Experia Box geen wireles

Pagina: 1
Acties:

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-04 13:04
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem:

We hebben nu adsl van planet en hierbij hebben we het gigaset sx551 erbij gekregen. Nu krijg je hierbij een wireless adapter op usb.

Maar nu wil ik buiten deze adapter gewoon met mijn laptop op het wireless netwerk komen.

Wat ik al geprobeert heb:
Anti virus verwijderd van de laptop;
statisch ip;
firewall uitgeschakeld op de router;
Router reset (firmware update)
Mac filtering aangezet.

Ik heb ook een topic gevonden waar na het uitschakelen van anti virussoftware wel lukte maar dit ging bij mij niet.

Wanneer ik een andere wireless apparaat aansluit heb ik wel wireless op de laptop. Maar het moet toch ook gaan via de door kpn/planet geleverde router.

Bijvoorbaat dank

Nu zit het denk ik in de beveiliging van de router. Ik

iRacing Profiel

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als je ff zoekt staat er in een ander topic dat je ff de SSID broadcasting aan moet zetten via mijnkpn of hoe je dat ding ook beheert.

Dan kun je een profiel aanmaken op je laptop voor je wireless netwerk en kun je internetten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-04 13:04
hmmz heb handmatig ingesteld dat hij verbinding moet maken met het netwerk.

Zelf ook eens een andere beveiliging gepakt wep en de door mij ingevoerde code ingevoert maar nu pakt hij het netwerk nog niet :(

iRacing Profiel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
MrRobert schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:45:
hmmz heb handmatig ingesteld dat hij verbinding moet maken met het netwerk.

Zelf ook eens een andere beveiliging gepakt wep en de door mij ingevoerde code ingevoert maar nu pakt hij het netwerk nog niet :(
Standaard staat ie op WPA.

Via mijnKPN kun je de code uitlezen. Bij de buren van mn ouders stond de WPA key dus mooi fout op de brief: 69 hadden ze 96 van gemaakt.. dan werkt t dus nooit ;)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24

YellowCube

Wait...what?

Misschien dat ik dingen zeg die je allang geprobeerd hebt, maar toch:

je hoeft je SSID broadcasting niet aan te zetten om verbinding te krijgen, het is hooguit makkelijker.

Zonder de broadcasting aan te zetten
Je gaat naar je netwerkverbindingen, kies de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart, draadloze netwerken, toevoegen. Dat ken je waarschijnlijk al.

Geef vervolgens de naam op van je netwerk: da's SX551[code]
die code vind je onderop je Experia Box.
Let er vooral op dat je hoofdletters gebruikt waar dat nodig is!!
ik zeg het even dikgedrukt omdat ik zelf de fout maakte daar niet op te letten en dan werkt het van z'n langzalz'nlevensdagen niet
SX551 is in ieder geval in hoofdletters.
Je zult verder WPA moeten gebruiken en wel de TKIP variant.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 05-06-2006 13:53 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DJSmiley schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:49:
[...]

Standaard staat ie op WPA.

Via mijnKPN kun je de code uitlezen. Bij de buren van mn ouders stond de WPA key dus mooi fout op de brief: 69 hadden ze 96 van gemaakt.. dan werkt t dus nooit ;)
Mja, bij een vriendin van mij ook zoiets, werkt die wifi usb stick wel in de pc van haar pa, niet in haar pc.
Nu moet zij dus iedere keer een kabel naar het modem uitrollen als ze wil internetten.

Maargoed, weer ff ontopic:

Probeer eens om alle beveiliging uit te zetten, ook evt. mac adres beveiligingen en dan verbinding te maken.

Weet je iig. dat het niet daar in zit (als het dan wel werkt)
Je bent iig. niet de enige met gezeik met die experiabox, wat ik wel weet is dat ik mijn pa zal adviseren het hele complete paketten idee nog ff links te laten liggen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1