Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Verwijderd
Die hebben converters voor veel cams.
Zelf heb ik de 2,2 x tele en 0,7 x groothoek.
Ben er best over te spreken.
Of het op jou cam past kun je vinden op de Raynox site.
Succes.
http://www.fotokonijnenbe...tent/vergroting/19010.jpg
Die is 2,2.
Ik heb op dit moment 3x zoom dan komt dit neer op 6.6 x als ik me niet vergis.
Zijn er ook nog grotere of is dit de grootste?
P.S. 6.6 is iig al veel beter dan nu dus dat lijkt me al wel wat.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Je hebt nu iets in de range van 35-105 mm (3 keer zoom). Met een 2.2X ga je dan naar zo'n 70-210.
Dus niet 35-200
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Overigens gaan dit soort voorzetlenzen nogal ten koste van de beeldkwaliteit (scherpte, contrast, vertekening). Leuk om zo nu en dan te gebruiken, maar wanneer je vaak meer dan het bereik van je EL-2000 wilt gebruiken is 't idd slim om naar een andere camera uit te kijken.
Verwijderd
Je hebt bij 3x zoom zeker vignetting.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:01:
Natuurlijk krijg je die zoom er wel bij, alleen moet je dan wanneer je kleiner dan 77mm wilt dat ding er weer afschroeven.
Overigens gaan dit soort voorzetlenzen nogal ten koste van de beeldkwaliteit (scherpte, contrast, vertekening). Leuk om zo nu en dan te gebruiken, maar wanneer je vaak meer dan het bereik van je EL-2000 wilt gebruiken is 't idd slim om naar een andere camera uit te kijken.
De vignettig stopt pas bij ongeveer 6 a 7 x optisch zoom. ( op mijn cam)
De kwaliteit van dit ding is oke'. Volgens mij is dit wel een van de betere.
Ook heb je met deze converter ,volgens de site, geen last van stops lichtverlies. Nou ja wel wat het is immers weer een stuk glas...
Nogmaals op een cam met 3x zoom heb je zeker last van vignetting.
Je kan daardoor de lens alleen gebruiken op het allerlaatste van je zoom bereik. En moet je waarschijnlijk flink croppen in je foto.
Geen lichtverlies zou wel eens kunnen kloppen. Aangezien het stuk glas voorop ook een stuk groter is.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:31:
[...]
Je hebt bij 3x zoom zeker vignetting.
De vignettig stopt pas bij ongeveer 6 a 7 x optisch zoom. ( op mijn cam)
De kwaliteit van dit ding is oke'. Volgens mij is dit wel een van de betere.
Ook heb je met deze converter ,volgens de site, geen last van stops lichtverlies. Nou ja wel wat het is immers weer een stuk glas...
Nogmaals op een cam met 3x zoom heb je zeker last van vignetting.
Je kan daardoor de lens alleen gebruiken op het allerlaatste van je zoom bereik. En moet je waarschijnlijk flink croppen in je foto.
Raynox is zo'n beetje het populairste merk op dit gebied, met google kun je vast hun website wel vinden, met daarop alle informatie over hun conversielenzen (Staan overigens ook in de pricewatch).
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 05-06-2006 19:13 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dit topic is gesloten.
![]()