Toon posts:

Videokaart kaduuk...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van het ene op het andere moment opeens een nogal vreemd 'Matrix'-beeld. Ik heb het ook als de computer opstart (alhoewel de artifacts er dan anders uit zien). Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Is m'n videokaart (9800 Pro) misschien kaduuk...?

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Groenscherm.jpg

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
Misschien heel dom idee, maar is de kabel van je monitor goed in de monitor/videokaart geduwd ? Ik heb eerst 2 dagen lopen zoeken waarom m'n beeld in het roze was, ik dacht meteen aan m'n videokaart dat die te zwaar OCed was.. bleek het de kabel te zijn 8)7 |:(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd? Voel eens aan de kaart of ie niet te warm doet, check of de fan het nog doet. Test em eens in een andere pc, of test een andere videokaart in jou pc.
Kan zijn dat het geheugen van je kaart brak is.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
koel eens extra bij met een tafelventilator. Strepen weg? --> warmteprobleem.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Heb ik ook gehad, en aan andere vergelijkbare topics op dit forum te zien lijkt dit op een geheugenprobleem. Waarschijnlijk is je geheugen dus naar de maan, probeer eens idd wat extra te koelen, of onder te clocken en kijk of het weg gaat :)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de kabel kan het niet zijn aangezien het op de screenhot ook te zien is :).

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 14:27
Dit heb ik ook wel is gehad met mijn 9800 maar dat was alleen als ik hem echt extreem ver OCed en ik had het ook een keer toen ik de verkeerde bios erop had geflasht. Het kan heel goed aan je geheugen liggen dat word erg snel warm. Ik heb er daarom van die koelblokjes op gezet en er een fan naast gehangen.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21

Steffy

Ayreonaut

Dit had ik na meer dan 3 jaar gebruik te hebben gemaakt met mijn 9700 Pro ook, ik gok erop dat het ding stuk is, dit lijkt verdacht veel op een overleden videokaart.

Hier mijn screen van mijn overleden kaartje

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7909/vga6ww.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Steffy op 05-06-2006 14:43 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarschijnlijk is het RAM op je kaart kapot...erg weinig aan te doen helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, de kabel zat goed vast dus dat was het niet. Ik heb 'm een paar uur uit laten staan en daarna weer opgestart (afkoelen), maar alles was nog precies hetzelfde. Vervolgens de kast opengetrokken, kaart uit het AGP-slot gehaald, ventilator bekeken, zag er allemaal okay uit, kaart er weer in geduwd, computer opgestart en... nu lijkt alles weer goed!!! 8)7
Het kan niet het afkoelen zijn geweest, want ik had 'm al een paar uur uit laten staan. En tussen de laatste foute opstart en de hertstart met de kaart opnieuw ering geklikt zat hoogstens een half uurtje...

Wat me wel opviel was dat de meeste icoontjes op het bureablad er alsnog verrot uitzagen, maar door ze opnieuw te linken ging dat bij de meeste weg. Uiteindelijk heb ik met TweakUI alle icons 'gerebuiled'. Alles lijkt nu weer in orde... Het ENIGE wat nog NIET in orde is, is een zwart scherm wat ik een seconde of zo te zien krijg na het tijdens het opstarten annuleren van schijfcontrole (dat moet ik nog ff laten doen, maar ik annuleer hem nu nog ff): ik zie dan heel kort een zwart scherm met 'artifacts' maar daarna wordt alles gewoon zwart en de rest is ook okay.

Nu ik dit type is alles nog steeds in orde. Maar ik denk dat ik maar ff een zwaar 3d spel start om te kijken of de videokaart het dan alsnog te moeilijk krijgt.

Is het mogelijk dat je dit soort dingen krijgt als de kaart te hard aan het werk moet en te heet wordt? Ik dacht dat de kaart dan echt voor altijd kaduuk was. Maar schijnbaar hoeft dat niet? Maar dan is het dus geen geheugenprobleem maar een ventilator probleem. Of is het zo dat het geheugenb problemen krijgt doordat de ventilator niet meer goed werkt?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
Spacejam schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:15:
de kabel kan het niet zijn aangezien het op de screenhot ook te zien is :).
Doh :P haha dat krijg je als je zo snel iets post ^^ haha dan denk je niet ver genoeg door ;) ..

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer. Na een kwartiertje Trackmania Nations kwamen de groene strepen weer terug. Lijkt dus toch meer een hittekwestie. Vreemde is dan wel dat de strepen niet weggaan als de computer is afgekoeld maar pas als ik de kaart uit het slot gehaald heb...

Heeft het nut de fan te vervangen? Gaat dat makkelijk op een 9800 Pro...? Of kan ik beter een nieuwe kaart regelen? Kan het trouwens ook nog komen van een te hete CPU? Of is het toch echt de videokaart?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 21:28 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je een beetje hier rondzoekt, dan zul je zien dat waarschijnlijk toch je kaart nr de klote is, beter nieuwe kopen, zal je extra kosten besparen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Hm, okay, duidelijk. Ik was alleen een beetje huiverig een nieuwe kaart te kopen om te ontdekken dat het toch iets anders is... ;) Ik wil eind van het jaar een nieuwe computer kopen dus wil niet teveel uitgeven. Mss kan ik nog goedkoop aan een 9800 Pro komen: 100 euro in de pricewatch: da's nog te doen voor een in feite tijdelijke oplossing. Tot die tijd voldoet een 9800 Pro wel.

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:39:
Hm, okay, duidelijk. Ik was alleen een beetje huiverig een nieuwe kaart te kopen om te ontdekken dat het toch iets anders is... ;) Ik wil eind van het jaar een nieuwe computer kopen dus wil niet teveel uitgeven. Mss kan ik nog goedkoop aan een 9800 Pro komen: 100 euro in de pricewatch: da's nog te doen voor een in feite tijdelijke oplossing. Tot die tijd voldoet een 9800 Pro wel.
Er staan betere kaarten in PW voor rond de 100euro, kijk anders eens bij de geforce 6 serie.

specs PC

Verwijderd

Topicstarter
Oops, wordt het toch nog ingewikkeld:kan ik me nu nog helemaal gaan inlezen in oude AGP-kaarten...! :? 8) ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:29:
Oops, wordt het toch nog ingewikkeld:kan ik me nu nog helemaal gaan inlezen in oude AGP-kaarten...! :? 8) ;)
Als je niets geks hebt uitgehaald met die kaart en hij nog niet te oud is zou ik gewoon garantie claimen!
De kaart is immers kapot en jij hebt niet zitten overklokken, dus het is gewoon een defect. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-07 11:50
Ik heb (had) hetzelfde probleem. Het ligt waarschijnlijk aan de voedingsspanning van je geheugen chips, die was bij mij te laag waardoor dit onstaat.
Als je deze weer op de normale waarde hebt is het weer over, tenminste bij mij.

Via de volgende link kun je zien hoe je het op kunt lossen, en hoe je de spanning kunt meten.

http://www.rojakpot.com/showarticle.aspx?artno=108&pgno=6

[ Voor 56% gewijzigd door NeverAlone op 06-06-2006 14:53 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
verdomd; wat een toeval
check mijn topic van kwartier terug:
[rml][ GeForce ti4400] vreemde pixels in het scherm[/rml]
Pagina: 1