Bovenste gedeelte beeld niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe TFT (Samsung 930BF) hierbij heb ik het zelfde probleem als mijn vorige TFT, namelijk dat de bovenste rij van het bureaublad de icoontjes voor de helft te zien zijn.

Dit heb ik volgens mij alleen wanneer ik terugkeer naar het bureaublad, dus niet in programma's of wanneer ik aan het internetten ben.

Wanneer ik een ander scherm open en dan weer terugga naar het bureaublad verdwijnt het ook 8)7 .

Ik heb al een aantal malen windows xp en drivers opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/2724/beeldscherm0pr.th.jpg

Mijn systeem is als volgt.

Windows XP Home SP2 (up-to-date)
MSI X850 XTPE (ATI CCC 6.3)
Moederbord INTEL D865GBF (laatste chipset en bios geinstalleerd)
Geheugen 2X512MB (naam weet ik niet)
TFT 930BF ( @ 1280x1024 @ 75Hz ClearType ingeschakeld)
Nexus NX 400WATT

Ik hoop dat iemand weet wat dit probleem kan zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door jordi.c op 05-06-2006 13:32 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je dit een probleem ook als je er een ander beeldscherm aan hangt?
Probeer ook even gebruik te maken van een 60Hz refresh ipv 75Hz, dit wil nog wel eens problemen verhelpen bij TFTs.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jordi.c
Beste CyberSteef zoals ik in mijn topic schrijf heb ik voorheen een ander TFT scherm gebruikt die het zelfde probleem vertoonde.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Whoops. Ik moet iets beter lezen de volgende keer B)
Je hoeft overigens niet de groeten te doen in je posts, zie Huisregels.

[ Voor 62% gewijzigd door Ultraman op 05-06-2006 13:30 . Reden: dat van die groetjes ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jordi.c
cybersteef schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:28:
Whoops. Ik moet iets beter lezen de volgende keer B)
Je hoeft overigens niet de groeten te doen in je posts, zie Huisregels.
Fixed ;)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 15:20
Het zit dus niet in je monitor, want dat heb je uitgesloten.

Ik zou zeggen, ga op deze voet verder en ga uitsluiten wat het niet kan zijn, je geeft aan windows & drivers als meerdere opnieuw te hebben geinstalleerd? Dan lijkt mij de enige optie de graka zelf, probeer eens een andere ik weet bijna zeker dat dat je probleem gaat verhelpen :)

Verder zeg je dat je het alleen op je bureaublad hebt, wat mijn bovenstaande theorie eigenlijk onderuit haalt :) Dat klinkt als een brakke windows installatie, heb je steeds dezelfde windows geinstalleerd? (dus van dezelfde cdrom of whatever?)

Tot slot, heb je meerdere driver geprobeerd voor je graka?

Succes :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je steeds gebruik gemaakt van dezelfde driver of ook andere? :)

• jordi.c
Ik heb al meerdere Ati drivers geprobeerd hiermee lost het niet op.

Grafische kaart kan het niet aan liggen omdat ik voorheen een X800XTPE en 6800GT heb gehad die ook dit probleem vertoonde.

Windows installatie zou kunnen, aangezien ik service pack 2 zelf geslipstream heb, dit heb ik overigens geheel volgens een tutorial van een pc blad gedaan.
Mijn windows XP vertoont verder geen noemenswaardigheden dus een brakke installatie vraag ik me af, dan moet er tog meer aan de hand zijN?

EDIT: Wanner ik op het icoontje in de werkbalk klik "bureaublad weergeven" verdwijnt de fout ook, en wanneer ik een ander scherm open bijvoorbeeld mijn documenten/firefox/outlook is het ook weg.

[ Voor 34% gewijzigd door jordi.c op 05-06-2006 13:45 ]

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 15:20
Ok even voor mijn beeldvorming,
Je hebt eigenlijk hetzelfde probleem op 2 verschillende systemen je hebt immers al een andere graka, monitor, driver en besturingssysteem geprobeerd, dan ben jij waarschijnlijk de oorzaak, heb je een sterke aura?? :P

Enige wat ik nog serieus kan bedenken is dat je windows install cd brak is, dus dat je steeds opnieuw een brakke windows installeert.. dit is het enige wat bij elke configuratie hetzeflde is gebleven, toch??

Ik zou het eens effe snel proberen met een kale windows install.. als het dan niet weg is dan woon je waarschijnlijk in de buurt van de bermuda driehoek? :)

[ Voor 15% gewijzigd door enveekaa op 05-06-2006 14:48 ]

• jordi.c
enveekaa schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:46:
Ok even voor mijn beeldvorming,
Je hebt eigenlijk hetzelfde probleem op 2 verschillende systemen je hebt immers al een andere graka, monitor, driver en besturingssysteem geprobeerd, dan ben jij waarschijnlijk de oorzaak, heb je een sterke aura?? :P

Enige wat ik nog serieus kan bedenken is dat je windows install cd brak is, dus dat je steeds opnieuw een brakke windows installeert.. dit is het enige wat bij elke configuratie hetzeflde is gebleven, toch??

Ik zou het eens effe snel proberen met een kale windows install.. als het dan niet weg is dan woon je waarschijnlijk in de buurt van de bermuda driehoek? :)
hahah Freaky :P .

Op een andere PC met dezelfde Windows XP versie heb ik dit probleem niet.
Het enige wat hetzelfde is gebleven is het moederbord en de CPU de rest is op deze pc qua hardwadre volgens mij alles wel een keer verandert.

Het betreft een INTEL D865GBF mobo met een INtel P4 3,2GHZ socket 478 CPU

[ Voor 5% gewijzigd door jordi.c op 05-06-2006 15:24 ]

• jordi.c
Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en dit opgelost heeft gekregen?
Pagina: 1