Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een PDA aanschaffen en denk aan de Acer N311 (met win Mob 5.0) of Palm lifedrive (met 4gieg disk!!).

Voor mij is het echter belangrijk zelf apps te kunnen bouwen. Maar het lukt me ff niet een goed begin te vinden. Bijvoorbeeld:
Zit ik aan .net vast voor win mod 5?
Wat isser mogelijk bij de Palm?
Voor PC apps (win & linux) gebruikt ik GNU + FLTK; Kan dit ook bij PDA?
Is java programmeren mogelijk?

Kortom, wie help me op weg?

tjouw, Peter

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Gewoon een C#, C++ of VB.Net app lijkt mij het meest handige...

Ik weet niet als je zelf ervanring hebt met programeren ?

Portfolio

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
.NET is niet nodig. Op de Palm draait het zelfs helemaal niet.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh.. gewoon eens gaan zoeken op internet? Bij Microsoft kan je de Windows Mobile SDK zo downloaden. Je moet echter wel Microsoft Visual Studio geinstalleerd hebben (VS Express voldoet niet). Hiermee kan je zelf applicaties gaan schrijven in C/C++ en ook C#. Voor de laatste is uiteraard .NET Mobile Framework nodig op de telefoon. C en C++ app's draaien uiteraard zonder het .NET framework.

Ook java app's is mogelijk. Ik weet alleen niet of elke wm5 telefoon ook een java framework heeft geinstalleerd (ik dacht van wel, maar zeker weten doe ik het niet, ik moet hier nog mee testen).

Gnu + FLTK kan je voor wm5 op het moment helaas vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 05-06-2006 12:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor de Palm bestaat er wel iets met GNU en/of Eclipse. Ook bestaat er Handheld Basic++, dat je in een Basic-taal applicaties laat schrijven, terwijl de applicaties niet merkbaar langzamer lopen dan applicaties die in C geschreven zijn. HB++ is bovendien kleiner dan 10MB :o
Maar als je een pda aan gaat schaffen moet je eerst kijken wat belangrijker is: dat je hem als agenda kunt gebruiken, of dat je ervoor kunt programmeren.