Toon posts:

oude Compaq Deskpro 6350 processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

In een posting van juni 2004 las ik een reactie van Megatronics waarin die stelt dat hij een Deskpro 6350 gebruikt met een slotkey adapter en een Celeron 1400.
Geen idee hoe ik met Megatronics in contact kan komen , dan maar geregistreerd en bij deze dus de vraag:

Hoe hebt u dat voor mekaar gekregen? Ik heb een adapter en een Celeron 950/128/100/1,75 SL5V2 maar de pc reageert niet als ik die inplug.
De CPU en de adapter werken want die heb ik apart in een andere pc getest.
Volgens de BI0S data toen vermeld is mijn pc dezelfde.
Hebt u meer info aub.

Alvast bedankt,

wlc750

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb de slotkey adapter en de celeron 1400 als setje gekocht bij Powerleap.

Deze heb ik in de Compaq gebouwd en tijdens het booten meld de compaq wel dat de processor niet ondersteund wordt, maar na een druk op de F1 gaat die wel verder.

Ik heb dit gemeld aan Powerleap en zij hebben mij een BIOS opgestuurd welke de slotkey wel herkende. Maar met die BIOS werkte de AGP videokaart niet meer, dus die vervangen voor een PCI variant. Toen bleek de geluidskaart geen MP3's meer te kunenn afspelen.

Toen alles maar weer ingesteld met de laatste Compaq BIOs en dan maar bij het booten F1 indrukken.

Machine draait nog steeds zonder problemen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de toelichting.
Heb de configurator eens gebruikt en die meld inderdaad dat die 6350 met een adapter en 1,2Ghz moet kunnen werken.
Ben wel effe geschrokken van de prijs.

Is het mogelijk om die bios via mail te sturen? Wil ik wel eens testen of dat iets doet met de 950 die ik nog heb. Misschien reageert de pc dan wel.
Mijn emeel is wlc750 en dat is "bij" telenetPuntjebe.

Groeten,
wlc750

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

helaas, die heb ik niet meer. Net nog even gekeken in mijn support hoekje bij powerleap, maar daar staat die ook al niet meer.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan ook zelf de adapter modificeren om hem compatible te maken. Heb het zelf een paar keer gedaan en vast nog wel te vinden met google. Ik gebruikte wel altijd de MSI MS-6905 master, maar andere moeten ook kunnen als ze maar de Tualin ondersteunen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Celeron 950 is nog steeds een Coppermine hoor ;) P!!! Celeron Socket370 FCPGA
maar de pc reageert niet als ik die inplug.
Definieer "reageert niet". Bedoel je hiermee dat de PC helemaal geen teken van leven geeft? Of herkent hij de CPU niet? Of loopt hij op een bepaald moment vast? Om welke slotket gaat het precies? Merknamen/typenummers aub :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 07-06-2006 06:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
De adapter is van QDI versie 3.0 (S3.1) .
Op de site van QDI is er niks meer te vinden dan een pdf met eenzelfde overzicht van de jumpers zoals dat ook in het doosje bij de adapter zat, maar dan voor versie 5.
Die ondersteund ook 133Mhz FSB met een jumper, versie 3 maar tot 100 Mhz. geen erg vermits de pc ook maar tot 100Mhz gaat.
http://www.qdigrp.com/qdi...cts/products_archives.htm
laatste item op de pagina.

Pc is Compaq Deskpro EP 6350/4.3 EA , P2 400Mhz /512Mb
Moederbord : 041Ch met laatste bios versie 8.22.99
Met reageert niet bedoel ik , de fans draaien maar de monitor blijft dood alsof die niet is aangesloten, ook geen beepjes van het systeem.

950 (SL5V2) is inderdaad een P3 Coppermine, daar zit het probleem vermoed ik, maar welke cpu's worden dan wel ondersteund? Een 1400 Tualatin is toch ook geen P2? ;-)

Ik heb er als test eens een 433 (66Mhz FSB PPGA Mendocino) ingeplugd die werkt wel , met de melding dat de cpu niet ondersteund wordt maar druk F1 en dan gaat het systeem verder.

Zit het probleem misschien in de package, 433 is PPGA en 950 is FC-PGA ? In de nota die bij de adapter zit is sprake van PPGA maar niet van FC-PGA.

Volgens "Everest Home versie 101" (opvolger van Sisoft Sandra) kan het systeem max 950Mhz aan.

wlc750

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die ondersteund ook 133Mhz FSB met een jumper, versie 3 maar tot 100 Mhz
Er zijn geen PPGA CPU's met een FSB van 100MHz, dus ik ga ervan uit dat de slotket toch wel FCPGA moet ondersteunen. Staat de voltage wel goed? Ik zie dat versie 5 een tal voltagejumpers heeft. Staat die ook op de jouwe? Ervan uitgaande dat de jumperinstellingen gelijk kunnen zijn voor de versie 3, dan moet je het even instellen op 1,75V :)
(opvolger van Sisoft Sandra)
Everest is geen opvolger van Sandra ;) Het zijn 2 verschillende producten van verschillende fabrikanten.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 07-06-2006 09:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
de adapter versie 3 heeft jumpers voor de voltages en 1 voor de FSB.

De FSB kan je op auto zetten waardoor die zelf de bus clock detecteert of , zonder jumper , geforceerd op 100Mhz als dat nodig zou zijn. Geen van beide settings werkt.
De voltages hebben gelijkaardige mogelijkheden als versie 5 (auto of specifiek) maar het maakt niks uit wat ik instel of niet.

Raar toch dat versie 5 specifieert dat ofwel fc-pga ofwel ppga ingesteld kan worden. Vandaar mijn vermoeden dat versie 3 geen fc-pga aankan.

Sisoft Sandra: Juist , Moest zijn Aida32 . 8)7

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan zijn er 2 mogelijkheden: 1) de slotket ondersteunt tóch geen FCPGA spul of 2) de CPU is gaar. Het eerste punt lijkt mij sterk gezien de instelmogelijkheden, de PPGA CPU's gaan niet lager dan 2,0V en niet hoger dan 66MHz FSB en toch heb je deze instelmogelijkheden. Test de CPU eens op een FCPGA/FCPGA2 Socket370 bord. Had je dus al gedaan 8)7 Kwestie van compatibliteitsproblemen denk ik. Ik zou de Compaq laten voor wat het is en gewoon doorsparen voor een leuke zelfbouw systeem :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 07-06-2006 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zonet een SL46U ingeplugd. 600/128/66/1.5
Dat is een FC-PGA en dat lukt wel.
Nu snap ik er niks meer van.
Dat is toch dezelfde familie???

Nog eens getest met de 950 , jumpers op 1,75 volt, FSB op 100.
Geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
De cpu is goed. Getest in een ander systeem.
Raar he.

Verwijderd

Topicstarter
Tja , doorsparen dan maar.

Heel erg bedankt voor je hulp.

wlc750

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:02:
Zonet een SL46U ingeplugd. 600/128/66/1.5
Dat is een FC-PGA en dat lukt wel.
Nu snap ik er niks meer van.
Dat is toch dezelfde familie???

Nog eens getest met de 950 , jumpers op 1,75 volt, FSB op 100.
Geen resultaat.
Probeer eens met de FSB op 66MHz. Wellicht ondersteunt de specifieke Compaq nét geen FSB van 100MHz. Anders gebruik je die SL46U gewoon voortaan voor de Compaq? :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 07-06-2006 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze compaq ondersteund zeker 100Mhz.
Ik heb hier zo 2 van die dozen, een die ik gebruik met XPpro en een tweede waar ik die cpu's in zit te testen.
Beide zijn identiek, mobo versie , bios etc...
De test doos draait netjes met zijn oude 350/100Mhz SL2U3.

Die SL46U in de andere , nu met 400Mhz/100 , gebruiken zou niet veel snelheid opleveren denk ik vermits die dan op 66Mhz draait.

Ik ga er eens een 933/133 in zetten, wil weten wat dat geeft.
Zelfs al werkt het niet , toch wil ik te weten komen waarom niet, lijkt me niet logisch. :(
Tot ik het beu ben en dat kan nog ff duren. :)

Waarom ik zit te knoeien met die oude knarren??? Voortdurende schaarste aan euros. LOL

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach, die oude knarren kunnen best nog wel meekomen :)

Zo draait er een Compaq SFF P3 1 GHz. systeem bij mij thuis als webserver/download server

Pagina: 1