[XP] Installeren foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Barr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-02 16:31
In het begin heb ik zon 100x windows geprobeerd te installeren, hij zette alle files op de HDD, ging daarna rebooten en normaal gesproken dan verder gaan, in mijn geval begon hij weer opnieuw (oneindige loop)
Nu heb ik dat probleem eindelijk gemaakt, en wil die verder, alleen als hij dan in het 2de deel van de setup komt, wil hij een file van de CD hebben [GLOBALROOT\DEVICE\CDROM0\I386]
Maar volgens mij pakt hij de CD niet ofzo, want als ik op OK druk, gebeurt er niks..

Alvast bedankt,
Barr

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
probeer eens een andere cd/dvd speler

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Barr
Heb er 2 geprobeerd, doen het helaas allebei niet

• Barr
In de bios ziet hij mijn CD drive trouwens wel..

Verwijderd

Barr schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:09:
Nu heb ik dat probleem eindelijk gemaakt, en wil die verder, alleen als hij dan in het 2de deel van de setup komt, wil hij een file van de CD hebben [GLOBALROOT\DEVICE\CDROM0\I386]
Maar volgens mij pakt hij de CD niet ofzo, want als ik op OK druk, gebeurt er niks.Barr
Het ligt, zo te horen, niet aan je cd-drive, omdat je er al 2 heb geprobeerd.

Bevindt het bestandje waar setup om vraagt zich wel op de cd? Als het een zelfgefikte cd is, kan het dus ook dat het bestand er niet op staat.

Probeer anders een andere/goede cd.... dan is het probleem gelijk opgelost. ;)

• Barr
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:22:
[...]

Het ligt, zo te horen, niet aan je cd-drive, omdat je er al 2 heb geprobeerd.

Bevindt het bestandje waar setup om vraagt zich wel op de cd? Als het een zelfgefikte cd is, kan het dus ook dat het bestand er niet op staat.

Probeer anders een andere/goede cd.... dan is het probleem gelijk opgelost. ;)
Ik gebruik de goede CD (officiële), alleen ik had daarvoor voor de pre installatie een andere CD gebruikt.
Zou het daar aan kunnen liggen?

Verwijderd

Barr schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:27:
[...]Ik gebruik de goede CD (officiële), alleen ik had daarvoor voor de pre installatie een andere CD gebruikt.
Zou het daar aan kunnen liggen?
Ik weet niet. Begin anders even opnieuw met de installatie. Formateer je HDD en gebruik gelijk je originele cd. ;)

• Barr
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:37:
[...]

Ik weet niet. Begin anders even opnieuw met de installatie. Formateer je HDD en gebruik gelijk je originele cd. ;)
Dat was ik al van plan ja, maar ik heb geen idee waar ik hem zou kunnen formateren.
Als iemand weet waar ik dat kan doen, graag!

Verwijderd

Barr schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:26:
[...]Dat was ik al van plan ja, maar ik heb geen idee waar ik hem zou kunnen formateren.
Als iemand weet waar ik dat kan doen, graag!
Wat bedoel je hiermee? Als je je pc boot vanaf de XP setupdisk (bootable) krijg je bij het aangeven van een partitie vanzelf de vraag of je de partitie wilt formatteren..... makkelijker kan het niet....

Als de partitie dan geformateerd is, gaat setup bestanden kopieëren naar de HDD en moet het goed gaan, anders horen we het graag!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmz, heb je niet een verkeerde IDE kabel aangesloten naar de CDrom speler met te weinig aansluitingen? Je hebt ze met 48 en 72 dacht ik :)...
Hier had ik wel eens problemen mee, meen ik

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Barr
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:54:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Als je je pc boot vanaf de XP setupdisk (bootable) krijg je bij het aangeven van een partitie vanzelf de vraag of je de partitie wilt formatteren..... makkelijker kan het niet....

Als de partitie dan geformateerd is, gaat setup bestanden kopieëren naar de HDD en moet het goed gaan, anders horen we het graag!
Lukt niet, want CD speler is volgens mij dood
AW_Bos schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:58:
Hmz, heb je niet een verkeerde IDE kabel aangesloten naar de CDrom speler met te weinig aansluitingen? Je hebt ze met 48 en 72 dacht ik :)...
Hier had ik wel eens problemen mee, meen ik
Er is wel gezeik met een kabel ja, ik heb 2 CDrom + 1 IDE, alleen ik kan alleen maar 2 dingen aansluiten
zijn er ook van die kabels waar je dan 3 dingen aan kan sluiten?

Verwijderd

Barr schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:53:
[...]
Lukt niet, want CD speler is volgens mij dood
[...]

Er is wel gezeik met een kabel ja, ik heb 2 CDrom + 1 IDE, alleen ik kan alleen maar 2 dingen aansluiten
zijn er ook van die kabels waar je dan 3 dingen aan kan sluiten?
Ja... er zijn ook kabels waar 3 IDE uitgangen aan zitten. Elke computerzaak heeft ze zeker te weten liggen, dus wip even langs en sluit je drie apparaten aan op de kabel.

• Barr
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:35:
[...]

Ja... er zijn ook kabels waar 3 IDE uitgangen aan zitten. Elke computerzaak heeft ze zeker te weten liggen, dus wip even langs en sluit je drie apparaten aan op de kabel.
Doe ik morgen!
Bedankt, Arend!
Pagina: 1