![]() |
Cad programma's onder Linux |
Omdat een wervingstopic als [url=”http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1138325”]deze[/url] niet mag start ik bij deze een Cad onder linux ervarings topic. Zijn er meer mensen die Ervaring hebben met cad ptogramma's onder linux. Ik werk zelf nu een half jaar met Bricscad voor linux. Bricscad is een intellicad afgeleide welke met behulp van de wine api onder linux werkt. Alle code is voor linux gecomplileerd en werkt dus niet geemuleerd maar echt op linux, maar voor de missende delen heeft het nog wel de wine api nodig. Op het (gesloten) bricscad forum is belooft dat eind 2007 een volledig native oplossing komt van bricscad onder linux. Deze zal geen enkele dependency hebben omdat er geen gebruik word gemaakt van wine/mfc. Ik heb ook Qcad geprobeert, echter ben ik bang dat voor mijn doeleinden dit nog te beperkt is. Ik maak vooral vluchtplan tekeningen waardoor ik andermans bouwkundige tekening moet importeren en compatibiliteit natuurlijk heel belangrijk is. Zijn er meer mensen die een cad programma onder linux gebruiken, ik zou graag andermans ervaringen willen horen! |
Ik heb twee jaar geleden eens stad en land afgestruind om wat te vinden.
Destijds weinig tot niets gevonden. Vooral de grips miste ik.
Wellicht dat deze subtiele *kick* wat oplevert?
Destijds weinig tot niets gevonden. Vooral de grips miste ik.
Wellicht dat deze subtiele *kick* wat oplevert?
De jacht is mooier dan de vangst!
Ik heb zelf tot nu toe ook alleen BrisCad gebruikt onder linux, en moet zeggen dat ik deze in ieder geval voor mijn doel-einden redelijk goed vind werken. Ben wel van plan AutoCad onder linux te gaan testen d.m.v. wine / Cedega, zal hier posten hoe / of het werkt.