[XP]Notebook start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 07:30
Ik heb een probleem met mijn acer 1520 notebook. Ik heb gisteravond nog gewoon muziek kunnen luisteren en internetten op dat ding, en nu wil ik hem vanmorgen opstarten en nu doet hij bijna niks meer.
Als ik op de power knop drukt begint alleen de fan te loeien en voor de rest krijg ik alleen maar zwart scherm.ik kom helemaal niet meer in windows XP. Normaal kom ik eerst in het acer opstart scherm en daar zou je op f2 kunnen drukken om bij verschillende instellingen te komen. Maar zelfs zo ver kom ik niet meer.
Ook de bijgeleverde systeem en recovery cd's leest hij niet. Hij geeft ook geen foutmeldingen. De batterij status onderaan het beeldscherm wordt eveneens niet weergegeven.
Ik heb nog garantie/verzekering dus ik zou hem kunnen opsturen maar dan zal ik wel al mijn bestanden kwijt zijn en het zal acer kennende wel een hele tijd duren voordat ik hem weer terug heb.
Ik was net een paar dagen bezig aan een groot werkstuk voor school dus ik hoop dat ik niet mn hd hoef te formateren.Dus hopelijk heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? misschien is 1 Harddisk kapot?

acer 1520 specs

- Windows XP Home Edition
- 2x 40 GB hardisk
- 512 MB ram werkgeheugen
- Nvidia geforce fx 5700 Go
- Amd 3000+ 64 bit

Merge wuurd 't beter

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Je bestanden kun je nog redden door je notebookschijf even uit de notebook te halen en in een gewone pc te hangen (via omvormer). Tevens kun je dan een backup van die schijf maken en testen of de schijf kapot is :)

• Northwave4500
dat is inderdaad een mogelijkheid waar ik nog niet aan had gedacht. Heb alleen nu ff geen materiaal om dit uit te voeren maar ik ga dit morgen meteen proberen. alvast bedankt voor de snelle reactie.

Merge wuurd 't beter

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Lukt het ook niet om de laptop aan de praat te krijgen wanneer je alleen netstroom gebruikt? (accu dus even eruit halen..)

*edit

Denk iid ook niet dat je bestanden op je hdd weg zijn, aangezien hij niet eens boot volgens je verhaal

[ Voor 33% gewijzigd door joggie op 05-06-2006 13:42 ]

Joggie ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
northwave4500 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:41:
dat is inderdaad een mogelijkheid waar ik nog niet aan had gedacht. Heb alleen nu ff geen materiaal om dit uit te voeren maar ik ga dit morgen meteen proberen. alvast bedankt voor de snelle reactie.
Als Leiden in de buurt is, kan ik je hier vandaag nog aan helpen:)

Verwijderd

Denk er wel aan dat je mogelijk een garantieprobleem kunt krijgen wanner je de notebook zelf openmaakt !

• Northwave4500
wordt moeilijk, ik zit namelijk in valkenburg (bij maastricht) toch bedankt voor het aanbd:)

Ik heb de accu eruit gehaald en op netstroom geprobeerd maar er gebeurd nog steeds niks.

Ik denk dat ik de it'er van mijn werk maar eens ga lastig vallen. Hij is een fervent tweaker dus ik hoop dat hij mij kan helpen

edit*
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:45:
Denk er wel aan dat je mogelijk een garantieprobleem kunt krijgen wanner je de notebook zelf openmaakt !
Ja inderdaad. ik heb hem verzekerd tegen diefstal, beschadiging enzo. ik zal de voorwaarden nog een keer nalezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Northwave4500 op 05-06-2006 13:47 ]

Merge wuurd 't beter

Verwijderd

off-topic:
aan een groot werkstuk voor school
de it'er van mijn werk
???

Verwijderd

Er zijn hele volkstammen die werken en leren !

• Northwave4500
ja ik weet het klinkt stom, maar ik zit op een hbo opleiding maar ik werk in de vakenties en weekenden enzo in het bedrijf waar ook mn pa werkt. en daar hebben ze een aantal it'ers. snap je het nu een beetje?

Merge wuurd 't beter

Pagina: 1