Ik kreeg gister een gloednieuwe laptop van een huisgenoot in mijn handen gedrukt.
Of ik even wat software wilde verwijderen (de standaard meuk die al die bedrijven installeren, irritante tray icoontjes), en er een goede virusscanner op wilde zetten (avg free
).
Dat was uiteraard niet zo moeilijk. Klusje gedaan. Laptop hing aan de lader dus deze heb ik de hele nacht laten laden (althans dat dacht ik toen).
Toen ik de laptop 's ochtends van de lader haalde en hem opstartte viel deze binnen 10 seconden uit.
Ik de handleiding erbij pakken (lees ik anders nooit) en ik kwam tot de conclusie dat de laptop terwijl ik dacht dat deze aan het laden was, eigenlijk niets deed.
Hang ik de lader aan de laptop, dan gaat het accu ledje oranje branden.
Na een paar minuten verandert dit in knipperen.
Volgens de handleiding betekent oranje opladen.
Knipperen betekent dat de accu bijna leeg is.
Als het lampje groen is, is de accu vol (nog nooit groen zien worden).
Conclusie:
De accu is leeg (laptop valt snel uit). En is niet langer dan een paar minuten op te laden.
Ik heb al vanalles geprobeerd...
Lader eraan, terwijl de laptop aan staat.
Lader eraan, terwijl de laptop uit staat.
Lader eraan zonder accu.. Accu later er weer instoppen.
Lader eraan zonder accu terwijl laptop aanstaat en accu er weer instoppen.
Alles heeft het zelfde resultaat. De laptop lijkt op te laden (oranje lampje brand), maar dit verandert al snel naar een knipperend lampje.
De laptop uren met een knipperend ledje aan de lader hangen helpt niet.
Het lijkt erop dat de accu te leeg is om op te laden (kan dit eigenlijk wel?)
En heeft er iemand nog een tip om de accu zelf zonder beschadigingen, behoud van garantie op te kunnen laden? Natuurlijk kan de laptop terug naar de winkel, maar aangezien dit een webshop is..
Gaat het langer duren dan als je simpel een winkel binnenloopt.
Laptop: Toshiba satellite L20 300
Of ik even wat software wilde verwijderen (de standaard meuk die al die bedrijven installeren, irritante tray icoontjes), en er een goede virusscanner op wilde zetten (avg free
Dat was uiteraard niet zo moeilijk. Klusje gedaan. Laptop hing aan de lader dus deze heb ik de hele nacht laten laden (althans dat dacht ik toen).
Toen ik de laptop 's ochtends van de lader haalde en hem opstartte viel deze binnen 10 seconden uit.
Ik de handleiding erbij pakken (lees ik anders nooit) en ik kwam tot de conclusie dat de laptop terwijl ik dacht dat deze aan het laden was, eigenlijk niets deed.
Hang ik de lader aan de laptop, dan gaat het accu ledje oranje branden.
Na een paar minuten verandert dit in knipperen.
Volgens de handleiding betekent oranje opladen.
Knipperen betekent dat de accu bijna leeg is.
Als het lampje groen is, is de accu vol (nog nooit groen zien worden).
Conclusie:
De accu is leeg (laptop valt snel uit). En is niet langer dan een paar minuten op te laden.
Ik heb al vanalles geprobeerd...
Lader eraan, terwijl de laptop aan staat.
Lader eraan, terwijl de laptop uit staat.
Lader eraan zonder accu.. Accu later er weer instoppen.
Lader eraan zonder accu terwijl laptop aanstaat en accu er weer instoppen.
Alles heeft het zelfde resultaat. De laptop lijkt op te laden (oranje lampje brand), maar dit verandert al snel naar een knipperend lampje.
De laptop uren met een knipperend ledje aan de lader hangen helpt niet.
Het lijkt erop dat de accu te leeg is om op te laden (kan dit eigenlijk wel?)
En heeft er iemand nog een tip om de accu zelf zonder beschadigingen, behoud van garantie op te kunnen laden? Natuurlijk kan de laptop terug naar de winkel, maar aangezien dit een webshop is..
Gaat het langer duren dan als je simpel een winkel binnenloopt.
Laptop: Toshiba satellite L20 300
[ Voor 5% gewijzigd door job op 05-06-2006 12:42 ]