DVD speler audio versus CD speler audio

Pagina: 1
Acties:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Ik zit eraan te denken om een hi-fi systeem van losse componenten aan te schaffen en het leek mij een leuke oplossing om dan meteen een dvd speler te nemen, voor het geval ik het geheel ooit op een tv ga aansluiten. Nu hoorde ik echter iets dat ik nog niet wist, namelijk dat een dvd-speler een stuk minder goed klinkt bij het afspelen van cd's. Is dit een echt groot verschil?

Ik zit nu wel te twijfelen welke ik eerst ga aanschaffen... beide tegelijk is geen optie. Als een dvd speler ook erg goed is zal ik niet snel een cd-speler aan willen schaffen, ook al zie ik mezelf niet binnen nu en een jaar dvd's afspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door PHiXioN op 05-06-2006 13:20 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44
Goedkopere DVD spelers (minder dan 300 euro) klinken over het algemeen erg plat met CDs. Er ontbreekt veel dynamiek in de muziek. Afhankelijk van het type muziek dat je draait hoeft dat geen probleem te zijn. Duurdere spelers (500 euro en meer) van merken als Marantz, NAD en Denon zijn meestal al een stuk beter met CDs. Blijf weg van Pioneer tenzij je budget tot de DV989 reikt, dat merk blinkt uit wat HT betreft maar is de mindere van eerder genoemde merken als het op stereo aankomt.

Maar ook hier geldt: neem je CD mee en ga luisteren.

These are my principles. If you don't like them, I have others.