disk en installed windows erop.
Daarna reboot hij en gaat hij in de custom winntbuu.dll de unattended install afmaken.

S-ATA schijf:
Hij blijft hangen op 'setup kopieerd alle nodige bestanden' en kan zo een uur blijven staan....hij doet niks, ik hoor de HDD niet niks.

Ik ben nog niet bij het deel dat hij om een flop vraagt voor de S-ATA drivers, dus ik wil ze integreren in de netwerk setup met NLITE.

Nu is mijn vraag ten 1e, zal dit werken? en daarnaast is er een bundle waar veel S-ATA drivers in zitten waarmee ik veel chipsets cover? of iets van standard drivers waarmee ik ik wel alle (bijv asus) MB's kan draaien, natuurlijk zal ik het moeten updaten met nieuwe, maar dit is maar een paar min werk als je weet waar je ze kan vinden.

Voor meer informatie over dit: http://www.msfn.org/board...gopid=510876&#entry510876 (wel in het engels)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49
Weet je dat je nu een heleboel werk dubbel doet? Er zijn prachtige redelijk kant-en-klare projecten die goed werken met een paar kleine aanpassingen. Zie bijv. unattended. Daarbij kun je kiezen tussen een DOS- en een Linuxbootdisk. Beide zijn met drivers uit te breiden maar ik moet zeggen dat Linux nu eenmaal wat geschikter is voor modernere hardwarezaken dan DOS. Desalniettemin heb je niet veel tot geen Linuxkennis nodig om het werkend te krijgen. Kijk de site maar eens goed door naar de mogelijkheden. Hier werkt het top!

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
True, ziet er ook zeker goed uit!, alleen doe ik dit soort projecten altijd liever zelf, is leuk, en je hebt direct de kennis om dingen te bewerken en zelf toe te voegen ;)

Wat ik nu heb staat gewoon en werkt met een IDE schijf zoals het moet, alleen even het de DOS applic. uitbreiden en na de windows install een proggie maken die allemaal setups uitvoert en dan staat alles.

Mocht iemand nog ideen hebben voor het S-ATA probleem hoor ik het graag, ik heb wel wat gevonden maar dit kan ik atm niet testen aangezien de MB in kwestie nu niet hier staat.
(mijn MB hier heeft geen S-ATA drivers nodig.)

Iig bedankt, en ik zal er nog even naar kijken, mischien hebben hun wel een oplossing mochten ze ondersteuning hebben voor S-ATA disks?

• Z-Dragon
Goed, om je vraag dan te beantwoorden: je DOS-bootdisk dient alleen om contact te leggen met je server. De harddisks hoeven dus niet toegankelijk te zijn. Pas zodra je de Windows-setupbestanden in je geheugen laadt moeten je harddisks toegankelijk worden. Daarom voldoet het om de S-ATA-drivers die je nodig hebt te slipstreamen (idd bijv. met nLite). Zo ver ik weet zijn er geen echt universele S-ATA-drivers. Toch zul je met de nForce3/4-, enkele Silicon- en de VIA-VT8237-drivers een heel eind komen. Je moet je unattended installatie dan zo maken dat díe partitioneert en formatteert, want anders zul je je S-ATA-schijven onder DOS aan de gang moeten krijgen wat een onbegonnen werkje is.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik snap niet wat je bedoeld met dat laatste.....

Ik kan nu in DOS gewoon mijn HDD zien en formateren (geen probleem) alleen de windows setup krijgt zijn bestanden er niet op.

met een P-ATA schrijf doet hij dit wel, ik hoop dit dus te kunnen oplossen door de chipset drivers te integreren zodat hij zonder problemen de bestanden kan kopieeren =)

• Z-Dragon
Daar heb ik even overheen gelezen. Hoe herkent Windows je controller dan (hoe noemt hij hem?). Als je de setup namelijk vanuit DOS start zou hij daar problemen mee kunnen geven. Begin dus idd maar met het slipstreamen van de geschikte drivers. Vreemd dat DOS het wél pakt!

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik weet het ook niet, dat vond ik dus ook al.....

daarom sloot ik zelf al uit dat het aan de S-ATA drive lag....maar toch maar even een P-ATA gepakt en die eraan gegooit en die liep zo door, toen weer de S-ATA en hij deed het weer niet....

in DOS gebruik ik overigens gdisk met wat parameters om de xGB schijf te maken

• Z-Dragon
Waarom zo omslachtig en het niet gewoon door Windows setup laten doen?

offtopic:
Dit lijkt wel een privégesprek. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Z-Dragon op 05-06-2006 19:13 ]

^ Wat hij zegt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:01:
in DOS gebruik ik overigens gdisk met wat parameters om de xGB schijf te maken
Ieuw.
Gebruik gewoon diskpart voor dat soort dingen, werkt een stuk beter.
Bovendien kun je prima aangeven dat je enkel je systeempartitie van 20GB wil maken.

SATA drivers zal je altijd moeten slipstreamen, dus daar ontkom je sowieso niet aan.
Is ook niet veel werk, maar vereist even wat aandacht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@Z-Dragon
Ik kreeg de melding van windows dat ik een deel van de HDD beschikbaar moest stellen, ik weet ook niet waarom, maar ik krijg nu ik er over nadenk wel een vermoeden, en ook hoe ik dit kan oplossen zodat ik geen temp. par. hoef te maken.

en idd, maarja, zolang we er maar uitkomen ;)

@BackSlash32
Gdisk doet precies wat ik wil, waarom dan wat anders gebruiken?
overigens was het idd te verwachten dat ik S-ATA drivers moest slipstreamen, de vraag was dan alleen maar met welke cover je een groot gebied :)

Ik zal er iig van de week mee verder gaan, ben daarnaast nog ff met andere zaken bezig.
Ik hoop dat het allemaal lukt, zo ja is het iig een mooi systeempje =), het is wel wat meer dan hier staat namelijk O-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:33:
@BackSlash32
Gdisk doet precies wat ik wil, waarom dan wat anders gebruiken?
Oh nee, begrijp me niet verkeerd. Ik ken gdisk ook wel hoor, alleen de extra convert /fs:ntfs /v:system is dan niet meer nodig omdat je met diskpart native NTFS kan gebruiken.
Beter voor je clustersize.
overigens was het idd te verwachten dat ik S-ATA drivers moest slipstreamen, de vraag was dan alleen maar met welke cover je een groot gebied :)
Er is geen one-size-fits-all SATA driver.
Waarom denk je dat die storage driver packs zo bloody huge zijn?

Richt je op de sata (raid) controllers die je moet ondersteunen, en maak verschillende .sif files voor de verschillende platforms.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:12:
[...]

Oh nee, begrijp me niet verkeerd. Ik ken gdisk ook wel hoor, alleen de extra convert /fs:ntfs /v:system is dan niet meer nodig omdat je met diskpart native NTFS kan gebruiken.
Beter voor je clustersize.

[...]

Er is geen one-size-fits-all SATA driver.
Waarom denk je dat die storage driver packs zo bloody huge zijn?

Richt je op de sata (raid) controllers die je moet ondersteunen, en maak verschillende .sif files voor de verschillende platforms.
Zal er is naar kijken, maar als het ff meezit heb ik toch geen temp. schijf meer nodig :)

En dat is echt zwaar irri van die S-ATA drivers....wist wel dat er verschillende waren, maarja, had toch wel in ieder geval gehoopt dat er ergens een dump van was :)

Iig bedankt!
Pagina: 1